• Mijn zusje is altijd een beetje stiekem geweest. Dingen uit mijn kamer jatten, mijn dagboeken en verhalen lezen, mijn kleren dragen en dan zeggen dat ze niet wist dat ze van mij waren (want mijn broer draagt natuurlijk wijvenshirts...). Ik word daar echt ziek van. Laatst had ze nagellak van me gepakt van Rimmel London, dus die was best wel prijzig, en open laten staan. Hij was dus opgedroogd. Zeven euro naar de haaien. Mijn moeders antwoord? "Ze is vijf jaar jonger dan jij, laat haar."

    Ze draagt dus ook mijn kleren met het schijnheilige excuus dat ze niet wist dat ze van mij zijn. Mijn moeder laat dat toe, want "je zusje heeft weinig kleren". Mijn zusje heeft geen te kort aan kleren, ze kan gewoon niet met spullen omgaan en ze zijn binnen twee weken gescheurd of binnen een dag vies. Ik vind dat niet leuk, want het zijn MIJN gekochte kleren en zij kan niet met spullen overweg.

    Vandaag moest ik al heel vroeg m'n nest uit om te werken. Om half negen was iedereen al op, terwijl ik tot tien uur kon doorslapen. Of ik nou vraag of ze wat stiller willen zijn of niet, het gebeurt toch niet. En gezien we in een klein kutappartementje wonen met z'n vieren, hoor ik alles wat in de andere kamer gebeurt. "Moet je maar wat vroeger opstaan." Ik ga niet vroeg opstaan als ik door kan slapen en dan zes uur moet werken, en al helemaal niet in het weekend. Enfin, daar begon het dus mee. Gisteren heb ik drie paar schoenen cadeau gehad omdat ik drie winters lang op dezelfde schoenen heb gelopen vanwege geldgebrek. Nu heb ik wel een baantje, maar mijn moeder bood aan te betalen. Goed, drie paar uit de uitverkoop gehad, waaronder één paar Calvin Klein die er ontzettend gaaf uitzien. Hartstikke blij, kan niks misgaan. Vandaag werd ik dus wakker, zag ik dat mijn zusje op die Calvin Kleins loopt. Ik word dus boos, want ze heeft in een recordtijd weer mijn spullen geclaimd terwijl ze helemaal niet van haar zijn. En opeens zijn die schoenen wel van haar? "Ja je zusje heeft geen schoenen en jij hebt er al zoveel." Zelf betaald, ja. Ik zeg dat dus tegen mijn moeder, zegt die dat ik een verwend nest ben en dat ik ze maar moet delen met mijn zusje. Maar ik weet zeker dat, als mijn zusje nu thuiskomt, er niets meer over is van mijn schoenen. Mijn moeder springt uit d'r vel en zegt dat ik een verwende teef ben en dat ik op mijn vader lijk (mijn vader en ik hebben geen contact omdat hij een zak is en ik word echt kwaad als iemand dat zegt). Dus ik ben verwend omdat ik niet wil dat ze mijn schoenen draagt en aan mijn spullen zit? Als ze nou fatsoenlijk met mijn spullen om kon gaan, oké, maar ze jat alles zonder te vragen uit mijn kamer om het vervolgens kapot te laten gaan/op te laten drogen/open te laten staan. En dan moet ik maar aannemen dat mijn schoenen naar de haaien gaan? Ja, fijn, dus niet.

    Gadverdamme, ik word zo gek in dit huis. Weet iemand wat ik kan doen? Want praten helpt niet, dan krijg ik de "je zusje is vijf jaar jonger" en "van mij mag ze aan je spullen zitten"-excuses. Ik heb bij mijn psycholoog ook al dingen in een brief opgeschreven aan haar, want 't gaat vaak veel verder dan "je lijkt op je vader" en ze beschuldigt me van dingen. Maar die heeft ze ook met een schijnheilige kop en een "doe niet zo ondankbaar" beantwoord. Praten met mijn zusje helpt al helemaal niet, want dat kind is een arrogantiebron zo groot als de geisers op IJsland.


    Searching heavens for another earth

    Misschien moet je je psycholoog met je moeder laten praten?
    Denk dat je moeder zich wel anders gedraagt tegen een volwassene en je psycholoog weet denk ik ook wel aardig hoe jij je voelt.


    Stenenlikker

    Ik snap je irritatie ook heel erg. ;/
    Mijn zusje is 4 jaar jonger en niet alleen egoïstisch, maar ook schijnheilig. Ze helpt nooit mee met bijvoorbeeld de afwas, doet moeilijk wanneer ze wel iets doet, veel van mijn spullen zijn nu onvindbaar en haar kamer is een vuilnishoop dus daar kan je niks meer terug vinden. Daarbij ook is ze erg hebberig en wanneer ik met mn moeder naar de stad zou gaan om bijvoorbeeld een treinkaartje te kopen om naar mn vriend te kunnen, kan dat niet meer omdat we al teveel geld aan haar hebben uitgegeven. Elke keer als we shoppen, is het merendeel van haar. Sommige zusjes moeten eens even goed na gaan denken of ze niet retarded bezig zijn. ><


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik je kan helpen. Het enige wat ik kan zeggen is dat je zusje met d'r poten van jouw spullen af moet blijven. Ik snap heel goed dat je het vreselijk vindt dat ze telkens alles van jou afpakt. En je moeder mag zich trouwens ook wel wat verantwoordelijker opstellen. Zeggen dat je zusje jonger is, is geen antwoord. Dat is gewoon een stom excuus om confrontaties uit de weg te gaan. Ik snap wel dat je moeder het moeilijk heeft aangezien ze in haar eentje een gezin moet onderhouden, maar dat betekent niet dat ze je zusje gewoon haar gang moet laten gang.
    Sterkte ermee.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ewijn schreef:
    Misschien moet je je psycholoog met je moeder laten praten?
    Denk dat je moeder zich wel anders gedraagt tegen een volwassene en je psycholoog weet denk ik ook wel aardig hoe jij je voelt.


    26 - 02 - '16

    Jeez, wat ben ik blij dat ik geen zusje heb. Kudo's voor geen huurmoordenaar te hebben ingehuurd (cat)


    -

    Ik had allang weet ik veel wat voor creepy dingen in mijn dagboek geschreven en was de dingen van mijn moeder gaan gebruiken.

    Of een huurmoordenaar ingehuurd.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Haguro schreef:
    Uh, laat haar dit lezen? Meer kan ik niet bedenken.
    Succes! :]


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Ik snap je irritatie echt, maar misschien helpt het om rustig te blijven. Ten eerste is dit denk ik niet de fout van je zusje. Ik weet niet hoe oud ze precies is, maar ze is soieso nog jong. Dat wil niet zeggen dat haar gedrag zomaar tolereerbaar is, maar wel dat het logisch is dat ze haar eigen fouten niet inziet als haar moeder haar alles toestaat. Je kunt dus beter op een rustige manier met je moeder proberen te praten. Leg de situatie uit, zeg dat je het begrijpt dat je zus misschien af en toe wat kleren van je wilt lenen, maar dat ze hen niet zomaar mag lenen. Hopelijk kunnen jullie zo tot een overeenkomst komen.
    Als dit niet lukt en de situatie blijft inhoudbaar, dan moet je misschien met iemand in je omgeving gaan praten die er bij kan helpen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.