• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 6000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag en één rust-dag in de week. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    27K

    - Amused
    - Exit (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    27K

    - Karev (Autumn leaves
    34K

    - Dempsey
    20K

    - Broadstairs
    60K

    - Merrow (Strijd om Cidonya & Daybreak revolution)
    56K

    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Backfire (Faed - Birds of passage)
    - Insurgent (White feathers)
    95K

    - Svale
    96K

    - Katl1
    115K

    - unimaginable (The wolf and her hunter - Spencer Reid)
    7K

    - Tortura (Pieces of time)
    36K

    - Phantasticae (Elusive + Shattered)
    60K

    - xDesire (Unexpected travel companions - POTC )
    - Odysseus
    30K

    - Lootus(Prima ballerina)
    44K

    - SweetNiallx (Live when you're broken - 1D Zayn Malik)
    - michellexoxo (Bloedhete zomer)
    14K

    - Milaya (Having weakness is being strong. Strong enough to protect them + Heavenly Hell & Hellish Heaven)
    6K

    - Requille
    6K

    - Liberacorpus
    36K

    - Clint
    - Devourer (Levensruil)
    6K

    - Michonne (The wet alley cat)
    - Hamblet (Dangerous Salvation - Twilight)
    - Evigilavi (La vie ne vaut rien mais rien ne vaut la vie)
    6K

    - Huoriel (Time escapes me - Louis Tomlinson + The killing machine - TWD)
    - dayxdreamer (A ranger/traitor)
    24K

    - xMissMarije
    12K

    - Wolfheart (I hate you, but I love you......]I hate you, but i love you.
    - Macabre (Ophelia)
    6K

    - XxPeetaxX (The lost brother - One direction)
    - GhostCider
    12K

    - KittyChan
    - Melieke
    - Crave (Hotel Atkinson)
    6K

    - Lake (Killing love // Liam James Payne)
    6K

    - Silverton (New ancient warriors)
    - WildSprinkle Written on the walls)


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 3000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de week krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven

    Ons off-topic


    Word-wars:
    Je kiest helemaal zelf op welk uur of welke dag je een word-war wil houden. Hierbij moet je wel rekening houden met degenen die mee willen doen.
    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:

    Maandag: 500
    Dinsdag: 1000
    Woensdag: 1500
    Donderdag: 2000
    Vrijdag: 2500
    Zaterdag: 3000
    Zondag: bijschrijven


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 11:06 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Kenshin --> Aerion


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Merrow schreef:
    Ik heb al bijna 1.500 woorden geschreven in de afgelopen 2 dagen :3 Ik ben op dreef, mede dankzij m'n nieuwe storie. Met dit tempo heb ik volgende week genoeg hoofdstukken op voorhand om te starten met posten :3

    Nog een klein vraagje.. hoeveel hoofdstukken hebben jullie altijd op voorhand voor je begint te posten? Of schrijven jullie eerst je verhaal helemaal af of gebruik je geen hoofdstukken op voorhand? Me is curious :3

    Ik heb er meestal een stuk of 20-30, omdat ik uit ervaring weet dat ik toch vrij snel door mijn voorraad heen raak en op deze manier kan ik er zeker van zijn dat ik kan blijven activeren ook als ik het even druk heb of om een andere reden minder schrijf c:


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Merrow schreef:
    Ik heb al bijna 1.500 woorden geschreven in de afgelopen 2 dagen :3 Ik ben op dreef, mede dankzij m'n nieuwe storie. Met dit tempo heb ik volgende week genoeg hoofdstukken op voorhand om te starten met posten :3

    Nog een klein vraagje.. hoeveel hoofdstukken hebben jullie altijd op voorhand voor je begint te posten? Of schrijven jullie eerst je verhaal helemaal af of gebruik je geen hoofdstukken op voorhand? Me is curious :3


    Ik ben gewoon zo gek met zoveel stories dat ik bijhou van welk verhaal ik wanneer een deeltje post, het ene verhaal al wat vaker dan het andere. Gewoonlijk schrijf ik eerst een pagina of tien in word, kijk ik hoe goed het verhaal is en hoe vlot het gaat, en dan bepaal ik hoe vaak ik ga posten. en dan schrijf ik verder tot ik minstens 3 maanden verder kan voor het op Q komt. xD


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Jaimes? Ben je al klaar met lezen en heb je commentaar?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    We zijn maandag toch met een nieuwe periode begonnen?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Aerion schreef:
    We zijn maandag toch met een nieuwe periode begonnen?


    Jep. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    GhostCider schreef:
    Jaimes? Ben je al klaar met lezen en heb je commentaar?


    Ik had je nog een mailtje gestuurd, maar in principe wil ik het vanavond afmaken. Ik moet eerst even een SA schrijven voor een wedstrijd hier op Q en dan kan ik het kleine, laatste gedeelte van je verhaal nog nakijken! Sorry dat het zolang duurt, maar school is echt gekkenwerk geweest! :c


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes --> Crave


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Crave schreef:
    Jaimes --> Crave


    Dat gaat echt wennen zijn O.O
    Wel echt een stoere verandering, Jaimsie


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Dat gaat echt wennen zijn O.O
    Wel echt een stoere verandering, Jaimsie


    Yay c: en ja, een ander meisje is al de mist in gegaan haha ^^ Gail gebruikte alsnog mijn oude username :P


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Crave schreef:
    (...)

