• Dit moest ik dus ergens kwijt.
    Ik heb gevoelens gekregen voor een goede vriend, die ik pas een jaartje ken. Ik dacht dat hij ook gevoelens voor mij had, maar dat is dus niet het geval.
    Hij heeft me vandaag verteld dat hij autisme heeft en dat hij in elkaar wordt geslagen en wordt gepest. Dit wist ik dus niet..
    Ik vraag me af waarom hij het me nu pas verteld. En waarom ik hierom moet huilen.. Ik denk gewoon steeds dat ik hem iets heb aangedaan, maar hij haat me gewoon.. Waarom denk ik dat? Omdat hij dat wel tegen vrienden heeft verteld die hij korter kent, maar mij nooit. Nu pas, omdat hij de laatste dagen chagrijnig was en ik vroeg waarom hij zo deed. Hij wou het niet zeggen. Ik moest gewoon zeg maar smeken, en dan zegt hij het nu pas.
    Ik snap het niet.. Waarom moet ik huilen? Ik weet zeker dat ik hem niks heb aangedaan, maar iets in me zegt gewoon dat ik me schuldig voel. Hij zei ook dat hij het leven haat en zelfmoord wou plegen. Waarom voel ik me zo schuldig? Waarom moet ik huilen?


    Some people are art and do art at the same time

    Bij autisme kan het voorkomen dat de persoon in kwestie moeite heeft contact te leggen met anderen en daarom is het voor hem-haar ook een heel gedoe contact te leggen met het andere geslacht. Kennelijk vindt hij meisjes leuk, maar schaamt hij zich er ook snel voor in het bijzin van hen, denk ik. Hij wilt natuurlijk goed voor de dag komen en graag goed contact hebben met iedereen, maar door autisme gaat het moeilijker en heeft hij niet egt het leven wat hij zou willen hebben.

    Waarom jij je door moet huilen en schuldig voor voelt, is dat jij je nogal emotioneel verbonden met hem voelt. Emoties kunnen zich vaak op allerlei manieren uiten en je voelt je schuldig, maar je kan alleen niet echt je vinger erop leggen waarom. Waarschijnlijk voel jij je schuldig, omdat het oneerlijk is dat dit hem wordt aangedaan. Want als er iemand is die het niet verdient is hij het wel en hij heeft al zo moeilijk leven.

    Je voelt je waarschijnlijk schuldig om dat hij zijn leven zo haat en er eigenlijk vanaf wilt, omdat jij ook zeg maar bij de maatschappij hoort waar hij een afkeer voor heeft. Ik denk dat hij vooral moeite heeft met zichzelf zijn en vinden daarvan en dat hij niet goed weet hoe hij kan zijn wie hij wilt zijn (door zijn autisme). Ook gaat dit gevoel gemixt met je gevoelens die je hebt gekregen voor hem en hij je een soort heartbreak bezorgde.

    Jouw schuldgevoel zit hem er denk ik vooral in dat jij het onrechtvaardig vindt dat juist hem alles overkomt (het gepest, zijn afkeer voor de wereld en zijn suïcidaal gedrag), terwijl jij hem vooral ziet als een hele goede vriend en leuke jongen. Je hebt een soort van medelijden met hem en een sterke sympathie voor hem.

    Veel succes,
    ik hoop dat je eruit komt en als je hulp nodig hebt, kun je altijd Pb'en of iets in me gastenboek zetten.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik vind dat je je iets meer zorgen moet maken om het feit dat hij zelfmoord wilt plegen en in elkaar geslagen wordt dan dat hij het jou niet eerder had verteld. Hij zal er zijn redenen wel voor hebben. Sterkte!


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Laxus schreef:
    Ik vind dat je je iets meer zorgen moet maken om het feit dat hij zelfmoord wilt plegen en in elkaar geslagen wordt dan dat hij het jou niet eerder had vertld. Hij zal er zijn redenen wel voor hebben. Sterkte!


    Bad decisions make good stories.

    Laxus schreef:
    Ik vind dat je je iets meer zorgen moet maken om het feit dat hij zelfmoord wilt plegen en in elkaar geslagen wordt dan dat hij het jou niet eerder had verteld. Hij zal er zijn redenen wel voor hebben. Sterkte!

    Dit en misschien vertelde hij het je niet omdat hij niet wilde dat jij je zorgen ging maken? Dat doe ik ook vaak omdat ik gewoon niet wil dat mijn beste vriendin zich zorgen gaat maken om mij.


    Take me to wonderland

    Itami schreef:
    (...)
    Dit en misschien vertelde hij het je niet omdat hij niet wilde dat jij je zorgen ging maken? Dat doe ik ook vaak omdat ik gewoon niet wil dat mijn beste vriendin zich zorgen gaat maken om mij.


    Dat is een optie, maar mensen merken het vaak wel als er iets is en jij ze niet vertelt, want er zijn namelijk veel mensen die nieuwsgierig zijn en nadenken hoe iets komt, waarna ze uiteindelijk met een conclusie komen. Maar natuurlijk zijn er ook genoeg mensen wie goedgelovig zijn en geloven dat er niets is en dat brengt ons weer bij de stelling van de week. :P Vond het zelf een mooi bruggetje alleen in het verkeerde topic.

