• Er zullen hier ongetwijfeld al topics over geweest zijn maar allah, I need help.
    Nagelbijten is mijn bad-beauty habit number one. Ik bijt al ongeveer sinds ik 6 was op mijn nagels (ik ben inmiddels 18).
    Er zijn af en toe periodes dat mijn nagels super mooi en lang zijn en dat ik er vrijwel niet aan zit.
    Sinds een paar weken knauw ik helaas alles er weer af. Ik weet dat stress en de dingen die ik aan mijn hoofd heb daar een factor bij zijn, alleen deze dingen verdwijnen nu nog even niet uit mijn leven.
    Het enige wat ik nu probeer is om mijn nagels zoveel mogelijk gelakt te houden, dit werkt alleen niet altijd. Ik werk in een winkel waar ik werk met verse vis, dus hier mag ik geen nagellak dragen. Ook werk ik in de afwas. Door het hete water raakt de nagellak beschadigd en op den duur ook mijn nagels zelf (uitdrogen, scheuren, afbrokkelen etc.).
    Duuuus, lang verhaal kort? Iemand tips?
    Dingen die ik al eens heb geprobeerd:"
    - Nagels gelakt houden, dan zit ik er niet aan.
    - Byte-X, wen aan de smaak en bijt er dan zo doorheen.


    If they don't chase you when you walk away... Keep walking.

    Elastiekje om je pols en daaraan trekken als je weer eens de neiging hebt om te bijten (cat)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Zorg ervoor dat als je nagel scheurt je hem kan af knippen en vijlen, bij mij (ik heb een hele tijd aan nagelbijten gedaan en nu heb ik last van dat als er een scheurtje in mijn nagel zit ik hem ga af scheuren) helpt dat best wel. Nagels die bij mij niet helemaal mooi in vorm zijn weer houden mij meestal ook hiervan. En dan bedoel ik bijvoorbeeld dat de ene kant een beetje schuiner is dan de andere kant.

    Misschien kan je op je werk vragen of je met handschoentjes (van die dunne latex handschoentjes die je na een keer kan weg gooien) mag werken? Zodat je nagellak op je nagels kan doen zonder dat je nagellak in contact komt met de vis.


    Physics is awesome

    Ik had daar ook heel lang last van. Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee dat ik gewoon ben gestopt omdat ik me eraan ergerde. Ik doe het nu eigenlijk nooit meer en ik heb nu hele mooie lange nagels. Je moet er gewoon mee stoppen en niet al die hulpmiddeltjes gebruiken, die werken bij roken ook niet.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik heb heel lang mijn nagels gebeten, maar ben gestopt.
    Je hebt van die nagellak met een smerig smaakje, dat deed mijn moeder vroeger altijd bij mij op.
    Zorg er in ieder geval wel voor dat je een nagelknippertje bij de hand hebt. Dus op het moment dat er een haakje aan je nagel zit, je er niet aan trekt, maar het gewoon af knipt.
    Ook elke keer als je de neiging hebt, moet je jezelf gewoon tegenhouden. Dit is lastig, maar zo ben ik er gekomen. Als je de drang kan weerstaan, wordt het makkelijker er later vanaf te blijven. OP het moment dat je niet in die drang meegaat, heb je ook minder vaak de neiging te bijten.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik heb vroeger ook veel nagels gebeten. Totdat ik een dubbele blokbeugel kreeg en ik het dus niet meer kon. Nu bijt ik alleen nog als ik extreem zenuwachtig ben.
    Maar om nu te zeggen van NEEM EEN BEUGEL! is ook weer zo raar...

    Dus ik denk, zoals al is gezegd, een elastiekje om je pols en iedere keer als je jezelf betrapt eraan trekken!


    Stop holding me under and let me breathe.

    Ik bijt ook nagels,
    Meestal doe ik nep nagels op, at is hard en daar bijt je niet zo gauw op.
    maar als ik ze er af haal , dan bijt ik zo weer nagels.
    dus ik kom er ook niet echt van af:(


    “You can't change what happened. But you can still change what will happen”  -- Sebastian Vettel

    Zoek iets anders om je mee bezig te houden als je de neiging hebt. Ga kauwgom kauwen, hou iets in je handen zoals een stressballetje. Zulke dingen helpen vaak omdat het afleiding is, uiteindelijk houd het langzaam op om een automatisme te worden en ben je ervan af.


    Your make-up is terrible

    Je nagels er langzaam één voor een aftrekken. Just kidding.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik heb er ook heel lang last van gehad. Op een gegeven moment hield ik er gewoon mee op. Nu zijn mijn nagels eindelijk weer lang waardoor ik het zonde vind om ze er af te bijten. Alleen als ik zenuwachtig ben begin ik weer te bijten. Misschien kun je aan familie en vrienden vragen of ze willen zeggen dat je moet stoppen als je aan het bijten bent?

    [ bericht aangepast op 29 april 2013 - 6:43 ]


    “My thoughts are stars I cannot fathom into constellations.”

    Ik ben gewoon gekapt, maar ik bijt nu de binnenkant van lip en wang kapot. (no_chears)


    26 - 02 - '16

    Ik ben gestopt toen ik een plaatjesbeugel kreeg op mijn elfde, maar het is nogal moeilijk als je geen beugel nodig hebt.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Slotjes nemen >.< Nah goed, doe maar niet.
    Je kan wel kauwgom kauwen of zoiets proberen. Wij mogen dat niet in de klas maar ik doe het wel, als je het subtiel doet valt niemand het op.
    En kon jij wennen aan die smaak van Type-Ex?! Ik had het er één keer op en ik vond dat zo vreselijk goor dat ik het eraf heb gehaald en meteen stopte met nagelbijten, omdat ik dat spul niet wilde.
    Ik help momenteel een vriendin erover door iedere keer als ze nagelbijt haar tegen haar schouder te porren.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Gehenna schreef:
    Ik ben gewoon gekapt, maar ik bijt nu de binnenkant van lip en wang kapot. (no_chears)


    He ik ook, hahaha. Of ik bijt mijn nagelriemen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik ben gestopt maar t begint weer. Ik wouop mijn verjaardag mooie nagels en datnhielp
    Vieze smaakjes weerhoud niet, beugels vijlenn kauwgom, niets uja


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Nou ik ben gestopt doordat ik mijn voortanden heb laten verlengen. Ik haatte mijn voortanden want ze waren ontzettend scheef van vorm. Ik heb ze laten verlengen om ze recht te laten worden. Het is erg mooi geworden, maar het is minder sterk dat echte tanden, dus ik mag geen nagelbijten. Als ik dat doe breken ze weer af.
    Maarja of dat een tip is waar je iets aan hebt is de vraag.
    Het is ook een dure tip....


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.