• "Ooggetuigen zagen hoe Dominique Venner even over 16 uur deze namiddag voor het altaar in de Notre Dame ging staan en zich een kogel door het hoofd joeg.
    Op dat moment waren zo'n 1.500 mensen in de kathedraal aanwezig. Niemand anders raakte gewond maar het gebouw werd meteen geëvacueerd.
    Venner kon snel worden geïdentificeerd aan de hand van zijn identiteitskaart en enkele afscheidsbrieven die hij bij zich droeg.
    Eerder vandaag had hij een bericht op zijn blog gepost waarin hij zijn ongenoegen uitte over het homohuwelijk dat recent werd goedgekeurd in Frankrijk. Hij waarschuwde ook voor niet-Europese migranten die de plaats van het Franse volk in toenemende mate zouden "innemen".

    Dominique Venner was een schrijver en historicus bekend voor zijn extreemrechtse sympathieën en homofoob gedachtegoed. Hij schreef verschillende werken over Europa en Rusland evenals een encyclopedie over wapens. Hij was ook actief in de Organisation de l'Armée Secrète, een terreurorganisatie die na WOII streed tegen de onafhankelijkheid van Algerije.
    In extreemrechtse milieus genoot Venner veel aanzien en respect, getuige de opmerkelijke tweet van de voorzitter van de extreemrechtse partij Front National Marine Le Pen. Daarin betuigt ze haar respect voor Venner en omschrijft ze zijn zelfmoord als "een politieke daad bedoeld om het Franse volk wakker te schudden".

    Bron.


    Oftewel; deze man heeft zelfmoord gepleegd voor het altaar in de Notre dame. Een paar maanden geleden is het homo-huwelijk in Frankrijk goedgekeurd en hij was het daar niet mee eens.
    Ik kan hier dus echt niet in komen. Hoe kan je er nu zo hard tegen zijn?
    Wat denken jullie hiervan?

    [ bericht aangepast op 22 mei 2013 - 18:15 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik begrijp eigenlijk zijn actie wel, maar hij heeft alleen geen gelijk.
    Hij denkt dat hij het juiste heeft gedaan, maar eigenlijk was hij voor het verkeerde.
    Het is eigenlijk een typisch geval van een goede antagonist. Hij gelooft dat wat hij deed goed was, terwijl wat hij deed helemaal niet goed was. Maar ja dat is mijn mening.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Frodo schreef:
    Ik vind het niet erg dat hij zelfmoord heeft gepleegd, het is de reden waarom die mij stoort. Wie kan er nu tegen een huwelijk tussen twee mensen die van elkaar houden, zijn?


    Amen.


    We need a bigger boat.

    Destined schreef:
    Ik begrijp eigenlijk zijn actie wel, maar hij heeft alleen geen gelijk.
    Hij denkt dat hij het juiste heeft gedaan, maar eigenlijk was hij voor het verkeerde.
    Het is eigenlijk een typisch geval van een goede antagonist. Hij gelooft dat wat hij deed goed was, terwijl wat hij deed helemaal niet goed was. Maar ja dat is mijn mening.


    kun jij alles linken met boeken schrijven?:8

    OT: nog steeds Homofoob minder en Frodo:

    I totally agree:Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Matilda schreef:
    Wat moet je hierop gaan zeggen?
    Jammer dat hij zo een mooie plek met zijn bloed moet vervuilen.


    Music is life :)

    KittyChan schreef:
    (...)

    kun jij alles linken met boeken schrijven?:8

    OT: nog steeds Homofoob minder en Frodo:

    I totally agree:Y)


    Veel boeken zijn gebaseerd op het echte leven, dus ja ik kan alles linken met een boek.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ja hoor, traumatiseer de mensen die dat hebben zien gebeuren er maar weer mee. Een laatste schreeuw om aandacht, vind ik het. Bah,


    ars moriendi

    Gatverdamme wat een loser.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Requille schreef:
    Zo, een homofoob minder.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Hm. Kijk, ik vind in principe niet dat wie dan ook het verdient om te sterven of zich zo vreselijk te voelen dat zelfmoord de enige uitweg lijkt, maar bij dit soort mensen kan ik ook niet beweren dat ik het echt erg vind dat ze nooit meer iets zullen zeggen. De reden is inderdaad belachelijk en sowieso staan al zijn opvattingen me enorm tegen. Ik ben eigenlijk nog vooral blij dat hij alleen zichzelf heeft neergeschoten, en daarbij niet ook nog anderen schade heeft toegebracht.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Requille schreef:
    Zo, een homofoob minder.


    Bad decisions make good stories.

    Ik lig er niet wakker van dat die lul dood is.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Requille schreef:
    Zo, een homofoob minder.


    Yaaaay.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Vaarwel, ik zal je niet missen :Y) Als nu alle homofoben dat even doen, zijn we ook meteen van dat probleem af.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Matilda schreef:
    Wat moet je hierop gaan zeggen?
    Jammer dat hij zo een mooie plek met zijn bloed moet vervuilen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Tja, hier weet ik niks op te zeggen. Hij zag het leven om die reden niet zitten en dan denk ik, er zijn wel ergere dingen om het leven te beeindingen. Alleen je zal nooit weten wat er allemaal meer in zijn leven is gebeurd, dus eigenlijk kan je hier gewoon niks op zeggen.