• Hoi Hoi,

    eerst wil ik even duidelijk maken dat onze 2 katten een bepaald hoeveelheid kattenbrokjes krijgen en 3x per dag schoon drinkwater.
    Nugget (mannetje) die ziet er goed en gezond uit.
    in tegenstelling tot Mimi (vrouwtje) die is een beetje aan de mollige kant.
    nu probeer ik te bedenken wat voor Mimi helpt om iets af te vallen.
    ik speel heel vaak met haar, vertroetel haar (Nugget ook hoor !)
    wat ik net heb ondekt is dat ze trap op en af lopen heel leuk vindt, dat doet mij ook goed !
    dus nu rennen we samen de trap op en af xD

    iemand nog meer (leuke) ideetjes voor Mimi ?


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Smsje schreef:
    (...)

    het probleem is dat Mimi de voer van Nugget opeet :X


    En dat moet je dus voorkomen.
    Je kan ook speeltjes kopen waarin je haar eten stopt. Dan moeten ze ervoor werken, dat vinden katten vaak ook zelf veel leuker dan in zo'n bakje.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Alecia schreef:
    Oh, mijn kat is ook te dik. Maar niks helpt bij mij, want mijn kat eet het voer van de andere kat en van de hond op. Helaas ;x

    Mijn kat ziet er zo uit:



    Mycroft heeft een tweelingbroer/zus? O.o


    quidquid excusatio prandium pro

    Mebarak schreef:
    (...)

    En dat moet je dus voorkomen.
    Je kan ook speeltjes kopen waarin je haar eten stopt. Dan moeten ze ervoor werken, dat vinden katten vaak ook zelf veel leuker dan in zo'n bakje.


    hey, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb ...

    dankje wel !


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Okammy schreef:
    (...)

    Mycroft heeft een tweelingbroer/zus? O.o


    huh ?


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Mijn katten hebben ook overgewicht, maar dat is mijn vaders schuld. Hij geeft ze constant snoepjes, rosbief en kip. Daarbij krijgen ze gewoon voer als ze erom vragen. (wel speciaal voer, maar alsnog)


    Your make-up is terrible

    Mijn kat is op dubbeldieet. Vanwege dat ze zo'n last had van jeuk hebben we haar speciaal voer gegeven, in kleine porties. Nu moeten we iets anders verzinnen want ze is te dik en ze volgt zelfs nog een dieet ook.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mebarak schreef:
    Mijn poes heeft ook overgewicht :'D Toen ze in januari in het asiel kwam woog ze 2,5 kilo en was ze 4.5 jaar. Ondertussen is ze ruim drie maanden bij ons en weegt ze ruim 6 kilo. Ach, ze kan eten als ze wilt en naar buiten als ze wilt, dus ik zie het probleem niet zo in.
    Ik weet niet of jouw katten binnen of buitenkatten zijn, maar als het binnenkatten zijn is het normaal dat ze iets dikker zijn dan normaal. Ze missen in dat geval namelijk belangrijke beweging die ze nodig hebben om hun voedsel te verbranden. Je kat heeft trouwens pas echt overgewicht als je zijn/haar ribben niet meer kan voelen, daarvoor is hij/zij gewoon op goed gewicht.


    Dat is nog niks :')
    Mijn kat weegt volgens mij iets van 10 kilo, terwijl we dieet en van alles geprobeerd hebben. Misschien gaan we Pom wel wat minder brokjes geven en groenten er doorheen mengen of zo. Dat hielp tenminste wel bij de hond.


    26 - 02 - '16

    Okammy schreef:
    (...)

    Mycroft heeft een tweelingbroer/zus? O.o


    Dat zou zo maar kunnen, dat jouw kat een tweelingbroer heeft. Maar dan heeft jouw kat 2 tweelingbroers, waardoor ze dus een drieling zijn. Want Pom heeft ook nog een broertje die Pim heet. :Y)


    26 - 02 - '16

    Alecia schreef:
    (...)

    Dat is nog niks :')
    Mijn kat weegt volgens mij iets van 10 kilo, terwijl we dieet en van alles geprobeerd hebben. Misschien gaan we Pom wel wat minder brokjes geven en groenten er doorheen mengen of zo. Dat hielp tenminste wel bij de hond.


    10 kilo! En ik dacht dat mijn kat zwaar was :'D Haha.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mebarak schreef:
    (...)

    10 kilo! En ik dacht dat mijn kat zwaar was :'D Haha.


    Haha, Pim weegt ook maar iets van 4,5 of 5. Pim die eet namelijk te weinig doordat Pom veel te snel al het voer op eet. Bovendien is Pom dominant en soms best wel gemeen tegen Pim.


    26 - 02 - '16

    Alecia schreef:
    (...)

    Haha, Pim weegt ook maar iets van 4,5 of 5. Pim die eet namelijk te weinig doordat Pom veel te snel al het voer op eet. Bovendien is Pom dominant en soms best wel gemeen tegen Pim.


    Haha, Daniël eet nu ook niet heel veel meer omdat ze veel buiten is, maar de eerste twee maanden at ze bijna 300gr per dag.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mijn kat is ook te dik, maar hij komt wel heel vaak buiten. Maar ik maak me er niet zo veel zorgen over want te dik is beter dan te dun. Maar je hebt toch ook van die kattensnoepjes? misschien kan je die aan een touw vast maken en dan met haar rennen. (:

    [ bericht aangepast op 23 juni 2013 - 10:14 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    ItsNiall schreef:
    Mijn kat is ook te dik, maar hij komt wel heel vaak buiten. Maar ik maak me er niet zo veel zorgen over want te dik is beter dan te dun. Maar je hebt toch ook van die kattensnoepjes? misschien kan je die aan een touw vast maken en dan met haar rennen. (:

    Als ze zeg maar erg lang overgewicht hebben, krijgen ze vaak last van arctrose (gewrichtspijn) net als mijn kat en dat is niet zo leuk voor ze

    Ik heb een kat die eet echt enorm veel... maar ze is nog steeds super dun haha. Maar ja, ik denk dat je misschien minder voer kan eten en misschien op internet op een site van een dierenarts - bestaat vast wel ergens - opzoeken of daar tips op staan of zo (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Okammy schreef:
    (...)

    Mycroft heeft een tweelingbroer/zus? O.o


    Toen ik naar beneden scrolde en deze foto zag, dacht ik ook gelijk dat het jouw kat was haha.

    Mijn kat is te dun en dat is ze al jaren. Is ook niet zo vreemd voor een drieëntwintig jarige kat :Y).


    i put the fun in funeral