• Wow, net als bij de Nederlanders gaat onze koning aftreden!
    Dat had ik niet zien aankomen!
    Even dacht ik dat hij jullie Nederlanders wilde na apen maar zo dom zijn koningen niet!
    (Ik ben dus een belg)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I wanna be a wizard!

    Scandal schreef:
    Ik weet niet wat ik moet denken van ons Filipke. :Y)

    Achja, ik zag het al langer aankomen. Maar jah, hij heeft groot gelijk. Gezondheid gaat voor.

    Maar alsnog: koning zijn heeft niet zo super veel waarde buiten de 'eer'. Zijn taken zijn vooral nieuwe wetten en dergelijke goed keuren. En ook al zou hij tegen een wet zijn, heeft ons parlement het recht om de koning voor een bepaald moment uit zijn 'functie' te heven en dan de wet toch goed te keuren. Zo achterbaks zijn we wel en we hebben het ook al bewezen. Maar dat was bij onze vorige koning (dacht ik). :')

    Yup, dat is een feit.
    Dat was met Boudewijn voor de abortuswet als ik me niet vergis.
    En de volgende dag was hij weer gewoon koning.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tyrion schreef:
    (...)
    Yup, dat is een feit.
    Dat was met Boudewijn voor de abortuswet als ik me niet vergis.
    En de volgende dag was hij weer gewoon koning.

    Ik weet dat het met de abortuswet was, maar ik wist niet zeker bij welke koning. :Y)

    Ik vind het eigenlijk wel heel achterbaks dat wij dat kunnen doen. Maar ik vind het dan ook weer dom dat 1 iemand uiteindelijk de macht in handen heeft of een wet goedgekeurd mag worden of niet. :')

    Achja, er zijn wel meer wettelijke systemen die niet deugen in België. En de politiek weet dat maar goed genoeg, maar houdt het redelijk stil. Volgens mij weet nog geeneens half België dat wij miljoenen euro boetes betalen voor bepaalde rechtssystemen in ons land. Kijk maar naar het systeem arbeider/bediende ipv werknemer. Wij betalen jaarlijks miljoenen euro boete aan Europa voor alleen deze discriminatie. En dan zoekt onze regering overal bij de belastingbetaler en sectoren geld. Laat ons eerst naar ons systeem kijken en dat verhelpen waardoor we geen boetes meer moeten betalen.

    Maar ik ben aan het afwijken. Heujj, prins Filip. *O*


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik weet dat het met de abortuswet was, maar ik wist niet zeker bij welke koning. :Y)

    Ik vind het eigenlijk wel heel achterbaks dat wij dat kunnen doen. Maar ik vind het dan ook weer dom dat 1 iemand uiteindelijk de macht in handen heeft of een wet goedgekeurd mag worden of niet. :')

    Achja, er zijn wel meer wettelijke systemen die niet deugen in België. En de politiek weet dat maar goed genoeg, maar houdt het redelijk stil. Volgens mij weet nog geeneens half België dat wij miljoenen euro boetes betalen voor bepaalde rechtssystemen in ons land. Kijk maar naar het systeem arbeider/bediende ipv werknemer. Wij betalen jaarlijks miljoenen euro boete aan Europa voor alleen deze discriminatie. En dan zoekt onze regering overal bij de belastingbetaler en sectoren geld. Laat ons eerst naar ons systeem kijken en dat verhelpen waardoor we geen boetes meer moeten betalen.

    Maar ik ben aan het afwijken. Heujj, prins Filip. *O*

    En in een maand zal het zijn: Hiep hoi, koning Filip
    Op dit vlak suckt België wel hard.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    fallenbadass schreef:
    Ja, ik hoorde het inderdaad al, maar aangezien ik geen Belg ben, interesseert het me ook niet zo erg :')


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Urgh ja.
    Nou, België is nu definitief tot sullig land omgedoopt ja, ik ben zelf een Belg.
    Ik bedoel, iemand ooit al eens een land gezien met 5 koningen en koninginnen?

    [ bericht aangepast op 7 juli 2013 - 18:04 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik weet dat het met de abortuswet was, maar ik wist niet zeker bij welke koning. :Y)

    Ik vind het eigenlijk wel heel achterbaks dat wij dat kunnen doen. Maar ik vind het dan ook weer dom dat 1 iemand uiteindelijk de macht in handen heeft of een wet goedgekeurd mag worden of niet. :')

    Achja, er zijn wel meer wettelijke systemen die niet deugen in België. En de politiek weet dat maar goed genoeg, maar houdt het redelijk stil. Volgens mij weet nog geeneens half België dat wij miljoenen euro boetes betalen voor bepaalde rechtssystemen in ons land. Kijk maar naar het systeem arbeider/bediende ipv werknemer. Wij betalen jaarlijks miljoenen euro boete aan Europa voor alleen deze discriminatie. En dan zoekt onze regering overal bij de belastingbetaler en sectoren geld. Laat ons eerst naar ons systeem kijken en dat verhelpen waardoor we geen boetes meer moeten betalen.

    Maar ik ben aan het afwijken. Heujj, prins Filip. *O*

    Nou achterbaks zou ik het niet noemen, die wet die MOET normaal getekend worden door de koning en als die weigert... Dat de regering er mee akkoord was zou normaal moeten betekenen dat de meerderheid van het volk er zo zou over moeten denken en als dat dan tegenwordt gehouden door 1 mens...

    Maar over de rest spreek ik mij niet uit. De rest is vast wel achterbaks!


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    IK hoorde het toen ik op Werchter zat. Dat verklaarde wel waarom er zoveel mensen met een masker van onze Albert rondliepen :')


    Happiness can be found, even in the darkest of times.