• Ik ken sinds kort de boyband Mainstreet en vraag me af of er mensen zijn die een Mainstreet story met mij wil maken. Maar ik ben geen fan van de boyband en ook geen hater.
    Je kunt dus hier posten als je interesse hebt maar ik schrijf niet met 3 mensen tegelijk. En ik zou ook nog even een paar van je story's willen bekijken om je schrijfstijl te zien. Als die me bevalt stuur ik een PB terug.


    Some people are art and do art at the same time

    Jezebell schreef:
    (...)

    Doe jij One Direction maar eens na, dan. Wereldberoemd en steeds rijker worden.


    Hitler was ook wereldberoemd, beroemd zijn is een garantie voor qualiteit.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Square schreef:
    (...)

    Dat is nou juist het punt: niet alles dat wordt geschreven is bedoeld om er iets mee te bereiken. Al helemaal op een site vol amateurs en tieners als deze, gaat het erom dat mensen het léúk vinden om hun verhalen te schrijven, niet dat ze hoogstaande literatuur voortbrengen. Niemand verdient geld met het publiceren van verhalen op Quizlet. Als je persoonlijk niet van fanfiction houdt is dat prima, maar kraak dan alsjeblieft niet dingen waar anderen hard aan hebben gewerkt af door simpelweg te zeggen dan fanfiction schrijven simpel is. Ik schrijf veel HP fanfic, maar ook OP, en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat geen van beide op een of andere manier 'makkelijker' is dan het andere. Het is anders, maar daar blijft het bij. OP kan net zo origineel of afgezaagd zijn als fanfiction, maar zelfs als een verhaal al honderd keer eerder is verteld, betekent dat nog lang niet dat het per definitie een slecht verhaal is of dat het daarom maar gewoon niet geschreven moet worden.
    Ik herhaal, het is niet erg om fanfiction niet leuk te vinden. Ik zal je wat dat betreft ook absoluut niet proberen op een andere mening te brengen, want je hebt volledig het recht om er een hekel aan te hebben als jij dat graag wilt. Maar laat anderen dan wel gewoon schrijven over dingen die zij leuk vinden, fanfic of OP, want het gaat er niet om dat alle verhalen hier jouw goedkeurig en waardering krijgen. Het gaat erom dat mensen zelf plezier beleven aan wat ze schrijven, en als je vindt dat ze dat niet zouden mogen of dat ze fanfic gewoon niet leuk zouden horen te vinden, dan kan ik alleen nog maar zeggen dat ik het nogal vreemd vind dat je mensen niet iets gunt waar ze blij van worden.


    *Geeft driehonderdtwintig awards*
    Fanfictions schrijven is niet altijd makkelijk om te schrijven. Je hebt de simplistische meisje-jongen-kusje-bats-bats verhalen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is, kom je zoveel meer tegen. We zijn tieners, natuurlijk schrijven we geen bestsellers, we schrijven wat we leuk vinden. En soms is, wat wij leuk vinden, ook wat anderen leuk vinden. Zoiets heet een hype, en hypes worden pas bestreden als er een andere hype is.


    Searching heavens for another earth

    TakeMeBieber schreef:
    (...)
    (Y)

    Dat sommigen meiden van van hun zijn :8 Oke dat kunnen jullie zich ook afvragen over de JB en 1D fans maar goed (lol)


    Wat heeft dit commentaar te schaften op het feit dat een meisje op Quizlet een verhaal wil schrijven over Mainstreet? Je mag fan zijn van wie je wil, maar dat betekent niet dat je iemand anders idool af hoeft te gaan lopen kraken. Ik zeg niet dat ik fan ben van Mainstreet en ik wil ook geen verhaal over hen gaan schrijven en dat zeg ik netjes in dit topic. En het lijkt mij dat dat genoeg is. Je hebt je punt gemaakt. Dus wat jij van Mainstreet vindt en op welke manier jij ze afkraakt, hier is één ding:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dan te bedenken dat Cathedra gewoon vroeg of er iemand mee wou schrijven aan haar verhaal. :')

    Sorry, maar Mainstreet is niet meteen het onderwerp waar ik graag over wil schrijven. ^^


    Take me to wonderland

    Destined schreef:
    (...)

