• Hey allemaal,
    Het zit een beetje ingewikkeld, dus ik hoop dat jullie het snappen.

    Mijn broer heeft een grote groep vrienden, aangezien wij in een dorp leven dat niet al te groot is, kent iedereen elkaar zowat, en iedereen kent mijn broer ook aangezien hij redelijk 'bekend' is. Dus als ik met (volgens mijn broer) verkeerde mensen afspreek, krijgt hij dit gelijk te weten en verbied hij me om met die mensen om te gaan. Hij is echt overdreven beschermend over mij, terwijl hij ook echt hele vervelende opmerkingen naar me roept 'als grapje'.
    Als hij een verkeerde dingen over iemand hoort of hij daar ruzie mee gehad heeft mag ik er geen vrienden mee zijn.

    Een tijdje terug, op zijn verjaardag (sweet 16) was hij dronken en ging hij om half 3 naar boven, de rest ging ook weg en was ik nog beneden met 3 vrienden van hem. Cjille (16) benjamin (17) en Stefan (15). Stefan en ik zaten bijna de hele avond al beetje bij elkaar, beetje klooien etc. Uiteindelijk lag ik dus naast Stefan in een ligstoel. Sinds dien, als hij bij ons was waren we gewoon aan het kloten. Mijn broer vond dit absoluut niet leuk.
    Ik ging ook afspreken met Stefan, daar kwam mijn broer achter en toen heeft hij verschrikkelijke dingen naar me geroepen. Dit was eigenlijk het punt waarbij ik als het ware terug in mijn depressie kwam, waar ik bezig mee was om te 'herstellen'. Dus het ging bergafwaarts met me, terwijl Stefan me niet met rust liet, hij bleef maar zeggen hoe erg hij me miste en alles. Uiteindelijk kwam ik een beetje over Stefan heen, tot Benjamin nu opeens tegen me begint te praten. (Flirten etc. ) Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet aanpakken en hoe ik heb duidelijk moet makken dat het niet slim is wat hij doet, en ik wil het stoppen voordat ik echt iets voor hem ga voelen, want dan kom ik nooit uit mijn depressie aangezien ik daar weer problemen meekrijg en dat ophoopt met wat ik al heb etc.

    Iemand tips?
    Het was vooral even om mijn hart te luchten, maar tips etc zijn van harte welkom!

    Praat erover met je ouders?

    Tip: Knie tussen de benen van je broer rammen en met je ouders hierover praten.
    En als je nu over dat laatste gaat zeggen, "Heb ik al gedaan." dan hoef je dat niet te zeggen.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Praten met je ouders, en broer. Vraag je broer, aan die vrienden te vragen of ze willen stoppen.

    Tip, je broer zeggen dat hij zich niet met jouw leven mag bemoeien. Als jij het leuk hebt met een jongen, dan vind ik het een beetje raar dat je broer verschrikkelijke dingen naar je gaat lopen roepen. Zeker als je een depressie hebt gehad.


    Physics is awesome

    SPECS schreef:
    Tip: Knie tussen de benen van je broer rammen en met je ouders hierover praten.
    En als je nu over dat laatste gaat zeggen, "Heb ik al gedaan." dan hoef je dat niet te zeggen.=')

    xD


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Praat met je broer en praat met Stefan.
    En met Cjille voor de zekerheid xD

    Nah,, het is juist goed dat je broer beschermend is, hoewel ik snap dat hij je ook wel losser moet laten, maar begrijp me niet verkeerd alleen ik denk en dat kan ik een misvatting zijn dat je broer vrij goede redenen voor heeft om zo te doen. Hij kent die jongens erg goed miss beter dan jij ze kent en hij wilt ook het beste voor jou, dus wss is hij niet van mening dat zijn vrienden goed bij jou zouden passen.

    Probeer gewoon met hem te praten erover en met Stefan, desnoods via briefcontact of iets.
    Praten is een van de beste middelen tot een oplossing en hijs zelfs nog geweldloos ook.
    Dus ik zou gewoon proberen te praten en dan kom je er wel uit.

    Succes!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Bedankt voor de reacties!

    Het is nu wel over tussen Stefan en mij, maar Stefan deed dan ook wel verkeerde dingen (blowen etc. )
    Dus ik snap mijn broer ook wel, maar ik probeer altijd mijn goed genoeg te zijn voor mijn broer en op een of andere manier ben ik dat niet. Daarom zie ik Cjille en Benjamin ook eerder als mijn broers omdat ik echt goed met hun kan opschieten. ( alle vrienden van mijn broer zijn trouwens beschermend over mij. )
    Ik maak bijvoorbeeld vaak ontbijt op bed voor m'n broer en zijn vrienden, ik ruim thuis ook veel op en dan toch heeft mijn broer commentaar op mij terwijl hij zelf helemaal niks doet..

    Je luistert te veel naar je broer.


    Pretty is just a pretty word.

    CURLYMONSTER schreef:
    Je luistert te veel naar je broer.


    26 - 02 - '16

    CURLYMONSTER schreef:
    Je luistert te veel naar je broer.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Je luistert echt teveel naar je broer.


    -

    Het beste lijkt mij inderdaad om met je ouders te praten, verder zou ik het niet weten, helaas.
    Succes!


    Tijd voor koffie.

    Ik zou eens voor jezelf kiezen. Je broer beschermt je teveel, maar jij hoort zelf ook dingen mee te maken en daarvan te leren. Hij moet zich niet zo met jouw leven bemoeien, dus ik zou er eens met hem over praten.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    fucklifex schreef:
    Bedankt voor de reacties!

    Het is nu wel over tussen Stefan en mij, maar Stefan deed dan ook wel verkeerde dingen (blowen etc. )
    Dus ik snap mijn broer ook wel, maar ik probeer altijd mijn goed genoeg te zijn voor mijn broer en op een of andere manier ben ik dat niet. Daarom zie ik Cjille en Benjamin ook eerder als mijn broers omdat ik echt goed met hun kan opschieten. ( alle vrienden van mijn broer zijn trouwens beschermend over mij. )
    Ik maak bijvoorbeeld vaak ontbijt op bed voor m'n broer en zijn vrienden, ik ruim thuis ook veel op en dan toch heeft mijn broer commentaar op mij terwijl hij zelf helemaal niks doet..

    Ben je Turks/Marokkaans ed?


    No growth of the heart is ever a waste

    Blutbad schreef:
    Tip, je broer zeggen dat hij zich niet met jouw leven mag bemoeien. Als jij het leuk hebt met een jongen, dan vind ik het een beetje raar dat je broer verschrikkelijke dingen naar je gaat lopen roepen. Zeker als je een depressie hebt gehad.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.