• Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.


    ____________________________________________________________________


    If we could only have this life for one more day. If we could only turn back time.
    You know I’ll be, your life, your voice.
    Your reason to be my love.
    My heart is breathing for this moment in time.
    I’ll find the words to say, before you leave me today.




    Liefdesverhalen zijn er in overvloed. Er bestaan al duizenden boeken over alle soorten verliefdheden. Soms lopen ze goed af, soms ook niet. Sommige liefdes trotseren eeuwen, anderen zijn na een week al vergeten, ook door de geliefden zelf. Aan liefdesgeschiedenissen zal er niet snel een tekort zijn.
    Maar toch wil ik die van mij vertellen. Omdat het niet zomaar een liefdesverhaal is. Het gaat over zoveel meer, en zeker niet alleen over mij. Het gaat over vriendschap en familie, over huilen en lachen, over een eerste kus en een zoveelste afscheid, over onzekerheid en toch jezelf blijven, over geheimen die niemand wil weten en over herinneringen die je liever zou vergeten. Met andere woorden, het gaat over normale groeipijnen van doorsnee tieners.
    Maar toch nog net iets anders.
    Dit is niet één verhaal, dit is de geschiedenis van alle levens die elkaar kruisten in dat ene jaar waarin alles veranderde.
    Niet mijn verhaal. Ons verhaal.
    De legpuzzel van dat ene jaar dat het knooppunt van ons verleden en onze toekomst werd, alleen wisten we het toen nog niet.
    En ik zal je éénding zeggen: het is niet zomaar een liefdesverhaal.
    Ik kan het weten.
    Ik was erbij.

    Liefs, Ana


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.