• Herman Finkers is weer op tv, en toen kwam ook dit liedje voorbij:





    Ik was gewoon nieuwsgierig naar jullie meningen: geloof je in leven na de dood? En waarom? (:

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 20:05 ]

    Nee. Ik heb er eigenlijk geen reden voor, maar ik verdiep me er ook niet zo erg in.


    26 - 02 - '16

    Nee, daar denk ik te rationeel voor. Ik kán simpelweg niet in leven na de dood geloven.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik zie niet in waarom er iets na de dood zou zijn.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik geloofde er een lange tijd in, ook omdat ik protestants ben opgevoed. Op dit moment geloof ik niet meer en dus valt hemel en hel ook weg. En zelfs als de hemel zou bestaan zou ik er niet inkomen, daarvoor heb ik al teveel in mijn leven verneukt :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Ik geloofde er een lange tijd in, ook omdat ik protestants ben opgevoed. Op dit moment geloof ik niet meer en dus valt hemel en hel ook weg. En zelfs als de hemel zou bestaan zou ik er niet inkomen, daarvoor heb ik al teveel in mijn leven verneukt :'D


    Haha, dat heb ik nou ook. Ik trek me niks meer aan van wat m'n ouders erover zeggen en ik verdiep me er ook niet meer in. Daardoor zijn die beide mogelijkheden voor mij ook weggevallen.


    26 - 02 - '16

    Niet in de hemel, nee.
    Ik geloof wel in geesten, maar gedoe met God en hemel en hel niet. Als iemand daarin wil geloven, prima.

    Ik geloof het wel. Maar ik ben gelovig opgevoed, alhoewel ik niet echt zo heel veel in God geloof. Mij lijkt het gewoon logisch, en ik denk dat de meesten me nu voor gek verklaren.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Dragneel schreef:
    Niet in de hemel, nee.
    Ik geloof wel in geesten, maar gedoe met God en hemel en hel niet. Als iemand daarin wil geloven, prima.

    Same. Ik geloof wel in het bovennatuurlijke. Daarvoor zijn er genoeg aanwijzingen te vinden IMO.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2013 - 22:58 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Nou, ik had daar een theorie over, die misschien nergens op slaat, maar ik denk dat er íets moet zijn. Misschien niet zoiets concreet al een hemel of een nieuwe wereld.
    Ik denk dat mijn gedachten, mijn ik of whatever ergens moet blijven als mijn lichaam sterft. Sommigen zeggen wel dat alle wat er in je hoofd omgaat, de dingen die je doet en voelt, voortkomen uit stofjes die op elkaar reageren. Dat zou echter betekenen dat ieder mens maakbaar is en dat school en gevangenissen er niet meer zouden hoeven zijn om mensen te sturen. Het zou ook betekenen dat creativiteit niet bestaat. Dat alle kunst geen kunst is, omdat er simpelweg niets bijzonders aan is dan stof A die reageert met stof B en C etc.
    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat alles is. Dat zou de wereld wel heel simpel en saai maken en omdat ik daarvan uit ga, moet mijn ziel of wat het dan ook is, ergens verblijven als ik sterf.
    Maar waar dat is en in welke omstandigheid...


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik heb mijn eigen theorie waar ik eigenlijk best wel in geloof.

    Ik denk dat de geest van iemand terug komt om degene van wie hij hield te beschermen. Als die allemaal overleden zijn komt hij terug in een ander lichaam.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Mijn moeder heeft een theorie dat de eerste mensen gecreëerd zijn door aliens die ons op aarde hebben gezet samen met al het levende om te kijken wat er gebeurt.
    Ik geloof er nou niet zozeer in, maar ik vind het wel een leuke manier van denken. :Y)

    Ik geloof er wel in.


    -

    Ik ben opgevoed in een Katholieke familie, maar ons gezin was een ander verhaal. Ze hebben me nooit echt volgestopt met hun geloof en zo, dus ik weet het niet. Ik zal het vanzelf wel zien (of niet...)


    Searching heavens for another earth

    Alphonse schreef:
    Nou, ik had daar een theorie over, die misschien nergens op slaat, maar ik denk dat er íets moet zijn. Misschien niet zoiets concreet al een hemel of een nieuwe wereld.
    Ik denk dat mijn gedachten, mijn ik of whatever ergens moet blijven als mijn lichaam sterft. Sommigen zeggen wel dat alle wat er in je hoofd omgaat, de dingen die je doet en voelt, voortkomen uit stofjes die op elkaar reageren. Dat zou echter betekenen dat ieder mens maakbaar is en dat school en gevangenissen er niet meer zouden hoeven zijn om mensen te sturen. Het zou ook betekenen dat creativiteit niet bestaat. Dat alle kunst geen kunst is, omdat er simpelweg niets bijzonders aan is dan stof A die reageert met stof B en C etc.
    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat alles is. Dat zou de wereld wel heel simpel en saai maken en omdat ik daarvan uit ga, moet mijn ziel of wat het dan ook is, ergens verblijven als ik sterf.
    Maar waar dat is en in welke omstandigheid...


    Wauw, dit is echt exact hoe ik erover denk!


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Alphonse schreef:
    Nou, ik had daar een theorie over, die misschien nergens op slaat, maar ik denk dat er íets moet zijn. Misschien niet zoiets concreet al een hemel of een nieuwe wereld.
    Ik denk dat mijn gedachten, mijn ik of whatever ergens moet blijven als mijn lichaam sterft. Sommigen zeggen wel dat alle wat er in je hoofd omgaat, de dingen die je doet en voelt, voortkomen uit stofjes die op elkaar reageren. Dat zou echter betekenen dat ieder mens maakbaar is en dat school en gevangenissen er niet meer zouden hoeven zijn om mensen te sturen. Het zou ook betekenen dat creativiteit niet bestaat. Dat alle kunst geen kunst is, omdat er simpelweg niets bijzonders aan is dan stof A die reageert met stof B en C etc.
    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat alles is. Dat zou de wereld wel heel simpel en saai maken en omdat ik daarvan uit ga, moet mijn ziel of wat het dan ook is, ergens verblijven als ik sterf.
    Maar waar dat is en in welke omstandigheid...


    Hersenen werken niet doodmiddel van 'stofjes'. Hersenen zijn ongelofelijk complexen dingen, waarom zou je hele bestaan niet in je hersenpan kunnen zitten?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'