• Ik ga jullie eens een leuk verhaaltje vertellen, maar ik ga er verder geen namen in noemen, van niemand niet aangezien ik dat niet nodig vind.

    Ik ben een tijdje geleden een story begonnen met een andere user op Quizlet. Er is een tijdje wat heisa omheen geweest met twee andere users die het plagiaat noemden. Uiteindelijk hebben ze dat aangegeven bij een mod, waarop wij een pb'tje van de mods krijgen. Wij hebben daarop de situatie uitgelegd en daarop hebben wij eerst een hele tijd niet gehoord, tot we een bericht kregen van een bemiddelaar om nog wat dingen uit te leggen. Hierna was het opnieuw stil, tot we uiteindelijk het volgende bericht ontvingen.

    Naar aanleiding van de kleine vete die nu al een tijdje tussen jullie aan het woeden is over [...] zijn wij, de mods, na enig overleg tot een besluit gekomen.
    We zijn van mening dat het voor iedereen het beste is als de story die gemaakt is[...], geïnactiveerd moet worden.
    We hebben het bewijs gevonden dat [degene met wie ik schrijf] letterlijk tegen [een van de twee users] zei dat ze de story wel op inactief zou zetten indien zij dit wilde, helaas is dit nog niet gebeurd.
    Daarom zijn de mods het er over eens dat de story binnen de 48 uur geïnactiveerd moet worden.
    Indien dit niet het geval is, zullen wij het voor jullie doen.


    Dus uiteindelijk voldeed onze story aan alle eisen en regels van de site en was het niet plagiaat, maar moeten wij onze story alsnog inactiveren om iets wat degene met wie ik schrijf heeft gezegd in een gastenboekbericht, die overigens al verwijderd was, voordat de mods ingelicht waren over deze story. De mods hebben door alle verwijderde berichten gezocht zonder één van ons in te lichten (dat schijnt wel vaker te gebeuren met berichten, maar volgens hun hebben we geen privacy in een gb). Ik weet nog altijd niet waarom. Maar anyway, ik was het er niet mee eens dat zij dat gezegd heeft een aangezien ik het met haar schrijf, heb ik ook een stem en een mening en dat heb ik tegen die twee users duidelijk gemaakt. Blijkbaar telt dat niet en is er vanaf nu een regel dat als je zoiets zegt, je je story ook maar op inactief moet zetten want anders doen de mods dat voor je. Ikzelf vind dat hier helemaal niets van klopt, dus heb ik een bemiddelaar ingeschakeld. Deze bemiddelaar was de enige die me op de hoogte wilde houden en heeft voor mij een bericht bij de moderators achter gelaten, waar ik die bemiddelaar nog altijd dankbaar voor ben omdat deze er echt een heel mooi bericht van gemaakt heeft en me echt heeft geholpen ermee. Toch blijven ze bij hun standpunt.

    Nu was mijn klacht dat er geen regel of eis bestaat op Quizlet waardoor wij onze story zouden moeten inactiveren, toch worden wij verplicht om dit te doen.


    Your make-up is terrible

    Maniae schreef:
    (...)

    Ik heb dat tegen hen gezegd ja, maar ik heb nooit een duidelijk reactie terug gehad waaruit op te merken was dat ze wilden dat het verhaal op inactief gezet zou worden, daarom had ik het ook niet op inactief gezet.

    Bovendien is het nogal raar dat het verhaal nu wel ineens plagiaat is, terwijl er eerder tegen ons gezegd is dat het geen plagiaat is. Het lijkt net alsof ze dat nu ineens zeggen, omdat die andere reden belachelijk is.
    `

    Nou, in ieder geval is plagiaat een feit en als er werkelijk plagiaat is gepleegd in de story wat duidelijk aan te tonen is, dan vind ik wel dat de mods een sterk punt hebben of ze er nu ineens mee komen of er later al meekwamen. Dus als de mods kunnen bewijzen dat er plagiaat wordt gepleegd in jullie story dan vind ik wel dat ze gelijk hebben, maar dat brengt ons bij het cruciale punt en dat is het bewijs. Ze moeten het daadwerkelijk kunnen bewijzen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)`

    Nou, in ieder geval is plagiaat een feit en als er werkelijk plagiaat is gepleegd in de story wat duidelijk aan te tonen is, dan vind ik wel dat de mods een sterk punt hebben of ze er nu ineens mee komen of er later al meekwamen. Dus als de mods kunnen bewijzen dat er plagiaat wordt gepleegd in jullie story dan vind ik wel dat ze gelijk hebben, maar dat brengt ons bij het cruciale punt en dat is het bewijs. Ze moeten het daadwerkelijk kunnen bewijzen.


    You were born original, don't die as a copy.

    --> Slotje


    Miep