• Ik heb weer een Sollicitatie gesprek. Vrijdag de 24e, Bij Psfm. Oftewel; Hostess voor de Nespresso boutique.

    Op de een of andere manier -Ik weet nog steeds niet hoe- Ben ik geslaagd met een motivatie brief (hulp van me zus) én het telefoon gesprek (wereldwonderbaarlijk door mijzelf) En nu moet ik dus naar de sollicitatie dag vrijdag, met meerdere mensen. IK MAG DIT NIET VERPESTEN.

    Maat Nespresso is een chique gebeuren. Nou ben ik vandaag naar zo'n boutique geweest en iemand aangesproken. De man heeft me tips geven met onder andere mezelf te blijven, op de kleding te letten (netjes etc), interesse te tonen en vooral niet zenuwachtig te zijn want dat zal me gaan nekken. En brochures meegegeven zodat ik me in het bedrijf kan verdiepen.

    Nadeel: Faalangst. Ik ben nu al dood nerveus!! Ik wil dit echt niet verpesten het lijkt me namelijk hartstikke leuk. Ik ben zoo bang daarvoor.

    Heeft iemand tips? Voor de zenuwen en hoe ik het zo min mogelijk kan verpesten?:X

    [ bericht aangepast op 21 mei 2013 - 20:26 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Haha, ik had vandaag een sollicitatie.

    Wat ik de eerste keer heb gedaan was het gesprek oefenen met verschillende mensen. Het maakte me echt minder zenuwachtig. Je zenuwen kan je onder controle houden met kleine ademhalingsoefeningen. Het klinkt stom, maar werkt echt goed. Heb je al vaker gesolliciteerd?


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Als je erin slaagt om het subtiel te doen; iets in je hand nemen waar je op kan knijpen. Voor de rest weet ik niet echt iets dat zou kunnen helpen. Ik ben meestal wel zenuwachtig maar ik ben gewend om voor grote groepen te spreken dus dat gaat bijna direct weer over bij mij :/
    Veel succes i.i.g!


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik ben daar nooit zo zenuwachtig voor. Maar ik heb ook altijd het idee dat het vanzelf gaat en dat het daarom ook sneller voorbij gaat. Maar dat komt misschien ook omdat ik het leuk vind om op vragen heel uitgebreid in te gaan.


    Chaos is a ladder.

    Cullens schreef:
    Ik ben daar nooit zo zenuwachtig voor. Maar ik heb ook altijd het idee dat het vanzelf gaat en dat het daarom ook sneller voorbij gaat. Maar dat komt misschien ook omdat ik het leuk vind om op vragen heel uitgebreid in te gaan.


    Ik ben juist zenuwachtig en val dan altijd helemaal stil, terwijl ik dat niet wil


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Chekhov schreef:
    Als je erin slaagt om het subtiel te doen; iets in je hand nemen waar je op kan knijpen. Voor de rest weet ik niet echt iets dat zou kunnen helpen. Ik ben meestal wel zenuwachtig maar ik ben gewend om voor grote groepen te spreken dus dat gaat bijna direct weer over bij mij :/
    Veel succes i.i.g!


    Some people are art and do art at the same time

    Maak gebruik van de tips die de persoon in kwestie je gegeven heeft; lees je goed in (dat voorkomt stress), kleed je netjes, zorg dat je er verzorgd uitziet en blijf vooral jezelf. Dan moet het allemaal goed komen. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel succes in ieder geval ^^! Ik duim voor je (:


    We need a bigger boat.

    xPOMPOMS schreef:
    Maak gebruik van de tips die de persoon in kwestie je gegeven heeft; lees je goed in (dat voorkomt stress), kleed je netjes, zorg dat je er verzorgd uitziet en blijf vooral jezelf. Dan moet het allemaal goed komen. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel succes in ieder geval ^^! Ik duim voor je (:


    dankjewell ^^


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Het is niet erg om zenuwachtig te zijn, dat geeft aan dat je erom geeft met wat je doet en wilt. Gebruik de tips die je hebt gekregen en doe oefeningen of dingen waar jij rustig van wordt. Oefen ook op je ademhaling en als je onrustig wordt met ademhalen tijdens het gesprek, zorg dat je dan trucjes hebt om rustiger te worden zonder dat ze het zien.
    Ze zullen je niet bijten en ze zien competentie in jou als hostess voor Nespresso, dat is een compliment en ik feliciteer je dat je op gesprek mag komen. Je hebt niets te verliezen, alleen ervaring voor een volgende sollicitatie mocht hier niets uitkomen. Je kunt het!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife