• Hoi,

    Ik moet voor bio een verslag maken met een paar andere meisjes en ik moest het hoofdstukje:Hoe komt het dat er steeds meer jongeren overgewicht krijgen? doen.
    Ik heb al veel opgezocht op google, maar die hebben het allemaal erover dat het er is, maar niet hoe het komt. Weten jullie misschien wat redenen?
    X


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Bedankt allemaal! Ik kwam niet verder dan luiheid door gamen enzo haha :')
    Maar nu ik zo kijk, zijn deze argumenten behoorlijk logisch haha :'D


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    Bedankt allemaal! Ik kwam niet verder dan luiheid door gamen enzo haha :')
    Maar nu ik zo kijk, zijn deze argumenten behoorlijk logisch haha :'D


    Groepsgedrag is ook nog een indirecte oorzaak. (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Alphonse schreef:
    (...)

    Dat is wel wat anders dan overgewicht. Het duurt wel even voordat je morbide obesitas hebt.

    Het komt doordat jongeren veel meer tijd besteden aan activiteiten waar je weinig voor hoeft te bewegen. Je hoeft niet meer op de fiets naar je vrienden, omdat je ook kunt bellen, skypen etc. Daarbij speelt fastfood ook mee, omdat at snel en gemakkelijk is, maar zeker niet goedkoper. Jongeren hebben nu echter wel meer te besteden, waardoor ze het zich kunnen veroorloven.


    Het is wel duurder. Een zak chips is al snel goedkoper (en vooral makkelijker) dan een broodje en iets van beleg.


    Your make-up is terrible

    De komst van energiedrankjes in blikjes van 30 cent per stuk. Makkelijk mee te nemen, kun je er veel van inslaan en in je kluisje stoppen en het is ook nog eens goedkoop.


    Searching heavens for another earth

    Overgewicht is overigens toch niet meteen Obesitas of wel? Want je kan 10 kilo overgewicht hebben [zoals ik bijvoorbeeld] maar ook 30, 50 of 70 kilo [wat je ook heel vaak ziet bij mensen]


    Chaos is a ladder.

    Oh oh en door de crisis kunnen veel ouders het ook niet meer betalend dat hun kinderen op een sport kunnen, heel veel sporten zijn namelijk super duur (;


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Taiteilijan schreef:
    De komst van energiedrankjes in blikjes van 30 cent per stuk. Makkelijk mee te nemen, kun je er veel van inslaan en in je kluisje stoppen en het is ook nog eens goedkoop.

    Ugh, ik vind dat spul echt zo verschrikkelijk goor. Vaak sta je bij een groep waarbij iedereen het drinkt en het ruikt zeker lekker maar ik vind het zo goor smaken. Maar het is inderdaad erg goedkoop.


    Chaos is a ladder.

    verslavende sites als Quizlet ^^
    haha nee , het komt vaak door een combinatie , bijv. niet sporten ( is niet meer aantrekkelijk om te doen , jongeren gaan liever thuis gamen/ op het internet ) , en veel ( ongezond ) eten ..


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Cullens schreef:
    (...)
    Ugh, ik vind dat spul echt zo verschrikkelijk goor. Vaak sta je bij een groep waarbij iedereen het drinkt en het ruikt zeker lekker maar ik vind het zo goor smaken. Maar het is inderdaad erg goedkoop.


    Ik vind het op z'n tijd best lekker, dat geef ik toe, maar als ik zie hoe sommigen in mijn klas het consumeren... Letterlijk vijf blikjes in hun kluisje en eentje in hun hand. Het lijken wel de sigaretten voor de mensen die niet roken.


    Searching heavens for another earth

    Cullens schreef:
    Overgewicht is overigens toch niet meteen Obesitas of wel? Want je kan 10 kilo overgewicht hebben [zoals ik bijvoorbeeld] maar ook 30, 50 of 70 kilo [wat je ook heel vaak ziet bij mensen]


    Overgewicht en obesitas word gemeten in BMI, niet in kilo's.


    Your make-up is terrible

    Fastfood is vaak goedkoper dan gezond voedsel, en de groeiende technologie werkt ook niet echt mee aan de levensstijl van jongeren.


    Bad decisions make good stories.

    Taiteilijan schreef:
    Ik vind het op z'n tijd best lekker, dat geef ik toe, maar als ik zie hoe sommigen in mijn klas het consumeren... Letterlijk vijf blikjes in hun kluisje en eentje in hun hand. Het lijken wel de sigaretten voor de mensen die niet roken.

    Oh dat vind ik serieus de beste uitspraak die ik deze dag heb gehoord. Want het klopt helemaal. Ik ken mensen die roken of van die blikjes drinken, haha. Een tussenweg is er bijna niet. En meestal zie je inderdaad dat er een stuk of 5 per dag worden gedronken door iemand [soms nog meer]

    Cas schreef:
    Overgewicht en obesitas word gemeten in BMI, niet in kilo's.

    Oh, echt? Dat wist ik niet. Nu je het zo zegt eigenlijk best logisch eigenlijk, anders is het ook zo moeilijk te beoordelen vanaf wanneer iemand nou Obesitas heeft.


    Chaos is a ladder.

    Cullens schreef:
    (...)
    Oh, echt? Dat wist ik niet. Nu je het zo zegt eigenlijk best logisch eigenlijk, anders is het ook zo moeilijk te beoordelen vanaf wanneer iemand nou Obesitas heeft.


    Ja, vooral omdat een BMI best ruim is om rekening te houden met lichaamsbouw. Hierbij moet je ook je leeftijd en lengte opgeven. Onder de 18,5 heb je ondergewicht, van 18,5 tot 15 gezond, 25 tot 30 overgewicht en boven de 30 obesitas.


    Your make-up is terrible

    Cullens schreef:
    (...)
    Oh dat vind ik serieus de beste uitspraak die ik deze dag heb gehoord. Want het klopt helemaal. Ik ken mensen die roken of van die blikjes drinken, haha. Een tussenweg is er bijna niet. En meestal zie je inderdaad dat er een stuk of 5 per dag worden gedronken door iemand [soms nog meer]

    Nou, ik ken mensen die het beide gebruiken/gebruikten. Moet je nagaan. -.-"


    Deep inside, I've never felt alive

    ouders die teveel geld geven, te grote welvaart, jongeren die werken en geld verdienen naast zakgeld en brood is niet meer normaal op school dus hop naar de winkel en stoer doen met wie het meeste kan kopen en eten.....


    Change is for weirdos ~ Niall Horan