    Ja, maar het lijkt me wel dat je jezelf wilt ontwikkelen en het gaat er niet om dat je er iets mee bereikt, maar dat je een persoonlijke ontwikkeling ondervind waardoor je een betere schrijver of schrijfster wordt. Zowel als fanfic-schrijver als Op-schrijver wil je wel beter worden, want niemand maakt met opzet fouten, als in ongeloofwaardige verhaallijn als voorbeeld. Je wilt natuurlijk wel beter worden en niet blijven hangen in de fouten die je al eens hebt gemaakt lijkt me. Nou, Op is wel degelijke moeilijker, want je krijgt met facetten te maken die bij fanfic's al bedacht zijn. Je moet je eigen personages verzinnen, hun verhaallijnen en hebt geen idee wat ze daarvoor hebben gedaan. Je moet een eigen setting creëren en een eigen draai aan een verhaal geven, waardoor het iets eigens wordt. Kort gezegd, je moet je onderscheiden en bij fanfic's dan onderscheidt je je niet.
    Het verhaal hoeft in een fanfic niet slecht te zijn, dat wil ik nou ook weer niet zeggen. Ik heb er geen hekel aan, ik heb er juist kritiek over en dat mag ik hebben. Het gaat natuurlijk om de lol, maar je wilt niet blijven hangen in dezelfde fouten, want dan is de lol er snel af als je je niet ontwikkeld en geen verbetering is. Mensen mogen fanfictions leuk vinden en daar heb ik ook niets tegen, maar ik vind wel dat ik op bepaalde punten kritiek mag geven en de conclusie mag trekken dat een boek schrijven veel moeilijker is dan een fanfiction. Want ik heb ook de ervaring van beide en spreek net zo uit ervaring als kennis, dat een boek schrijven als je iets wilt bereiken beter is, maar voor de fun is fanfiction leuk alleen willen mensen dan niet in hun eigen fouten blijven hangen.


    Je blijft er maar vanuit gaan dat fanfiction op een of andere manier simpel is. Natuurlijk willen mensen zich ontwikkelen en natuurlijk kan dat via OP, maar daar is niet per se OP voor nodig. Bij fanfiction moet je net zozeer een eigen verhaallijn bedenken als bij OP; je moet vaak zelfs dingen zelf invullen wat de personages betreft, ook als je alleen maar bestaande personage gebruikt. Je zou dus zelfs kunnen zeggen dat fanfiction moeilijker is dan OP, want je moet je aan alles houden wat de schrijver of schrijfster al heeft gezegd en je moet je extra in de personages inleven om ze goed te kunnen karakteriseren. Er bestaat veel slechte en cliché fanfiction, maar dat wordt gemakkelijk geëvenaard door de hoeveelheid slecht en cliché OP verhalen.
    Heel eerlijk? Ik weet niet meer wat ik hier verder nog op moet antwoorden. Niet omdat ik ben weggeblazen door je argumenten, maar juist omdat ik hier niet meer echt iets nieuws lees en ik mezelf wel kan blijven herhalen om steeds op dezelfde dingen te antwoorden, maar we dan in een cirkeltje terechtkomen. Fanfiction is niet slecht. Fanfiction is niet gemakkelijker dan OP. Als je denkt van wel kan ik daar weinig aan doen, maar houd dat dan tenminste zo goed het gaat voor jezelf in plaats van iedere fanfic schrijver te vragen waarom ze in hemelsnaam toch fanfic schrijven, want dat antwoord heb je inmiddels wel - omdat ze het leuk vinden. Laat mensen alsjeblieft gewoon schrijven wat ze zelf willen, zonder ze erom te veroordelen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    @Dumbledore, mooi gesproken.

    Wat zijn de gevolgen van een meisje die vraagt wie met haar wilt schrijven over een boyband in Q? Dit.
    Wat gaan we allemaal zeuren opeens. Er zijn veel 1D en JB story's in Q. Dat vinden de helft van Q niet goed. Dus kom ik met iets NIEUWS aanzetten, is het NOG niet goed. Wat is dan wel goed? Ja, OP, maar wordt dat niet een beetje saai? Oh, oké, ik weet dat alle JB en 1D verhalen hetzelfde verhaallijn hebben en OP's zijn vaak beter omdat je het zelf bedenkt, maar alsnog. Ik ben geen fan of zoiets, maar ook geen hater. En ik ben geen 10 jaar oud. Ik ben 14 en wil gewoon schrijven wat ik wil en hoe ik dat wil. Je mag een mening erover hebben, maar ik wil ook eens wat nieuws proberen. Hou al die slechte meningen gewoon voor je en ik tel maar 1 op de 3 pagina's een meisje die eindelijk mijn vraag beantwoordt. Het was niet mijn vraag om te gaan zeiken over Mainstreet & fanfic-gedoe. Totaal niet. Dus dat hoef je hier niet kwijt. Wel kan je hier kwijt of je met mij wilt schrijven. Als het mij niet bevalt, dan hou ik er zelf mee op. En ik ben GEEN fan van Mainstreet. GEEN fan. Maar dat betekent niet dat ik ze haat. Ik wil iets nieuws proberen. Geen gezeik verder, bedankt.

