• Hey! Ik probeer een beetje abo's te verzamelen voor mijn verhaal: I wish this was just a nightmare | Ft. Luke Bilyk
    Willen jullie het alsjeblieft lezen?

    -xxx- Amandatacooo

    PS: dit is een aangepaste reactie :3

    [ bericht aangepast op 5 juli 2013 - 16:37 ]


    Once you replace negative thoughts with positive ones, you'll start having positive results.

    Destined schreef:
    (...)

    Wordt mijn vraag niet veel anders door.
    Want ik zou bij twee hoofdstukken ook best heel veel abo's willen hebben hoor? xD haha, maar ik snap daarom je punt dat je zegt dat je daar eerst meer voor hebt moeten schrijven en daar geef ik je ook wel gelijk in. Alleen wat jij zegt klopt niet helemaal.

    De link naar de top is niet moeilijk te leggen. Zij wilt veel abo's en kudo dingen en degene met veel abo's en kudo dingen staan in de top, dus dat was voor mij gewoon even een voorbeeld om te laten zien dat je niet echt hard hoeft te werken om in de top te staan of zelfs goed hoeft te kunnen schrijven. Het punt dus dat ik wil duidelijk maken, is dat het niet uitmaakt of je regelmatig of vaak schrijft (hoewel dat twee relatieve termen zijn) het gaat erom dat je een verhaal schrijft dat het grootste publiek trekt en je zoveel mensen kunt overhalen een abo te nemen of te kudo'en en dat overhalen gaat niet op basis van kwaliteit.

    Op dit moment vraagt ze niet om kudo's, maar ik snap je punt. Wel blijf ik bij mijn punn en houd ik nu mijn mond, zodat dit topic niet eindigt in een elendig lange discussie over wie er nu gelijk heeft of niet.(krul)

    [ bericht aangepast op 5 juli 2013 - 16:30 ]


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik heb de twee hoofdstukken gelezen. Je maakt redelijk wat spelfouten (sacherijnig = chagrijnig, bijvoorbeeld), en je springt best wel wat keren van verleden- naar tegenwoordige tijd (en omgedraaid).

    Gewoon wat opbouwende kritiek.

    Verder weet ik niet of het wel een verhaal voor mij is; toch succes ermee (:


    We need a bigger boat.

    Gobsmacked schreef:
    Ik heb de twee hoofdstukken gelezen. Je maakt redelijk wat spelfouten (sacherijnig = chagrijnig, bijvoorbeeld), en je springt best wel wat keren van verleden- naar tegenwoordige tijd (en omgedraaid).

    Gewoon wat opbouwende kritiek.

    Verder weet ik niet of het wel een verhaal voor mij is; toch succes ermee (:


    Owh.. Dat is een foutje die ik altijd maak.. Ik vergeet altijd hoe je chagrijnig nou schrijft :(


    Once you replace negative thoughts with positive ones, you'll start having positive results.

    Memoria schreef:
    (...)
    Op dit moment vraagt ze niet om kudo's, maar ik snap je punt. Wel blijf ik bij mijn punn en houd ik nu mijn mond, zodat dit topic niet eindigt in een elendig lange discussie over wie er nu gelijk heeft of niet.(krul)


    Volgens mij is het juist dat jij mijn punt niet snapt of je snapt het wel en denkt, laat ik nu mijn mond maar houden, want anders heeft hij nog zo dadelijk ook en dan moet ik dat toegeven. :P

    Kijk, ze vraag niet om kudo's, maar om abo's. Ik kan ook wel lezen, ben niet blind. Maar het systeem werkt hetzelfde.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Met troep bedoel ik alles wat momenteel in de top staat bijvoorbeeld.
    Alleen een van mijn kritische punten is ook juist dat de verhaallijnen niet echt geweldig zijn of te veel op elkaar lijken, het is gewoon niets. :P Het heeft gewoon niets met kwaliteit te maken waarom zo'n verhaal in de top staat.


    Aah zo, ik begrijp je. Hoewel ik het recht niet heb om je mening te delen, want ik heb ze geen van allen verder bekeken dan de titel :p
    Mjah, mensen kudoën wat ze willen, en waarschijnlijk zullen bij die stories ook wel om kudo's gevraagd worden, en dan geven lezers dat wel.
    Kun je (helaas) niks tegen doen.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Weetje, ik snap jullie punt niet. Dit is hetzelfde als een verhaal promoten, alleen vraagt zij rechtstreeks en zeer direct om abo's. Precies hetzelfde punt en doel als het promoten van een verhaal zoals dat normaliter gedaan wordt, met een cover en een beschrijving ín het topic.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Amandatacooo schreef:
    (...)

    Owh.. Dat is een foutje die ik altijd maak.. Ik vergeet altijd hoe je chagrijnig nou schrijft :(


    Het is ook een rotwoord.

    Pas in ieder geval op met dat verleden tijd / tegenwoordige tijd gebeuren. Dat valt me echt heel erg op.

    Even een voorbeeldje;

    Ik keek naar het huis. Het is best wel groot. Ik had het huis nog niet gezien, omdat mijn ouders zonder mij en mijn broer zijn gaan kijken.
    Ik zag mijn ouders en broer al met dozen naar binnen lopen terwijl ik het huis nog bekeek. Ik keek in het rond. Mensen stonden buiten te kijken naar ons. Is dit dan zo interressant?
    Mijn ogen blijven hangen op een jongen. Ik schat hem ongeveer 20. Hij heeft zwart haar en is niet zo heel groot. Maar dat maakt niet uit, want dat ben ik ook niet. Als hij lacht heeft hij kuiltjes. Zo schattig.


    Kies één tijd om in te schrijven. Dat is mijn grote tip. Tadaaaa.


