• Wow, net als bij de Nederlanders gaat onze koning aftreden!
    Dat had ik niet zien aankomen!
    Even dacht ik dat hij jullie Nederlanders wilde na apen maar zo dom zijn koningen niet!
    (Ik ben dus een belg)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I wanna be a wizard!

    Ik hoor het voor het eerst in dit topic.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Crispation schreef:
    (...)
    Ik heb vertrouwen in Filip.
    Hij is altijd afgeschilderd geweest als de man die niet klaar is voor de troon, en juist daardoor zal hij nu klaar zijn om die functie te bekleden. Als ik me niet vergis, beginnen de Belgen hem meer te vertrouwen, de afgelopen jaren?
    En de nieuwe koningin vind ik ook wel leuk.

    Ja inderdaad =). Zeker na zijn handelsmissie in de USA. =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Rembrandt schreef:
    Ik hoor het voor het eerst in dit topic.


    26 - 02 - '16

    REVOLUTIE!


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik had het inderdaad gehoord en gezien op het nieuws! Nu komt Filip op de troon, maar veel Belgen zijn geloof ik niet echt fan van hem. Hopen dat hij het goed gaat doen. Haha, wel leuk, weer zo'n ceremonie zoals bij ons. :) Ik ga wel kijken, ook al is het niet mijn land. Ik denk ook wel dat koning Albert het voorbeeld van Beatrix een beetje heeft opgevolgd. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Ik had het inderdaad gehoord en gezien op het nieuws! Nu komt Filip op de troon, maar veel Belgen zijn geloof ik niet echt fan van hem. Hopen dat hij het goed gaat doen. Haha, wel leuk, weer zo'n ceremonie zoals bij ons. :) Ik ga wel kijken, ook al is het niet mijn land. Ik denk ook wel dat koning Albert het voorbeeld van Beatrix een beetje heeft opgevolgd. ;)

    Nah, niet echt.
    Hij had het enkele jaren geleden al aangevraagd, maar het mocht toen niet van de regering. Ik denk wel dat het deels door het voorbeeld van NL is, dat het nu wél mag.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    dooddoenervo schreef:
    (...)

    Ik ben van NED maar hier ga ik antwoord op geven: een koningshuis is net als de vlag het boegbeeld van een land een VOORBEELD
    Je moet er trots op zijn wij van NED en BE moeten daar trots op zijn dat wij er een hebben.

    In mijn ogen blijft het Belgisch koningshuis nog steeds een bende idioten.
    Ik moet echt niets van hen hebben, al zeker niet omdat ze eerder Italië zouden helpen dan hun verdomd eigen land.(cat)
    I still couldn't care less...en ik vrees een beetje dat niets dat zal veranderen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tyrion schreef:
    (...)
    In mijn ogen blijft het Belgisch koningshuis nog steeds een bende idioten.
    Ik moet echt niets van hen hebben, al zeker niet omdat ze eerder Italië zouden helpen dan hun verdomd eigen land.(cat)
    I still couldn't care less...en ik vrees een beetje dat niets dat zal veranderen.


    Tja ik weet niet wat jou koningshuis allemaal uitspookt maar dat is erg.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    nerveus schreef:
    Ik had het inderdaad gehoord en gezien op het nieuws! Nu komt Filip op de troon, maar veel Belgen zijn geloof ik niet echt fan van hem. Hopen dat hij het goed gaat doen. Haha, wel leuk, weer zo'n ceremonie zoals bij ons. :) Ik ga wel kijken, ook al is het niet mijn land. Ik denk ook wel dat koning Albert het voorbeeld van Beatrix een beetje heeft opgevolgd. ;)

    Qua ceremonie moet je niet al te veel verwachten hoor, het is België waarover je spreekt. Vele mensen geven er niet eens om.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Tyrion schreef:
    I couldn't care less (cat)
    Ik heb echt niets met ons koningshuis...Ik snap zelfs niet waarom we het überhaupt nog hebben.
    Een koningshuis is immers niets meer van deze tijd.


    Ex astris, sciencia

    dooddoenervo schreef:
    (...)

    Ik had het niet alleen over BE, ik ben er trots op dat prinses Beatrix de koningin was.


    Daarom zeg ik ook 'hier in België'. Wat er in Nederland gebeurt interesseert me al even min als wat er hier in België gebeurt, de enige reden dat ik het hier volg is omdat ik volgend jaar (net zoals dit jaar) ook een deel politiek krijg op school en het nodig zal hebben. Ookal ben ik dat gezeur over Filip en Albert II nu al kotsbeu


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik hoorde het op het nieuws ja en ik hoorde ook dat hij aftreedt op 21 juli, geen idee of het waar is. We zullen het wel zien tegen die tijd zeker.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Chiron schreef:
    Eindelijk. Prins Filip is al bijna zelf bejaard.
    same thoughts maar ja, als het moet dan moet het, al vind ik het koningschap in Belgie niet veel voorstellen en dit zegt ik als Belg


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Tragically schreef:
    Ik hoorde het op het nieuws ja en ik hoorde ook dat hij aftreedt op 21 juli, geen idee of het waar is. We zullen het wel zien tegen die tijd zeker.

    ja, 21 juli, nationale feestdag, treedt hij af.


    Tears are words the heart can't say.

    Ik weet niet wat ik moet denken van ons Filipke. :Y)

    Achja, ik zag het al langer aankomen. Maar jah, hij heeft groot gelijk. Gezondheid gaat voor.

    Maar alsnog: koning zijn heeft niet zo super veel waarde buiten de 'eer'. Zijn taken zijn vooral nieuwe wetten en dergelijke goed keuren. En ook al zou hij tegen een wet zijn, heeft ons parlement het recht om de koning voor een bepaald moment uit zijn 'functie' te heven en dan de wet toch goed te keuren. Zo achterbaks zijn we wel en we hebben het ook al bewezen. Maar dat was bij onze vorige koning (dacht ik). :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury