• Dat hebben de betrokken autoriteiten zondagavond bevestigd tijdens een persconferentie www.zie.nl/live in Utrecht.

Bij de persconferentie zijn hoofdofficier Johan Bak, Burgemeester Koos Janssen van Zeist en Miriam Barendse, de politiechef van Midden-Nederland aanwezig.

De lichamen werden eerder op zondag aangetroffen in een sloot bij de Hoeksedijk, ter hoogte van de Kanaaldijk-Noord in de plaats.

Een voorbijganger tipte de politie dat er iets in het water lag. Ter plaatse werden twee lichamen aangetroffen. Er was nog niet eerder op die plek gezocht. De lichamen lagen volgens de politie in een duiker van een sloot. Een duiker is een afwateringsbuis onder het wegdek door.

De Forensische Opsporing deed onderzoek naar de lichamen.

Helikopter
    Zaterdagavond en -nacht en zondag heeft een helikopter van de politie urenlang bij Wijk bij Duurstede en boven het recreatiegebied Eiland van Maurik rondgevlogen.

Dat zou erop kunnen duiden dat het rechercheteam over aanwijzingen beschikte dat de vermiste broertjes mogelijk in die buurt gevonden zouden kunnen worden. Cothen ligt ook vlak onder het gebied waar marinezoekers al dagenlang aan het speuren zijn.

Cothen
    Cothen ligt aan de Rijn, ongeveer 4 kilometer onder Doorn, de plek waar de vader van de vermiste broertjes zichzelf van het leven beroofde.

In de buurt van de vindplaats is ondertussen een waar mediacircus aan het ontstaan. Er is een enorme toeloop van belangstellenden. De politie vraagt de mensen om niet naar Cothen te komen.

Afgesloten
    De politie had bij Cothen alle wegen richting de plek waar zondagmiddag twee lichamen zijn gevonden, afgesloten. Ook een deel van het Amsterdam-Rijnkanaal ter hoogte van de vindplaats is afgesloten, evenals het luchtruim boven Cothen in een cirkel van achttien kilometer rond de vindplaats.

De afzetting was volgens een woordvoerder nodig wegens het onderzoek ter plaatse, maar ook om toeschouwers op een afstand te houden. Kort nadat de vondst bekend werd, ontstond al een file in het landelijke gebied.

De oproep om niet te komen heeft volgens de woordvoerder effect gesorteerd. Verder hield de politie een buurtonderzoek.

Bron

Het is verschrikkelijk. We wisten het allemaal al toen we hoorden dat er twee lichamen gevonden waren. Het is echt ziek.

Miep

Die man, wat een godvergeten eikel is die man. Ik kan 'm wel wurgen. Jammer dat 'ie al dood is. Je eigen kinderen ombrengen, Jezus, wat ben je dan een egocentrische proleet. Het is om je dood te schamen hoe lang dit al gaande is en rond de periode dat ze willen ingrijpen, dit allemaal gebeurt. Mooi te laat, sukkels, dit heeft twee mensen het leven gekost. Kinderlevens.

"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

Ik vind dit echt vreselijk:'(
    Niemand wens dit iemand toe.
    Als ik die moeder was wist ik het allemaal echt niet meer.
    Hoe kan je iemand zoiets aandoen?

[ bericht aangepast op 19 mei 2013 - 23:30 ]

Dress like you're going to meet your worst enemy today.

Macavity schreef:
    Ik denk dat we allemaal credits mogen geven aan de mensen die zich zo hard hebben ingezet. En heel misschien, al klinkt het nog zo hard, is het beter voor de moeder dat ze gevonden zijn. Zelfs nu ze dood zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je niets weet. Ik hoop dat ze het weet te verwerken

Dit verwerk je niet. Je verwerkt niet dat je ex zelfmoord pleegt, laat staan dat je kinderen zijn omgebracht. Die vrouw moet doorleven terwijl haar kinderen dood zijn. Dit verwerk je niet. Het leven van die vrouw is verpunkt. Afschuwelijk gewoon.

"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

Oh jeetje... wat erg... Hoewel ik ergens wel wist dat ze dood moesten zijn... Ergens is het beter zo, nu zit die arme moeder niet voor altijd in de twijfel.

