• Ik moet dus huiswerk maken van handbal, maar ik heb een vraag die ik echt niet weet..
    "noem drie redenen waarom men bij handbal meestal kiest voor een zone verdediging ipv man to man te gaan spelen?"

    zijn hier misschien handballers die het weten?

    Uh, voor zover ik weet is dat omdat ze op een cirkel spelen en je zo met twee man heel makkelijk aan kan sluiten als er een andere speler doorheen probeert te breken.


    Your make-up is terrible

    Omdat het bij man op man veel makkelijker is om door de verdediging heen te breken is. Bij cirkelverdediging bescherm je de keeper meer en kan je als verdediger beter de bal onderscheppen omdat de anderen heel makkelijk een gat kunnen dichten. Daarbij wordt man op man veel meer gebruikt in plotselinge situaties of bij dreigende situaties.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Huiswerk... voor een sport? D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Mijn vriendin zit op handbal en als ik altijd bij haar wedstrijd ga kijken, valt het me op dat de aanvallende partij heel snel de bal overgooit. Als ze dan een onverwachte actie doen is het met een zoneverdediging makkelijker op te vangen dan als je het man op man doet, want daar is om heen te komen. Daarbij let je dus op de bal en niet op je mannetje, zodat je sneller kunt ingrijpen als er een actie in de buurt gebeurt.

    En verder wat hier al gezegd is.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Okammy schreef:
    Huiswerk... voor een sport? D:


    Bad decisions make good stories.