• Hee,

    Voor school moet ik een film analyseren dat als hoofdthema 'uiterlijk' heeft. Weten jullie misschien een film waarin 'uiterlijk' centraal staat?
    Zo ja, wil je de naam dan even hieronder posten?
    Alvast bedankt!


    There is nothing more badass than being yourself

    Ik ken er één maar ik kan even niet op de naam komen.. :')


    •*• Lululu •*•

    in een van die filmen van carry slee heeft een meisje anorexia. ik weet zo gauw de naam niet...


    Midnight doesn't last forever. Dark turns to light.

    xMusicxLovex schreef:
    in een van die filmen van carry slee heeft een meisje anorexia. ik weet zo gauw de naam niet...

    Ik denk dat je Radeloos bedoelt.(;


    •*• Lululu •*•

    Mallory schreef:
    (...)
    Ik denk dat je Radeloos bedoelt.(;


    Jup!


    Midnight doesn't last forever. Dark turns to light.

    Teen Spirit of misschien Cyber Bully? Ik weet wel dat het veel over uiterlijk ging in die films, maar of het echt het belangrijkste was...


    From these ashes, I will rise

    Ik raad de verfilming van het boek Isabelle aan :].


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Ik raad de verfilming van het boek Isabelle aan :].


    Die is toch met Halina Reijn? Want die wilde ik ook noemen, maar ik kon er niet op komen, haha.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Alphonse schreef:
    (...)

    Die is toch met Halina Reijn? Want die wilde ik ook noemen, maar ik kon er niet op komen, haha.


    Inderdaad ^^


    i put the fun in funeral

    Ik ken wel de korte, Spaanse film Anorexia.


    Your make-up is terrible

    American Beauty


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    American Beauty


    Gaat niet zozeer over uiterlijk


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Precious + Sleeping Beauty (2011)

    [ bericht aangepast op 5 mei 2013 - 17:28 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    She's the man.


    ars moriendi

    Mask uit 1985 misschien?

    Mask, van regisseur Peter Bogdanovich (1985) ( niet te verwarren met 'The Mask' met Jim Carey)

    Moeder probeert haar zoon die een misvormd gezicht heeft een zo normaal mogelijk leven te laten lijden.

    Rocky is een hele slimme jongen, maar toch is hij een beetje vreemd en hoort hij nergens bij. Misschien komt dit omdat hij een misvormd gezicht heeft. Hij lijdt aan een zeer zeldzame ziekte, waarbij zijn hersenen doorgroeien en die ervoor zorgt dat je eruit gaat zien als 'The Elephant Man'. Zijn vrijgevochten moeder Rusty ( geweldige rol van Cher) doet erg haar best, maar heeft ook zo haar eigen problemen. Ze komt uit het zogenaamde 'bikers-milieu' en de verwekker van haar kind heeft haar laten zitten, dus staat ze er alleen voor. Af en toe neemt ze een vriendje mee naar huis, maar als haar zoon dan weer pijn aan zijn gezicht heeft ( zijn hersenen groeien maar door) dan is de romantiek er weer af.

    Rocky trekt veel op met de motorrijders en heeft hier zijn vrienden. De directeur van Rocky's nieuwe school zegt wel een plaatsje te hebben voor een zomerkamp. Wat er achteraan komt is minder leuk, want het is een kamp voor blinde kinderen. Hij gaat toch op de uitnodiging in en leert hier een heel mooi meisje kennen. Rocky wordt tot over zijn oren verliefd. De romance duurt tot het kamp ten einde is, want dan komen haar ouders haar ophalen en als die kennismaken met de nieuwe vriend van haar dochter, schrikken ze zich een ongeluk en weten niet hoe snel ze weg moeten rijden. Ergens beseft Rocky het wel, want hij is heel slim, maar toch blijft hij contact zoeken met zijn vriendinnetje...

    Bron


    Take me to wonderland

    Licet schreef:
    (...)

    Gaat niet zozeer over uiterlijk


    Zeer zeker wel. Uiterlijk is de aanleiding van bijna alle gebeurtenissen in deze film. Lees maar een analyse.


    If we had not a soul, music would have created it.