Lancelot schreef:
(...)
Waarom zou je als je de echtgenote van iemand bent per se 'gedegradeerd' zijn tot de helft? Ik vind niet dat je een relatie zo moet zien, dat je de helft van iets bent. Het gaat er juist om dat je je gehele eigenheid aan iemand openbaart, je gehele eigenheid juist naar voren bent en verder ontdekt. Het gaat er om dat je de ander aanvult met je gehele persoon, en hem/haar - en jezelf - juist tot méér dan de helft maakt.
Maar dat is mijn persoonlijke visie.
Nee, je begrijpt het verkeerd. Ik zeg ook helemaal niet dat je "de helft van iets" bent als je getrouwd bent, ik zeg dat het voor mij zo zou aanvoelen mocht ik een matching tattoo nemen met de persoon met wie ik samen ben. Het doet me een beetje denken aan brandmerken. Voor mij hoeft iemand mij ook niet op zijn lijf te zetten om te laten zien hoeveel hij/zij om me geeft, daar dienen tattoos in mijn ogen ook niet voor.
En verder ben ik het niet met je eens, want ik hoef geen partner te hebben om me "heel" te voelen. En om eerlijk te zijn is laatste zin voor mij pure romantische zooi, daar heb ik helemaal geen boodschap aan.
Misschien verander ik nog van mening als ik iemand ontmoet waarop ik echt stapelverliefd ben, maar ik ben van nature een vrij nuchter persoon als het op romantiek en liefde aankomt dus het kan goed zijn dat ik een heel ander idee heb over het hele "laten we elkaar op ons lichaam vereeuwigen" gedoe als het op liefdespartners aankomt dan de meesten. Daar heb ik op zich ook geen probleem mee, maar ik wou gewoon even duidelijk maken dat ik het had over de tattoos en niet over het trouwen.
I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.