    We need a bigger boat.

    Destined schreef:
    (...)

    Volgens mij is het juist dat jij mijn punt niet snapt of je snapt het wel en denkt, laat ik nu mijn mond maar houden, want anders heeft hij nog zo dadelijk ook en dan moet ik dat toegeven. :P

    Kijk, ze vraag niet om kudo's, maar om abo's. Ik kan ook wel lezen, ben niet blind. Maar het systeem werkt hetzelfde.

    Ik ben niet bang om toe te geven dat ik fout zit. Op dit moment vind ik gewoon dat mijn punt klopt.(krul)


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Conquistador schreef:
    (...)

    Aah zo, ik begrijp je. Hoewel ik het recht niet heb om je mening te delen, want ik heb ze geen van allen verder bekeken dan de titel :p
    Mjah, mensen kudoën wat ze willen, en waarschijnlijk zullen bij die stories ook wel om kudo's gevraagd worden, en dan geven lezers dat wel.
    Kun je (helaas) niks tegen doen.


    In een ver verleden heb ik om mijn mening te kunnen onderbouwen een aantal van deze stories geanalyseerd, want als je hier een mening over wilt geven, kun je ze beter eerst zelf wel gelezen hebben vind ik. Tijdens dat gedoe weet ik hoe ze in elkaar zitten en dat mensen veel dingen tekort schieten in dit soort verhalen wat eigenlijk basis is. De focus van het verhaal ligt op te overduidelijke dingen en er is amper spraken van thematiek, goede verhaallijn of gebruik van bijvoorbeeld metaforen. Sommigen weten zelfs niet eens wat dat is :X Daarom vind ik het gewoon onbegrijpelijk dat mensen wie al die aspecten er wel in hebben zitten geen eerlijke kans krijgen om in de top te komen en er uit worden gegooid door deze naar mijn mening troep.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik ga geen abo nemen omdat ik alleen OP en One Direction lees.

    Maar ik raad je aan om iets langere hoofdstukken te maken. Persoonlijk vind ik dat veel fijner lezen, dan van die kleine stukjes.


    Do what people say you can't.

    Gobsmacked schreef:
    (...)

    Kies één tijd om in te schrijven. Dat is mijn grote tip. Tadaaaa.[/i]


    Echt dankjewel voor die tip! Hier heb ik echt wat aan :3
    Dankjee x


    Once you replace negative thoughts with positive ones, you'll start having positive results.

    Destined schreef:
    (...)

    In een ver verleden heb ik om mijn mening te kunnen onderbouwen een aantal van deze stories geanalyseerd, want als je hier een mening over wilt geven, kun je ze beter eerst zelf wel gelezen hebben vind ik. Tijdens dat gedoe weet ik hoe ze in elkaar zitten en dat mensen veel dingen tekort schieten in dit soort verhalen wat eigenlijk basis is. De focus van het verhaal ligt op te overduidelijke dingen en er is amper spraken van thematiek, goede verhaallijn of gebruik van bijvoorbeeld metaforen. Sommigen weten zelfs niet eens wat dat is :X Daarom vind ik het gewoon onbegrijpelijk dat mensen wie al die aspecten er wel in hebben zitten geen eerlijke kans krijgen om in de top te komen en er uit worden gegooid door deze naar mijn mening troep.


    Jaa, als dat zo is (wat het vast wel is) dan geef ik je gewoon groot gelijk.
    Het genre van de stories die in de Top komen te staan, maken mij geen barst uit. Maar het moet inderdaad wel gewoon goed geschreven zijn.

    Verder heeft het geen nut om er in dit topic over verder te discusieren, omdat het niet echt wt met het topic te maken heeft, geloof ik. :p

    [ bericht aangepast op 5 juli 2013 - 16:43 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Amandatacooo schreef:
    (...)

    Echt dankjewel voor die tip! Hier heb ik echt wat aan :3
    Dankjee x


    Geen dank :Y)


    We need a bigger boat.

    Conquistador schreef:
    (...)

    Jaa, als dat zo is (wat het vast wel is) dan geef ik je gewoon groot gelijk.
    Het genre van de stories die in de Top komen te staan, maken mij geen barst uit. Maar het moet inderdaad wel gewoon goed geschreven zijn.

    Verder heeft het geen nut om er in dit topic over verder te discusieren, omdat het niet echt wt met het topic te maken heeft, geloof ik. :p


    Ik had er vrede mee kunnen hebben als de stories goed waren geschreven, maar volgens mij dwalen we een beetje af.

    Om een mooi bruggetje te slaan terug naar het topic: Probeer je verhaal voor tijd heel goed uit te denken en niet gelijk aan iets groots beginnen. De voorbereiding van een goed verhaal is het halve werk. Denk goed na over personages, verhaallijnen, thematiek en het plot. Denk ook goed na over connecties die je wilt leggen met personages.

    En dit is misschien nog wel de beste tip vind ik zelf.
    Schrijf nooit een gevoel letterlijk op, maar beeld het uit. Je moet gevoelens niet proberen te verwoorden, omdat ze niet te verwoorden zijn. De lezer moet een gevoel namelijk voelen en niet lezen. Je wilt dat de lezer een diepe impact erop nahoudt, dus denk heel goed na hoe je zo'n gevoel goed wilt opbouwen en tot uiting wilt laten komen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Met troep bedoel ik alles wat momenteel in de top staat bijvoorbeeld.
    Alleen een van mijn kritische punten is ook juist dat de verhaallijnen niet echt geweldig zijn of te veel op elkaar lijken, het is gewoon niets. :P Het heeft gewoon niets met kwaliteit te maken waarom zo'n verhaal in de top staat.


    Inderdaad, maar naar mijn mening zijn er zoizo te veel 1D verhalen -.-