• DE PERFECTE ONTSNAPPING




    Er zit altijd wel een idee (of meerdere) voor een verhaal in mijn hoofd, maar er zijn er een paar die altijd blijven steken. Ik werk ze alleen nooit uit en deze keer heb ik wat motivatie nodig om er aan te beginnen, dus wil ik jullie vragen: go or no go?

    Joan leidt een saai leven. De mensen om haar heen kennen haar al jaren, maar weten eigenlijk nog steeds niet wie ze is. En dat weet ze zelf ook niet echt.
    In haar eigen wereldje, in haar gedachten, is het alles behalve saai. Haar verveling bestrijdt ze door zich bezig te houden met alles behalve zichzelf. Wanneer haar opa overlijdt, iemand die haar beter kent dan wie dan ook, stort ze in. Hij was de enige die haar wel begreep. Die nacht valt ze in een diepe slaap en komt ze terecht in een droom die haar hele leven over de kop gooit. Het begint met een brief van haar opa, die zijn laatste wens beschrijft. Hij wil dat Joan het allergrootste en beste avontuur ooit gaat beleven. En hoe dieper ze gaat, hoe vreemder het word. Alle verhalen die ze ooit heeft bedacht, alle karakters die ze heeft gemaakt en alle mensen die ze kent komen samen in haar eigen fantasiewereld... Waarom zou ze hier aan willen ontsnappen?

    (Proefje)
    "Ik ben een dagdromer. Meestal ben ik ergens ver weg in mijn eigen wereldje, maar toch blijf ik me altijd voor doen als iemand anders. Dag in, dag uit, op feestjes, op school, op mijn werk, en langzaam word ik er depressief van. Ik hou er altijd maar rekening mee wat anderen van me denken, en waar slaat dat eigenlijk op? Waarom vind ik dat zo belangrijk? Wat ik wel moet zeggen, wat ik niet moet doen. En hoe hard ik het ook probeer, ik kan geen vrienden maken als ik iemand anders ben. Een heleboel van mijn 'vrienden' zijn niet echt vrienden en de enige échte vrienden die ik wel heb, weten hoe ik ben wanneer ik mezelf ben. Met meer zelfvertrouwen. Maar op de een of andere manier is het voor mij altijd onmogelijk om gewoon mezelf te zijn.
    De meesten vinden mij saai. Ik leidt een saai leven met saaie mensen en saaie gesprekken. Ik ontsnap weleens, misschien iets te vaak. Wanneer ik een verhaal schrijf, wanneer ik aan het tekenen ben, wanneer ik naar muziek luister of een film kijk. Maar de perfecte ontsnapping... Die heb ik nog steeds niet gevonden."

    [ bericht aangepast op 7 juni 2013 - 12:14 ]

    Omg, je hebt mij op een idee gebracht! Nee, het heeft totaal niks met jouw verhaallijn te maken, haha. (:
    Maar ik ga nog ff brainstormen erover. :3

    Maar ik vind jouw idee ook keileuk! Zou je me willen waarschuwen als je eraan begint? Ik vind je schrijfstijl ook erg prettig om te lezen. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind dat je het moet doen. Een GO-GO dus! :Y).

    [ bericht aangepast op 7 juni 2013 - 12:10 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    @Flora
    Aah, wat leuk dat ik je inspiratie heb gegeven! (: Ik zal je waarschuwen.

    @Tortura
    Bedankt voor het advies ;p

    Ik ben er aan begonnen, maar als je nog een tip hebt of interesse hebt, laat het me alsjeblieft weten (: --> Klik

    Tortura schreef:
    Ik vind dat je het moet doen. Een GO-GO dus! :Y).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Je moet natuurlijk schrijven wat je wilt, want je doet het voor jezelf :Y)
    Maar wil je me waarschuwen?


    Some people are art and do art at the same time

    Tortura schreef:
    Ik vind dat je het moet doen. Een GO-GO dus! :Y).


    26 - 02 - '16

    ST0RMY schreef:
    @Flora
    Aah, wat leuk dat ik je inspiratie heb gegeven! (: Ik zal je waarschuwen.

    @Tortura
    Bedankt voor het advies ;p


    Thank you! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Thanks peoples! Ik ben niet gewend aan reacties op mijn verhalen (want ik zet ze niet zo vaak online) dus ik vindt dit heel leuk hihi (: