• Er zullen hier ongetwijfeld al topics over geweest zijn maar allah, I need help.
    Nagelbijten is mijn bad-beauty habit number one. Ik bijt al ongeveer sinds ik 6 was op mijn nagels (ik ben inmiddels 18).
    Er zijn af en toe periodes dat mijn nagels super mooi en lang zijn en dat ik er vrijwel niet aan zit.
    Sinds een paar weken knauw ik helaas alles er weer af. Ik weet dat stress en de dingen die ik aan mijn hoofd heb daar een factor bij zijn, alleen deze dingen verdwijnen nu nog even niet uit mijn leven.
    Het enige wat ik nu probeer is om mijn nagels zoveel mogelijk gelakt te houden, dit werkt alleen niet altijd. Ik werk in een winkel waar ik werk met verse vis, dus hier mag ik geen nagellak dragen. Ook werk ik in de afwas. Door het hete water raakt de nagellak beschadigd en op den duur ook mijn nagels zelf (uitdrogen, scheuren, afbrokkelen etc.).
    Duuuus, lang verhaal kort? Iemand tips?
    Dingen die ik al eens heb geprobeerd:"
    - Nagels gelakt houden, dan zit ik er niet aan.
    - Byte-X, wen aan de smaak en bijt er dan zo doorheen.


    If they don't chase you when you walk away... Keep walking.

    Ik ben 3 jaar geleden gestopt omdat ik jaloers werd op iedereen met mooie nagels...

    [ bericht aangepast op 29 april 2013 - 10:48 ]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik beet zelf ook nagels, maar dan met periodes (drukte, stress. ) en heb toen ook vanalles geprobeerd. Uiteindelijk kreeg ik toen eens van mijn moeder een setje acryl nagels en sindsdien bijt ik niet meer. Nou moet ik daar wel bij zeggen, dat ik vanaf dat moment altijd acryl nagels heb gehad, en nog steeds heb, waardoor bijten ook niet meer kan. Maar als ze er even af zijn, bijt ik ook op mijn eigen nagels niet meer.

    [ bericht aangepast op 29 april 2013 - 10:55 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik doe het al sinds ik me kan herinneren.. M'n neef is gestopt met bijten toen hij het hoorapparaat van iemand ooit moest schoonmaken (werkt in een rusthuis), er zat zoveel oorsmeer in dat het onder zijn nagels terecht was gekomen, toen beet hij zonder het te beseffen op zijn nagels en kreeg hij door dat hij nog oorsmeer op zich had hangen, en sindsdien heeft hij het nooit meer gedaan.
    Het is wel walgelijk ja, en ik zou het zeker zelf niet doen, maar het heeft bij hem wel geholpen..


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    ik heb tot mijn zesde nagels gebeten. Toen ben ik mezelf elke keer dat ik beet op mijn handen gaan slaan. sindsdien bijt ik geen nagels meer.


    Bad decisions make good stories.

    Gehenna schreef:
    Ik ben gewoon gekapt, maar ik bijt nu de binnenkant van lip en wang kapot. (no_chears)

    Ik heb net hetzelfde.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Ik heb het nooit echt gedaan, alleen als ik heel zenuwachtig ben of als iemand me aanstaart. :3
    Probeer gewoon niet met je vingers bij je mond te komen en kauw bijvoorbeeld op kauwgom.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik heb het ook heel veel gedaan (en tot mijn schande nog steeds af en toe) Een paar goede tips die ik hier al heb gezien
    - nagelknipper/nagelvijl bij de hand houden, als je de neiging voelt dan kan je dit gebruiken voor de haakjes etc.
    - Jezelf dwingen niet toe te geven en indien dit niet lukt, afbouwen. Je hele rechterhand verplicht met rust laten, alleen maar links mogen bijten. Daarna alleen nog maar 4 vingers, 3 vingers etc.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Ik snap niet hoe mensen nagels kunnen bijten. Ik heb het zelf eens geprobeerd, maar ik kreeg mijn nagel er nooit af...
    Maar goed... ik zou zeggen: stop gewoon. Het klinkt heel moeilijk, maar dat werkt denk ik beter dan dat je allemaal middeltjes ervoor gaat aanschaffen.
    Je kunt natuurlijk ook gewoon je nagels de eerste tijd goed bijhouden qua knippen. Dan kun je ook niet nagelbijten en na een tijdje leer je het dan vanzelf af.


    There is nothing more badass than being yourself

    DarrenCriss schreef:
    Ik snap niet hoe mensen nagels kunnen bijten. Ik heb het zelf eens geprobeerd, maar ik kreeg mijn nagel er nooit af...
    Maar goed... ik zou zeggen: stop gewoon. Het klinkt heel moeilijk, maar dat werkt denk ik beter dan dat je allemaal middeltjes ervoor gaat aanschaffen.
    Je kunt natuurlijk ook gewoon je nagels de eerste tijd goed bijhouden qua knippen. Dan kun je ook niet nagelbijten en na een tijdje leer je het dan vanzelf af.


    Ligt er ook aan hoe hard je nagels zijn doordat je bijt of scheurt worden je nagels steeds zwakker wat het makkelijker maakt. Tenminste bij mij wel.


    Physics is awesome

    Hahahaha dit topic heb ik precies zelf ook nodig ;d Ik bijt ook enorm veel de laatste tijd.
    Bij mij komt het vooral omdat het meisje naast me in de klas altijd non stop pruts, en door haar geprust, geraak ik geirriteerd en begin ik sneller te bijten :'D

    Maar goed ik denk dat gewoon karakter en doorzettingsvermogen de enige dingen zijn die je kunnen doen ophouden. Helaas heb ik dat zelf tot hier toe nog niet kunnen opbrengen ;3


    effort never betrays you

    Kort houden, dunne witte rand.

    Ik spreek uit ervaring, ik bijt zelf ook nog steeds vanaf mijn vierde en nu ben ik vijftien. Alleen deze vakantie lijkt m'n knop omgezet te zijn. Ik ben een week terug ijverig m'n korte nagels gaan lakken met een onopvallend licht kleurtje en heb er daarna een nagelverharder overheen gesmeerd - heb nu dus nog steeds niet gebeten. Proud! Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik er amper tijd voor heb maarja, soms slaat zo die knop om in je hoofd. Mijn moeder was 21, het komt uiteindelijk wel goed :)


    ' Nyctophilia '

    Probeer je nagels elke keer zo af te knippen, dat er niets meer over blijft om op te bijten. Als je niet kan bijten omdat je het elke keer afknipt, dan leer je het vanzelf af. Zo heb ik het heel snel afgeleerd.

    Ik heb nagel gebeten totdat ik naar het middelbaar ging. Ik keek altijd naar die meiden met mooie, lange nagels en wat ze ermee konden. Ik wilde ook mijn nagels mooi lakken en je kan niet veel met stompjes (ik beet zelfs alle velletjes eromheen eraf) en nu heb ik mooie lange nagels (niet heel lang, ze breken altijd af met werken).


    Miep

    Oh god, sorry, I would like to help you but I don't have a fucking idea. Ik heb namelijk hetzelfde probleem en weet ook niet echt hoe ik er vanaf moet komen. Heb ook al vanalles geprobeerd. :']


    Don't walk. Run, you sheep, run.