    [ bericht aangepast op 25 april 2013 - 20:43 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Taiteilijan schreef:
    (...)

    *Geeft driehonderdtwintig awards*
    Fanfictions schrijven is niet altijd makkelijk om te schrijven. Je hebt de simplistische meisje-jongen-kusje-bats-bats verhalen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is, kom je zoveel meer tegen. We zijn tieners, natuurlijk schrijven we geen bestsellers, we schrijven wat we leuk vinden. En soms is, wat wij leuk vinden, ook wat anderen leuk vinden. Zoiets heet een hype, en hypes worden pas bestreden als er een andere hype is.


    En bij het schrijven van een boek kom je nog veel en veel meer dingen tegen. Het gaat mij niet om het schrijven van bestsellers, maar meer dat mensen niet steeds in hun eigen fouten willen blijven hangen, want anders gaat dat ten kosten van de lol.
    Het enige punt van kritiek wat ik heb is, dat dit thema van boybands al ontzettend is uitgemolken en ik vind (en dat mag ik vinden) dat ze eens over moeten gaan op een nieuw thema wat nog niet uitgemolken is, maar dat vind ik dan. Maar als jullie lol erin hebben en het leuk vinden steeds dezelfde verhalen te schrijven, hou ik jullie niet tegen, maar ik heb er wel kritiek op en dat mag ik hebben.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taiteilijan schreef:
    (...)

    *Geeft driehonderdtwintig awards*
    Fanfictions schrijven is niet altijd makkelijk om te schrijven. Je hebt de simplistische meisje-jongen-kusje-bats-bats verhalen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is, kom je zoveel meer tegen. We zijn tieners, natuurlijk schrijven we geen bestsellers, we schrijven wat we leuk vinden. En soms is, wat wij leuk vinden, ook wat anderen leuk vinden. Zoiets heet een hype, en hypes worden pas bestreden als er een andere hype is.


    *buigt* Dankje. Ik heb alleen geen plaats voor zoveel prijzen, vrees ik, want zo groot is mijn kamer niet. :'D





    Itami schreef:
    Dan te bedenken dat Cathedra gewoon vroeg of er iemand mee wou schrijven aan haar verhaal. :')

    Sorry, maar Mainstreet is niet meteen het onderwerp waar ik graag over wil schrijven. ^^


    Daar heb je een heel goed punt. Ik ben niet de eerste die off-topic ging, maar het is wel gedeeltelijk mijn schuld dat er zo'n discussie ontstond, dus dat spijt me.
    Ik blijf erbij dat ik hoop dat je ondanks dit alles wel nog iemand vindt om mee te schrijven, Cathedra. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Destined schreef:
    (...)

    En bij het schrijven van een boek kom je nog veel en veel meer dingen tegen. Het gaat mij niet om het schrijven van bestsellers, maar meer dat mensen niet steeds in hun eigen fouten willen blijven hangen, want anders gaat dat ten kosten van de lol.
    Het enige punt van kritiek wat ik heb is, dat dit thema van boybands al ontzettend is uitgemolken en ik vind (en dat mag ik vinden) dat ze eens over moeten gaan op een nieuw thema wat nog niet uitgemolken is, maar dat vind ik dan. Maar als jullie lol erin hebben en het leuk vinden steeds dezelfde verhalen te schrijven, hou ik jullie niet tegen, maar ik heb er wel kritiek op en dat mag ik hebben.


    Oh my god, hier gaat het topic niet eens over.

