Idrille Mila Chilant ~ Weerkat (tijger)
De film hield me niet echt in diens ban en ik luisterde maar half naar de woorden die Jennifer zei in antwoord op mijn stelling. "Zal ik onthouden."
Ook al wou ik nog zo graag naar de film kijken, de beelden hielden me niet geconcentreerd, mijn blik gleed steeds weer af naar de volle maan die nu goed te zien was door één van de hoge ramen die in mijn muur zaten, de stralen schenen heerlijk naar binnen en leken een gedeelte van de keuken in een zilveren gloed te zetten.
"Hoor jij nu niet te veranderen ?"
Schijnbaar was het haar ook al opgevallen. "Gewoon uit nieuwsgierigheid." Voegde ze er nog achteraan alsof ze zich al wou verontschuldigen voor haar gedachten.
Ik draaide me naar haar bij en ik wist dat mijn ogen nu al wel groen op zouden lichten in het halfdonker dat zich in de kamer bevond. "Oh, ik verander zo wel, in feite waarschijnlijk binnen nu en een kwartier, maar mijn verandering gaat nou eenmaal een beetje anders dan de normale weerkat." Ik haalde mijn schouders op. "Ik ben nou eenmaal ook niet echt een standaard weerkat." Voor zover zij het nog niet door zou hebben. "Ik ben een weertijger, waarschijnlijk nog maar de enigste in mijn aftakking."
Ik voelde hoe er een trilling door mijn ruggengraat heen ging en ik wist dat het nog maar een kwestie van tijd was voor ik de eerste tekenen van mijn gedwongen verandering zou ondergaan.
Het begon altijd met mijn zicht en de pupillen, wat nu dus al bezig was.
Ik zag scherper dan normaal, wat ook al scherp was en het kleurenschema werd intenser, de kleuren werden duidelijker benadrukt.
Het zou niet lang meer duren voor ik daadwerkelijk in mijn geheel zou veranderen, zomaar.
ik zou er niet tegen vechten, dan zou het alleen maar langer duren en pijnlijker, mijn botten die zich aanpasten hadden er geen zin in om tegen gehouden te worden.
Hoe sneller, hoe beter, daardoor voelde ik er ook nooit meer wat van, puur omdat ik er al aan gewend was.
Sinds mijn geboorte was ik al een weertijger, doordat mijn ouders allebei weertijgers waren geweest, hoe zij zo geworden zijn weet ik niet en ik weet ook niet of ik verder nog familie of soortgenoten heb, maar het was ook niet zo dat ik er echt uitgebreid naar zocht.
Misschien werd het maar eens tijd dat ik dat deed.
Ik sloot mijn ogen en stond op. "Ik ga even... veranderen." mompelde ik, meer tegen mezelf dan tegen Jennifer, de vrouwelijke vampier.
Mijn voeten brachten me naar de keuken, waar ik nog snel het laatste stukje bacon wat ik vond in mijn mond propte voor ik mijn haar uitschudde en mijn ogen sloot.
Om ze weer open te doen vanuit mijn tijgerstandpunt.
in het gladde oppervlakte van de vaatwasser zag ik mezelf, mijn goudachtige oranje vacht tussen het zwarte met witte vacht leek te schijnen, het felle wit schitterde een beetje alsof er waterdruppeltjes als kristallen aan het weerspiegelen waren, het zwart stak scherp af tegen die schijnende kleuren en mijn ogen gloeiden groen op met een donkere zwarte pupil in het midden.
Ik spon genoegzaam toen de pijn wegbleef en ik waste eventjes mijn vacht goed achter mijn oren, waar ik altijd een soort vlek in de vorm van een esdoornblad had zitten, althans, dat ervoer ik zo, net zoals ik op mijn linkervoorpoot een soort teken van lijnen dat me vaag deed denken aan een aantal oude runen.
Ik krabbelde eventjes met mijn poten over de grond heen om me uit te rekken, het was een tijdje geleden dat ik in mijn tijgergedaante zat, maar eerlijk gezegd had ik het wel gemist, ik moet dit vaker doen.
Met een soepele tred liep ik terug naar de woonkamer en sprong met het grootste gemak op de grote bank en sloeg Jennifer gaande.
Het was maar beter dat ze aan me zou wennen, ik had geen zin in complicaties.
{ Hhmm... had niet heel veel inspiratie... }
Credendo Vides