• ja ik heb een verhaallijn nodig voor storie,
    heeft iemand idee?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Een verhaallijn moet uit jezelf komen. :')


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Een verhaallijn moet uit jezelf komen. :')


    ja ik weet het maar het lukt me gewoon niet!
    dagen na elkaar zit ik te piekeren over wat ik zou kunnen schrijven

    Bedenk eerst welke genre's, wordt het een fanfiction? Wat voor verhaal wordt het? Dat soort dingen moet je eerst bij jezelf bedenken.
    Of gewoon inspirerende afbeeldingen bekijken op speciale sites hiervoor zoals weheartit. Ik krijg dan automatisch handjevol inspiratie, ik weet niet hoe 't bij jou ligt, mja. Een beetje naar buiten gaan of naar de mooie natuur staren helpt ook. Nog veel succes met je story.

    [ bericht aangepast op 18 mei 2013 - 15:42 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Proudfoot schreef:
    Bedenk eerst welke genre's, wordt het een fanfiction? Wat voor verhaal wordt het? Dat soort dingen moet je eerst bij jezelf bedenken.
    Of gewoon inspirerende afbeeldingen bekijken op speciale sites hiervoor zoals weheartit. Ik krijg dan automatisch handjevol inspiratie, ik weet niet hoe 't bij jou ligt, mja. Een beetje naar buiten gaan of naar de mooie natuur staren helpt ook. Nog veel succes met je story.


    dankje! ik hou van fantasie en onbekende personen...

    Zet je iPod/iTunes/MP3/MP4 of wat dan ook op shuffle en schrijf een verhaal bij het vijfde liedje. :3


    Reading a good book is like taking a journey.

    Wanneer wij jou een idee geven, ga je er misschien enkele hoofdstukjes mee kunnen schrijven maar meer ook niet. Zoiets moet uit jezelf komen en dat kan een tijdje duren. Luister naar muziek, kijk naar films, doe iets wat je inspiratie geeft en dan zal het wel komen.

    Ik vraag me een beetje af waarom je een verhaal wilt gaan schrijven als je niet weet waarover. Meestal krijg je eerst een idee, dat je dan tot een story gaat werken waardoor het ook een stuk makkelijker schrijft.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Je mag er niet te veel aan denken van: "Ik wil een story schrijven, over wat zal ik het doen?", want dan komt het niet. Dan blijf je te veel en te lang hangen bij juist die gedachte, in plaat van echt te gaan nadenken over een verhaallijn. Doe iets waarbij je er niet aan denkt, maar dat toch inspiratie oplevert. Lees een boek, kijk een film, gewoon iets.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Unorthodox schreef:
    Je mag er niet te veel aan denken van: "Ik wil een story schrijven, over wat zal ik het doen?", want dan komt het niet. Dan blijf je te veel en te lang hangen bij juist die gedachte, in plaat van echt te gaan nadenken over een verhaallijn. Doe iets waarbij je er niet aan denkt, maar dat toch inspiratie oplevert. Lees een boek, kijk een film, gewoon iets.


    ik wil dingen niet gaan nadoen...

    angelgirl20 schreef:
    (...)

    ik wil dingen niet gaan nadoen...
    Hoeft niet, echt waar, als je een boek leest of muziek luistert betekent niet meteen dat je dat na gaat doen. (:


    Some people are art and do art at the same time

    angelgirl20 schreef:
    (...)

    ik wil dingen niet gaan nadoen...

    Er wordt met een boek lezen of een film kijken niet bedoeld om dingen te gaan nadoen. Deze dingen moeten je net inspiratie geven. Zet je achter een leeg word-document , of cursusblad, en ga schrijven. Schrijf eerst over banale dingen, dingen die in je leven gebeurd zijn. Dit kan heel veel inspiratie wekken. Helpt dit niet? Zet muziek op en probeer een verhaal te schrijven over het liedje. Misschien krijg je door deze korte verhaaltjes een idee voor een veel groter verhaal.


    Take me to wonderland

    Weet niks ---> Schrijf niks.

    It ain't that hard.


    Als je het nu echt wil, begin gewoon. Maakt niet uit met wat, Spongebob voor mijn part. Bij mij komt de rest wel als ik eenmaal begin.

    Gaan wandelen, kijk films of lees boeken. Je komt vanzelf wel op een leuk idee.


    26 - 02 - '16

    Schrijvers(ster) moeten hun eigen verhaallijn verzinnen, want hoe kun je iets nog jouw verhaallijn noemen of jouw verhaal noemen als de basis van iemand anders komt. Een writer's block overkomt iedere schrijver(ster) weleens en daar moet je zelf zien uit te komen. Daarom is de voorbereiding van het schrijven van een verhaal ook ontzettend belangrijk, want het voorkomt dat je vast komt te zitten.

    Veel succes (Y)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.