    Maar nuff terug naar dit topic.
    Mensen vertellen andere mensen niets, omdat ze zich erbij neer hebben gelegd dat anderen ze niet kunnen helpen of ze anderen niet kunnen vertrouwen. Waarschijnlijk heeft hij weleens meegemaakt dat hij iemand in vertrouwen nam en dat zijn vertrouwen werd gebroken. Ook het feit dat hij wordt gepest, vergroot niet zijn vertrouwen in mensen. Hij is denk ik een type dat meer op zichzelf is en het moeilijk vindt om mensen tot zich te laten. Daarom vertelt hij veel mensen ook niet van alles, want hij wantrouwt ze. Blijkbaar denkt hij dat zijn vrienden meer kunnen doen hier tegen en dat als hij het tegen jou vertelt het niet op de manier overkomt, zoals hij zou willen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Laxus schreef:
    Ik vind dat je je iets meer zorgen moet maken om het feit dat hij zelfmoord wilt plegen en in elkaar geslagen wordt dan dat hij het jou niet eerder had verteld. Hij zal er zijn redenen wel voor hebben. Sterkte!


    26 - 02 - '16

    Misschien wou hij het niet vertellen omdat hij misschien bang was dat jij anders zou gaan doen? Hij zal er wel zijn redenen voor hebben, misschien is het wel goed om even goed met hem te praten. Succes!


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Bedankt allemaal!
    Ik wist niet dat mensen met autisme het zo moeilijk hadden. Nogmaals bedankt!


    Some people are art and do art at the same time

    Haguro schreef:
    Ik vind dat je je iets meer zorgen moet maken om het feit dat hij zelfmoord wilt plegen en in elkaar geslagen wordt dan dat hij het jou niet eerder had verteld. Hij zal er zijn redenen wel voor hebben. Sterkte!

    Allereerst, dit ^

    En verder.. Hij zal er inderdaad wel zijn redenen voor hebben dat hij het je niet eerder verteld. En zoals hierboven al genoemd is, mensen met autisme (kunnen) moeite hebben met contact maken met anderen. Dat kan misschien een reden zijn waarom hij het je niet eerder heeft verteld. Het kan ook dat hij zich schaamt voor het feit dat hij autisme heeft, of dat hij gepest wordt, of zelfmoordneigingen heeft. Ik bedoel, probeer het eens van zijn kant te zien. Als jij autisme zou hebben, gepest wordt/werd, en zelfmoordneigingen had, zou je dat makkelijk aan andere vertellen?
    Daarnaast kan het natuurlijk ook dat hij niet wilt dat jij je zorgen over hem maakt. Ik heb een aantal jaar geleden ook een vriend gehad die op dat moment wel eens over zelfmoord nadacht, en ook heel lang gepest is geworden. Maar dat heeft hij mij ook pas na drie kwart jaar, of een jaar verteld (weet niet meer precies hoe lang dat geleden was, maargoed). Ik heb hem toen niet gevraagd waarom hij me dat niet eerder heeft verteld, maar hee, dat is toch niet niks hoor wat hij verteld heeft! Ik kan me voorstellen dat hij zich er misschien voor schaamt, of bang is dat jij je zorgen om hem maakt.

    En dat jij je hier schuldig over voelt, en moet huilen.. Dat komt waarschijnlijk omdat je een band met hem hebt, je voelt je emotioneel betrokken met hem. Dan raken zulke dingen je. Misschien ben je wel bezorgd om hem? Of omdat je gevoelens voor hem hebt, dat dat het voor je gevoel erger maakt dat hij het je niet eerder verteld heeft?

    Maar nogmaals meis, je kunt je beter focussen op het feit dat hij gepest wordt en zelfmoordneigingen heeft, dat is veel belangrijker dan wanneer hij je dat verteld heeft! (;


    Inspiration can hit you any time

    Haguro schreef:
    Ik vind dat je je iets meer zorgen moet maken om het feit dat hij zelfmoord wilt plegen en in elkaar geslagen wordt dan dat hij het jou niet eerder had verteld. Hij zal er zijn redenen wel voor hebben. Sterkte!


    •*• Lululu •*•

    Ik heb zelf een lichte vorm van autisme, en ik vind het zelf ook heel erg moelijk om contact te maken met mensen,
    maar ik heb er therapie voor gehad, en sindsdien gaat het stukken beter (:


    'Darling, just hold on'

    Waarom haat hij je opeens? Want dat snap ik niet echt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wat voor vorm van autisme heeft hij?


    26 - 02 - '16

    Gehenna schreef:
    Wat voor vorm van autisme heeft hij?
    Dat weet ik niet precies, ik ga het even vragen.


    Some people are art and do art at the same time

    Cathedra schreef:
    (...)Dat weet ik niet precies, ik ga het even vragen.


    Oke, want ik heb zelf p.d.d-n.o.s , als hij dat ook heeft kan ik misschien de problematiek herkennen.


    26 - 02 - '16