    @ Cathedra

    Ik vind het juist goed dat je iets nieuws probeert en ik vind dat je het gewoon moet proberen. Misschien kan je anders proberen gewoon alleen te schrijven als je niemand kan vinden die mee wil schrijven? (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Square schreef:
    (...)

    Je blijft er maar vanuit gaan dat fanfiction op een of andere manier simpel is. Natuurlijk willen mensen zich ontwikkelen en natuurlijk kan dat via OP, maar daar is niet per se OP voor nodig. Bij fanfiction moet je net zozeer een eigen verhaallijn bedenken als bij OP; je moet vaak zelfs dingen zelf invullen wat de personages betreft, ook als je alleen maar bestaande personage gebruikt. Je zou dus zelfs kunnen zeggen dat fanfiction moeilijker is dan OP, want je moet je aan alles houden wat de schrijver of schrijfster al heeft gezegd en je moet je extra in de personages inleven om ze goed te kunnen karakteriseren. Er bestaat veel slechte en cliché fanfiction, maar dat wordt gemakkelijk geëvenaard door de hoeveelheid slecht en cliché OP verhalen.
    Heel eerlijk? Ik weet niet meer wat ik hier verder nog op moet antwoorden. Niet omdat ik ben weggeblazen door je argumenten, maar juist omdat ik hier niet meer echt iets nieuws lees en ik mezelf wel kan blijven herhalen om steeds op dezelfde dingen te antwoorden, maar we dan in een cirkeltje terechtkomen. Fanfiction is niet slecht. Fanfiction is niet gemakkelijker dan OP. Als je denkt van wel kan ik daar weinig aan doen, maar houd dat dan tenminste zo goed het gaat voor jezelf in plaats van iedere fanfic schrijver te vragen waarom ze in hemelsnaam toch fanfic schrijven, want dat antwoord heb je inmiddels wel - omdat ze het leuk vinden. Laat mensen alsjeblieft gewoon schrijven wat ze zelf willen, zonder ze erom te veroordelen.


    Ja, maar dat komt omdat het zo is. Fanfiction is een simpelere manier dan een verhaal van een boek. Ik heb niet beweerd dat er OP voor nodig is, want je kunt je ook ontwikkelen met fanfictions. Het is trouwens niet helemaal waar dat je zelf een verhaallijn bedenkt; je weet namelijk de namen van de personages al, wat ze hebben meegemaakt en hoe ze in situaties reageren en daardoor is het simpelere om een verhaallijn te bedenken, omdat bepaalde dingen al zijn ingevuld. Het is niet moeilijker, omdat dingen al zijn ingevuld die je normaal zelf in moet vullen en wil jij beweren dat jij je niet extra inleeft in je eigen personages, want bij hen moet het juist net zo goed als bij fanfiction.
    Fanfiction is wel makkelijker dan een OP, want dingen zijn al ingevuld en je hoeft bij veel dingen niet na te denken wat je bij een Op verhaal wel moet. En ik heb ze niet veroordeeld, maar ik heb gewoon kritiek op ze en dat mag ik hebben.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Ja, maar dat komt omdat het zo is. Fanfiction is een simpelere manier dan een verhaal van een boek. Ik heb niet beweerd dat er OP voor nodig is, want je kunt je ook ontwikkelen met fanfictions. Het is trouwens niet helemaal waar dat je zelf een verhaallijn bedenkt; je weet namelijk de namen van de personages al, wat ze hebben meegemaakt en hoe ze in situaties reageren en daardoor is het simpelere om een verhaallijn te bedenken, omdat bepaalde dingen al zijn ingevuld. Het is niet moeilijker, omdat dingen al zijn ingevuld die je normaal zelf in moet vullen en wil jij beweren dat jij je niet extra inleeft in je eigen personages, want bij hen moet het juist net zo goed als bij fanfiction.
    Fanfiction is wel makkelijker dan een OP, want dingen zijn al ingevuld en je hoeft bij veel dingen niet na te denken wat je bij een Op verhaal wel moet. En ik heb ze niet veroordeeld, maar ik heb gewoon kritiek op ze en dat mag ik hebben.


    "Omdat het zo is" is nooit een goed argument. Oké, dit is dus iets waar we het nooit over eens gaan worden, maar het is ook totaal niet wat ik eigenlijk probeer te zeggen. Waar je nu op reageert is iets heel anders dan mijn originele punt. Sorry, maar ik begin me een beetje af te vragen of je wel begrijpt wat ik zeg. :'D
    Hier komt het nog een keer, hopelijk voor het laatst: als jij niets ziet in fanfic, is dat jouw eigen zaak, maar laat anderen die het wél leuk vinden dan gewoon met rust en laat ze lekker schrijven wat ze zelf leuk vinden.