    Yay c: en ja, een ander meisje is al de mist in gegaan haha ^^ Gail gebruikte alsnog mijn oude username :P


    Gehe ik zal je ook wel trouw Jaimsie blijven noemen, dat klinkt gewoon nog het allerleukst :P


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Hm, ik zit nu al in een dilemma met mn nieuwe verhaal. D:
    Alles ging goed, had alles in mn hoofd, eerste hoofdstuk ging als een speer en was direct begonnen aan de tweede... Daarna heb ik pas een verhaallijn uitgewerkt en getypt, omdat ik eigenlijk nog geen vaste lijn had, maar wel wist hoe ik het begin wilde en hoe ik het later wilde. Maar nu zit ik met een klein probleempje, nu ik doorheb dat het geschikte woorden aantal van Q (500-600) eigenlijk te min is voor dit verhaal om een story te zijn van Q. Als ik door zou gaan met hoe ik nu bezig bent, zou het al zo'n 30 of 35 hoofdstukken duren voordat ik bij de de hoofdverhaallijn ben waar het hele verhaal eigenlijk om draait, dat zou dan ook weer eens 40 tot 60 hoofdstukken in beslag gaan nemen en dan is er nog geen einde..

    Bovendien is het voorafgaande nog niet eens zo heel geweldig of interessant, waarschijnlijk vinden mensen het zelfs saai of cliché..
    Hierdoor begin ik al te twijfelen of ik het dan op Q wil hebben of niet. Maar ergens wilde ik het ook op Q hebben, omdat ik verder ook niets online heb staan.
    Maar zou ik het dus de verhaallijn inkorten of niet. Want dat zou opzich ook niet heel veel uitmaken, want het zou nog steeds goed kunnen aansluiten. Ik heb dus al een optie voor hoe ik het anders zou willen, als ik het ga inkorten. Maar ik weet niet wat ik het beste kan doen? D:


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    En ik heb H2 van m'n nieuwe verhaal af *O* In totaal zijn dat nu 1.700 woorden, en met het intro erbij zit ik nu op 1.926 woorden. En dat op amper een week tijd, wat voor mij dus echt bijzonder is om te schrijven aan één verhaal :'D
    Het was de bedoeling de hoofdstukken rond de 500 woorden te houden, maar momenteel zitten beide hoofdstukken over de 800 woorden :'D
    Ik is in ieder geval trots op mezelf, al moet ik moeite doen met inhouden om het nu niet al te activeren XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Requille schreef:
    Hm, ik zit nu al in een dilemma met mn nieuwe verhaal. D:
    Alles ging goed, had alles in mn hoofd, eerste hoofdstuk ging als een speer en was direct begonnen aan de tweede... Daarna heb ik pas een verhaallijn uitgewerkt en getypt, omdat ik eigenlijk nog geen vaste lijn had, maar wel wist hoe ik het begin wilde en hoe ik het later wilde. Maar nu zit ik met een klein probleempje, nu ik doorheb dat het geschikte woorden aantal van Q (500-600) eigenlijk te min is voor dit verhaal om een story te zijn van Q. Als ik door zou gaan met hoe ik nu bezig bent, zou het al zo'n 30 of 35 hoofdstukken duren voordat ik bij de de hoofdverhaallijn ben waar het hele verhaal eigenlijk om draait, dat zou dan ook weer eens 40 tot 60 hoofdstukken in beslag gaan nemen en dan is er nog geen einde..

    Bovendien is het voorafgaande nog niet eens zo heel geweldig of interessant, waarschijnlijk vinden mensen het zelfs saai of cliché..
    Hierdoor begin ik al te twijfelen of ik het dan op Q wil hebben of niet. Maar ergens wilde ik het ook op Q hebben, omdat ik verder ook niets online heb staan.
    Maar zou ik het dus de verhaallijn inkorten of niet. Want dat zou opzich ook niet heel veel uitmaken, want het zou nog steeds goed kunnen aansluiten. Ik heb dus al een optie voor hoe ik het anders zou willen, als ik het ga inkorten. Maar ik weet niet wat ik het beste kan doen? D:

    De hoofdverhaallijn begint bij mijn stories ook altijd pas rond hoofdstuk vijftig, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Ik raad je aan het verhaal gewoon te schrijven zonder te kritisch te zijn. Je kunt er daarna nog naar kijken, maar ik raad je af om tijdens het schrijven te schrappen. Ik heb daar zelf geen goede ervaringen mee.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2013 - 23:29 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Insurgent schreef:
    (...)
    De hoofdverhaallijn begint bij mijn stories ook altijd pas rond hoofdstuk vijftig, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Ik raad je aan het verhaal gewoon te schrijven zonder te kritisch te zijn. Je kunt er daarna nog naar kijken, maar ik raad je af om tijdens het schrijven te schrappen. Ik heb daar zelf geen goede ervaringen mee.


    Ja, als ik hem zou inkorten, is het juist aan het begin, iets wat ik binnen het hoofdstuk nu en het volgende hoofdstuk al nader, dus daarom twijfel ik, aangezien ik die switch nu nog kan maken.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''