• KLIK
    Als mensen misschien een andere (Nederlandse) titel weten, tell meh. Ik ben niet helemaal tevreden met deze.
    ________________________________________________________





    In de wereld van Uileôs leven de elfen, dwergen en andere mythische wezens al honderden jaren in vrede. Dit komt door de drie Heilige Boeken die de drie elfenstammen in bezit hebben; deze worden streng bewaakt en beschermd het hun leven. Als de D'Quans, een nog onbekende stam, Uileôs binnen dringen en duidelijk uit zijn op de Boeken, staat de hele wereld op zijn kop en voor het eerst sinds decennia is Uileôs niet langer meer veilig. Langzaam maar zeker worden hele steden veroverd en complete stammen afgeslacht. De D'Quans zijn genadeloos en lijken onverwoestbaar.
    Nòise Dilara Oweah, de elfenprinses van Quandor, probeert er alles aan te doen om vrede in haar wereld terug te brengen, maar dit loopt geheel anders dan verwacht.


    "Marching to the same drum
    Every single beat's gone
    I can hear the dark days coming
    Another generation
    Fighting for attention
    Can't you see I'm tired of running?"



    • © gingercheeks
    • Drama | OP | Fantasy | Romantiek | Avontuur
    • Ik schrijf wanneer ik zin en inspiratie heb, geen vaste dagen dus o.i.d


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Ik zou Nòise een mooiere titel vinden. Of anders Dilara Oweah, of anders Dilara, en anders Oweah. Of gewoon Nóise Dilara Oweah. :Y)


    Some people are art and do art at the same time

    Ja, daar had ik ook over na gedacht maar ik wist niet of dat saai was, als titel gewoon de naam van de hoofdpersoon :'D


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    gingercheeks schreef:
    Ja, daar had ik ook over na gedacht maar ik wist niet of dat saai was, als titel gewoon de naam van de hoofdpersoon :'D


    Ik vind deze titel die je zelf bedacht had, veel beter.


    Pretty is just a pretty word.

    gingercheeks schreef:
    Ja, daar had ik ook over na gedacht maar ik wist niet of dat saai was, als titel gewoon de naam van de hoofdpersoon :'D


    Nou, de eerste bestseller schrijfster die miljardair werd gebruikte ook de naam van de protagonist als titel.
    We kennen hem allemaal. Harry Potter :P
    Dus in dat kader kan het geen kwaad.

    Maar even serieus.
    Jouw protagonist heeft een originele naam en het oogt goed en mysterieus, een beetje elfachtig en ik zou dus voor die titel kiezen. Het is niet saai, maar meer mysterieus.

    Hoe spreek je eigenlijk Nòise uit?
    Op zijn Frans?

    Maar ik zou dan als titel gewoon gaan voor
    Nòise of Nòise de elfenprinses
    Zoiets vind ik het best, hoewel gewoon de volledige naam ook goed is.

    - Mijn persoonlijke mening -


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    CURLYMONSTER schreef:
    Ik vind deze titel die je zelf bedacht had, veel beter.

    Oh, meh. Lastig dit haha. Maar thank you!

    Destined schreef:
    Hoe spreek je eigenlijk Nòise uit?
    Op zijn Frans?

    Maar ik zou dan als titel gewoon gaan voor
    Nòise of Nòise de elfenprinses
    Zoiets vind ik het best, hoewel gewoon de volledige naam ook goed is.

    Um iets in de richting van Noo-wie-se(e) of zo :') (Ik kies altijd de moeilijkste namen en weet vervolgens niet eens hoe ik ze uit moet spreken hahah) Maar thanks! Ja, ik denk dat ik de volledige naam dan gewoon als titel doe :'D


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    gingercheeks schreef:
    (...)
    Um iets in de richting van Noo-wie-se(e) of zo :') (Ik kies altijd de moeilijkste namen en weet vervolgens niet eens hoe ik ze uit moet spreken hahah) Maar thanks! Ja, ik denk dat ik de volledige naam dan gewoon als titel doe :'D


    Ahh okeey, ik hou van originele namen!
    Daarom spreekt die naam van je protagonist me aan.
    Ik gebruik ook nah ja ik probeer om originele namen te gebruiken.
    maar vind hem erg mooi.

    Veel succes!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Ahh okeey, ik hou van originele namen!
    Daarom spreekt die naam van je protagonist me aan.
    Ik gebruik ook nah ja ik probeer om originele namen te gebruiken.
    maar vind hem erg mooi.

    Veel succes!


    Ik ook haha. En ik schrijf voornamelijk fantasy en dan kan je niet echt met "saskia" of "henk" aan komen kakken, vind ik zelf (krul) Maar dankjewel! (:


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    gingercheeks schreef:
    (...)

    Ik ook haha. En ik schrijf voornamelijk fantasy en dan kan je niet echt met "saskia" of "henk" aan komen kakken, vind ik zelf (krul) Maar dankjewel! (:


    Ahh jaa klopt, ik schrijf ook fantasy, maar eigen probeer ik dan dicht bij de werkelijkheid te komen. Ik gebruik weleens originele namen als Athalas, Naminè, Noel etc. maar ik heb ook vrij normale namen er tussen zitten als Hayden, Gary, Fons, Melissa. Verschilt erg bij mij en soms kijk ik meer naar betekenis of naar de klank of naar hoe het oogt.

    Bij jongens ben ik persoonlijk fan met namen wie beginnen met A, L, H en N.
    Bij meisjes ben ik meer fan van C, H, M, N en V als begin letter.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.