• Oke, ik heb dus een beste vriendin, en ze valt op meisjes. Pas heeft ze me dus verteld dat ze gevoelens voor me heeft, dat was verder totaal geen probleem voor me. Ik heb er niks tegen, kon gewoon normaal met d'r om blijven gaan, het was totaal niet awkward. Maar de laatste tijd ga ik steeds vaker aan d'r denken, mis haar als ze weg is, ben altijd blij als ik bij haar ben, kortom, ik denk dat ik ook gevoelens voor haar heb. Zelf heb ik nog NOOIT wat voor een meisje gevoeld, dus ik schrok er zelf wel een beetje van. Ik heb alleen geen idee wat ik hier mee moet. Ik weet dat ik haar alles kan vertellen, maar ik wil dit niet vertellen. Ze is mijn beste vriendin en ik wil haar echt niet kwijt, en het verpest vast de vriendschap. Of het wordt in ieder geval wel awkward. Like, we voelen iets voor elkaar maar doen er niks mee. Ze weet dat er iets is, maar niet precies wat. Ik heb geen idee of ik dit moet vertellen of niet. Ik wil niks geheim houden, maar ik ben zo bang voor de gevolgen. Wat zouden jullie doen?

    Het vertellen, want uiteindelijk gebeurt het toch wel dat zij achter de waarheid komt. Dus niet moeilijk doen gewoon met haar gaan praten erover en ik weet zeker dat als ze een goede vriendin van je is dat alles goed komt.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik zou het haar vertellen OP VOORWAARDE dat jij er klaar voor bent!


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Zij heeft gevoelens voor jou en jij waarschijnlijk ook voor haar. Als ik jou was zou ik het haar vertellen en kijken wat er van komt.
    Maar alleen als je écht zeker bent dat je gevoelens voor haar hebt.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    FloraBunce schreef:
    Zij heeft gevoelens voor jou en jij waarschijnlijk ook voor haar. Als ik jou was zou ik het haar vertellen en kijken wat er van komt.
    Maar alleen als je écht zeker bent dat je gevoelens voor haar hebt.

    Dat weet ik eigenlijk wel zeker, maar ik weet ook zeker dat ik er verder niks mee wil.. Ben denk ik bang voor de reacties oid. En ben bang dat onze vriendschap dan uiteindelijk eindigt.

    authentica schreef:
    (...)
    Dat weet ik eigenlijk wel zeker, maar ik weet ook zeker dat ik er verder niks mee wil.. Ben denk ik bang voor de reacties oid. En ben bang dat onze vriendschap dan uiteindelijk eindigt.


    Persoonlijk denk ik dat het qua negatieve reacties wel mee zal vallen. Dit, omdat het steeds meer gerespecteerd/geaccepteerd wordt wanneer je homo of lesbi bent. Maar ik weet natuurlijk niet of vrienden van je homohaters zijn (wat natuurlijk ook kan) of niet.
    En het beste is als je er met haar over praat, denk ik. Dat je haar verteld dat je wel gevoelens voor haar hebt, maar dat je ook verteld dat je er bang voor bent en waarom. Ik denk dat jullie er dan samen het beste uit komen. ;)

    [ bericht aangepast op 6 juni 2013 - 17:20 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Destined schreef:
    Het vertellen, want uiteindelijk gebeurt het toch wel dat zij achter de waarheid komt. Dus niet moeilijk doen gewoon met haar gaan praten erover en ik weet zeker dat als ze een goede vriendin van je is dat alles goed komt.


    Some people are art and do art at the same time

    Destined schreef:
    Het vertellen, want uiteindelijk gebeurt het toch wel dat zij achter de waarheid komt. Dus niet moeilijk doen gewoon met haar gaan praten erover en ik weet zeker dat als ze een goede vriendin van je is dat alles goed komt.

    Destined schreef:
    Het vertellen, want uiteindelijk gebeurt het toch wel dat zij achter de waarheid komt. Dus niet moeilijk doen gewoon met haar gaan praten erover en ik weet zeker dat als ze een goede vriendin van je is dat alles goed komt.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Aaah ik vind het wel een heel lief verhaal :Y)


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    ik zou het ook vertellen
    als jullie beid iets voor elkaar voelen, zou het toch mooi kunnen eindigen?
    niet?
    veel geluk (flower)


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    Ik wil niet flauw doen, maar weet je zeker dat je niet verliefd bent op het idee van jullie?
    Zo niet, vergeet wat ik gezegd heb. Wat lief en misschien zul je er spijt van krijgen wanneer je het haar nooit verteld, dus ik zou het wel doen.


    You are beautiful, you are love.

    Ik snap niet goed waarom je zeker bent dat je er niks mee zou willen doen?
    Dan zou ik het haar persoonlijk niet vertellen...
    Maar als je het misschien een kans zou willen geven, zou ik het haar zeker vertellen!
    Aangezien ze het blijkbaar toch merkt dat er iets is...
    Veel succes alvast!
    En ik zou me zeker niks aantrekken van eventuele negatieve reacties. Want dan mis je misschien iets fantastisch moois en ga je er later spijt van hebben :)


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy

    Ben het zo eens met iedereen hier. Maar waarom ben je zo zeker dat je niets met haar wilt dan? Ik bedoel, misschien is een relatie wel een hele grote stap, misschien niet eens een optie, maar het is niet slim om je gevoelens zomaar weg te drukken. Misschien een goed idee om gewoon te zien hoe het verder gaat, om er over na te denken. Niets overhaasten, en als je tot de conclusie komt dat het geen goed idee is, dan doe je het niet. Just enjoy the moment. Ik weet zeker dat zij er hetzelfde over denkt :)

    Destined schreef:
    Het vertellen, want uiteindelijk gebeurt het toch wel dat zij achter de waarheid komt. Dus niet moeilijk doen gewoon met haar gaan praten erover en ik weet zeker dat als ze een goede vriendin van je is dat alles goed komt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb hier een slechte ervaring mee... Laten we het erop houden dat je al redelijk zeker moet zijn, je moet realistisch kijken naar haar, want er is een groot verschil met een vriendin mogen en een relatie. Ik ben bitter, luister vooral niet teveel naar mij, maar ik was toendertijd volledig verblind...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...