    [ bericht aangepast op 25 april 2013 - 20:55 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Dat is nou juist het punt: niet alles dat wordt geschreven is bedoeld om er iets mee te bereiken. Al helemaal op een site vol amateurs en tieners als deze, gaat het erom dat mensen het léúk vinden om hun verhalen te schrijven, niet dat ze hoogstaande literatuur voortbrengen. Niemand verdient geld met het publiceren van verhalen op Quizlet. Als je persoonlijk niet van fanfiction houdt is dat prima, maar kraak dan alsjeblieft niet dingen waar anderen hard aan hebben gewerkt af door simpelweg te zeggen dan fanfiction schrijven simpel is. Ik schrijf veel HP fanfic, maar ook OP, en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat geen van beide op een of andere manier 'makkelijker' is dan het andere. Het is anders, maar daar blijft het bij. OP kan net zo origineel of afgezaagd zijn als fanfiction, maar zelfs als een verhaal al honderd keer eerder is verteld, betekent dat nog lang niet dat het per definitie een slecht verhaal is of dat het daarom maar gewoon niet geschreven moet worden.
    Ik herhaal, het is niet erg om fanfiction niet leuk te vinden. Ik zal je wat dat betreft ook absoluut niet proberen op een andere mening te brengen, want je hebt volledig het recht om er een hekel aan te hebben als jij dat graag wilt. Maar laat anderen dan wel gewoon schrijven over dingen die zij leuk vinden, fanfic of OP, want het gaat er niet om dat alle verhalen hier jouw goedkeurig en waardering krijgen. Het gaat erom dat mensen zelf plezier beleven aan wat ze schrijven, en als je vindt dat ze dat niet zouden mogen of dat ze fanfic gewoon niet leuk zouden horen te vinden, dan kan ik alleen nog maar zeggen dat ik het nogal vreemd vind dat je mensen niet iets gunt waar ze blij van worden.


    Had het niet beter kunnen zeggen. De kwaliteit op de site verschilt enorm, maar who the fuck cares? Schrijven doe je in eerste instantie nog altijd voor je plezier, en als mensen plezier ervaren aan het schrijven van fanfiction, laat ze dan. Deze site is niet voor het uitwisselen van bestsellers maar het uitwisselen van verhalen van hobbyisten.


    ars moriendi

    Ontopic, graag.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Square schreef:
    (...)

    "Omdat het zo is" is nooit een goed argument. Oké, dit is dus iets waar we het nooit over eens gaan worden, maar het is ook totaal niet wat ik eigenlijk probeer te zeggen. Waar je nu op reageert is iets heel anders dan mijn originele punt. Sorry, maar ik begin me een beetje af te vragen of je wel begrijpt wat ik zeg. :'D
    Hier komt het nog een keer, hopelijk voor het laatst: als jij niets ziet in fanfic, is dat jouw eigen zaak, maar laat anderen die het wél leuk vinden dan gewoon met rust en laat ze lekker schrijven wat ze zelf leuk vinden.


    Als je verder keek, dan zag je dat ik het verder er uitleg over geeft, maar als iets een feit is dan is iets zo. Het feit is dat OP's moeilijker en complexer zijn dan fanfictions.

    Maar over jouw punt, volgens mij snap jij mijn standpunt niet echt :P Want mij gaat het niet over lol en zo, want daar buig jij het heen en daar ga ik weer op in. Ik vind het goed dat mensen fanfictions schrijven en voor mij mogen ze doen wat ze willen, ben ik vrij simpel in. Mijn punt van kritiek is alleen dat ze een uitgemolken thema niet steeds verder moeten uitmelken en ze in de fanfictions ook best iets originelers mogen zijn qua thema ipv te schrijven over boybands. Ik heb kritiek, ja, maar als mensen het leuk vinden om over een uitgemolken thema te schrijven, hou ik ze niet tegen, maar ik blijft er wel kritisch over en ik mag kritiek hebben op bepaalde onderwerpen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    En nu ontopic!


    But I still have this faith in the truth of my dreams.