Praelectio schreef:
(...)
Je zegt telkens dat het jouw mening is en je het persoonlijk zo ziet. Er staat nergens geschreven dat je geen boek mag schrijven over seks, dus het blijft en is een boek. Seks is ook iets moois en iets wat bij de normale gang van zaken hoort, dus het kan een normaal uitgangspunt zijn als onderwerp. Ik baseerde mijn standpunt op feiten, niet op meningen. Er zijn geen regels qua onderwerp aan een boek verbonden, dus ga die dan ook niet maken als die er niet zijn.
Het is ook mijn mening en ik zie het ook zo persoonlijk.
![:P :P](/images/smilies/tongue09.gif)
Ik moet dat altijd erbij zetten, want veel mensen denken dat als ik iets zeg het ook zo is, maar dat is niet zo, het is gewoon mijn bescheiden meninkje waar ik het recht van heb om die te geven. Ik heb nooit beweerd dat het niet mag, ik zeg alleen dat het geen goed onderwerp is voor een boek en je het beste als element kunt gebruiken en niet als onderwerp.
Weet je, dat is nou juist het punt. Seks kan iets moois zijn ja, maar schrijvers/schrijfsters moeten dat zo houden en niet een grote zelfoverschatting hebben dat wij zoiets moois kunnen beschrijven. Want dat kunnen we niet. Ik heb genoeg verhalen gelezen waarin seks voorkomt en geen van die verhalen heeft mij ervan overtuigd dat ze echt bij het gevoel kunnen komen. Het is een van die onbeschrijfelijke dingen. Tenminste waarbij ware liefde meespeelt.
Jij kunt nu wel zeggen dat je jouw standpunten baseert op mening, maar volgens mij je vrij subjectief. Er zijn inderdaad geen regels aan het schrijven verbonden van een boek, maar ik heb het over het schrijven van een goed boek en daar moet je wel met veel dingen rekening mee houden. Het zijn ook niet echt regels, maar meer richtlijnen bij het schrijven daarvan. Alleen als je heel goed bent, kun je deze breken en daar moet je wel een goede reden of bedoeling bij hebben.
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.