The big big bang The reason I'm alive

Het viel te verwachten nadat ze al zo lang vermist waren, maar dat maakt dit natuurlijk niet minder verschrikkelijk. Echt, kunnen dat soort mensen niet met zichzelf beginnen in plaats van eerst hun kinderen om zeep te helpen?

"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

Wat een fucking ophef over deze zaak. Is al weken in het nieuws elke dag ofzo, overal op Facebook. Er gaan elke dag kinderen dood of raken vermist, jonger dan deze 2 jongetjes zijn.. Maar nee, dat wordt genegeerd.

En het was kinda obvious dat ze toch al dood waren.
    Hopelijk houden ze nu op met deze zaak, ben het echt zat. Hoe hard het ook klinkt... Waarom hier wel zoveel aandacht naar toe gaat, geen idee.
    BULLSHIT.

I live for the applause, you will die for it.

Khazix schreef:
    Wat een fucking ophef over deze zaak. Is al weken in het nieuws elke dag ofzo, overal op Facebook. Er gaan elke dag kinderen dood of raken vermist, jonger dan deze 2 jongetjes zijn.. Maar nee, dat wordt genegeerd.

Hopelijk houden ze nu op met deze zaak, ben het echt zat. Hoe hard het ook klinkt... Waarom hier wel zoveel aandacht naar toe gaat, geen idee.
    BULLSHIT.

Doe even fucking normaal ofzo.

ars moriendi

Khazix schreef:

BULLSHIT.

Wauw. Doe normaal

Miep

Ribery schreef:
    (...)
    Doe even fucking normaal ofzo.
    Wat? Truth. Er gaan elke dag kinderen dood of raken vermist, daar gaat niet zoveel aandacht naar dan deze 2 jongetjes. Waarom is dit zo speciaal dat ze alle aandacht krijgen? Het is verschrikkelijk dat het is gebeurd, natuurlijk. Erg rot voor de moeder en die vader is gewoon een lul. Maar kom op... Ik vind dat ze overdrijven.

Khazix schreef:

BULLSHIT.

Beetje respectloos dit als je het mij vraagt.

Sometimes your plans don't work out because God has better ones.

-_-
    Ik zeg toch, het is kut dat het zo moest gebeuren/is gebeurd.
    Maar er zijn ergere dingen dan dit waar geen aandacht naartoe gaat, of tenminste niet zo veel.

Ik ben het met Khazix eens hoor. Ze had het wel wat anders mogen brengen, maar ik ben het met haar eens.

Media richt zich altijd maar op 1 groot iets, maar elke dag raken er kinderen spoorloos en daar hoor je dan niks over. Ik vind het ook bullshit.

Betekent niet dat DIT bullshit is.

[ bericht aangepast op 19 mei 2013 - 23:47 ]

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

Vreselijk, hoewel het eigenlijk wel te verwachten was. Gelukkig heeft die moeder nu 'rust'.

Bad decisions make good stories.

Khazix schreef:

BULLSHIT.

Nou sorry, maar ik vind niet dat je dit zo kunt zeggen. Het klopt dat er elke dag kinderen vermist raken en er andere verschrikkelijke dingen gebeuren, maar daarom kun je deze aandacht echt nog geen bullshit noemen.
    Het is gewoon afschuwelijk wat er gebeurd is en ik vind het goed dat er zoveel aandacht is geweest en dat burgers hebben geholpen met zoeken. Zonder alle media aandacht was dat niet gebeurd.

"No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

Khazix schreef:
    -_-
    Ik zeg toch, het is kut dat het zo moest gebeuren/is gebeurd.
    Maar er zijn ergere dingen dan dit waar geen aandacht naartoe gaat, of tenminste niet zo veel.

tegelijkertijd, als je een topic aanmaakt over bomaanslagen met tientallen gewonden roept iedereen dat er ergere dingen gebeuren. Als er duizend mensen levend begraven worden in India negeert iedereen het. Als er een topic aangemaakt zou worden over Syrië zou het niemand ene bal intersseren want ja, we weten dat er een burgeroorlog is.

Ik snap deze klacht nooit. Kom dan met dingen die wel de aandacht verdienen. Maak daar een topic voor aan. Dit is blijkbaar belangrijk genoeg om een topic over te maken, dat waar jij op doelt niet want daar is dus geen topic van (cat)

[ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 1:17 ]

quidquid excusatio prandium pro