• Mijn vriend en ik hebben een goede vriend -A-. Een paar weken terug moest hij plotseling verhuizen samen met zijn ouders. (De redenen daarvan zijn verder niet belangrijk). Ze hebben een huis toegewezen gekregen, na veel gezeur. Maar er moet erg veel gebeuren en voorlopig(lees:aankomende maand) kunnen ze niet veel meer doen dan behangscheuren. (De muren zijn verder kapot en moeten gerepareerd worden door de woningbouw).

    Maar mijn vriend stond ingeschreven voor een eigen huis. Na drie weken kreeg hij al bericht dat hij een huis had. De woonkamer is groter dan die van A zijn ouders. En mijn vriend had er ook niet super veel moeite voor hoeven doen. De meubels die wij hebben zijn ook vooral tweedehands, dus ook goedkoper en dus besparen wij weer.

    Gister ging mijn vriend bij A helpen met behangscheuren en de vloer verwijderen. Toen kreeg hij al opmerkingen van A zijn ouders van 'Ja maar jij heb maar 1 slaapkamer en wij 4 en wij betalen minder.' Jaloers. Dat merkte je gewoon duidelijk aan de toon. Want hij weet ook dat onze slaapkamer even groot is dan die 4 van hun. En wij hebben al geen grote slaapkamer.

    Toen kregen we gister al te horen dat de telefoon van A stuk is. Dat kan. Nu kwam A zijn moeder bij mijn vriend met het verhaal dat A zijn telefoon uit zijn broekzak was gevallen met instappen van de auto om naar het huis te gaan. Dat was ongeveer 10 uur. En mijn vriend is er waarschijnlijk overheen gereden met de auto toen hij A weer thuis bracht. Om half 5.

    Hoort die telefoon ondertussen niet al gestolen te zijn? Of gewoon opgeraapt? Is het niet gewoon een steek onder water omdat het bij ons makkelijker gegaan is? (Dus weer die jaloersheid) Of zie ik het allemaal gewoon verkeerd?

    Telefoon was trouwens een Samsung Galaxy S plus


    Stop holding me under and let me breathe.

    Ik snap er zeer weinig van, gaat het uiteindelijk nu om de telefoon?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    Ik snap er zeer weinig van, gaat het uiteindelijk nu om de telefoon?


    Ja, uiteindelijk wel.


    Stop holding me under and let me breathe.

    ???


    quidquid excusatio prandium pro

    Dus je vraagt of het kan dat je vriend over die telefoon is gereden?


    Take me to wonderland

    Misschien, het is inderdaad wel een vreemd verhaal. Kan je het niet navragen aan A of dat echt zo is? Is het een 'afgelegen' weg, want dan zou het eventueel wel kunnen, dat niemand hem heeft gezien. Maar als het een zeer openbare weg is, is dat heel raar. Misschien is het inderdaad een 'jaloezie-verhaal' om jullie op te laten draaien voor de kosten(N)

    [ bericht aangepast op 18 april 2013 - 11:55 ]

    Okammy schreef:
    ???


    Zij moesten per direct hun huis verlaten en hebben ook niet veel geld meer. Ze kregen bij een andere organisatie een ander huis aangeboden, maar moesten extreem veel regelen.
    Mijn vriend wilt uit huis en heeft binnen 3 weken een huis aangeboden gekregen, waarbij wij niet zoveel hoeven te regelen. + Wij zijn goedkoop aan zijn meubels gekomen.

    A zijn ouders zeiden gister steeds tegen mijn vriend dat zij 4 slaapkamers hebben en wij maar 1 en dat zij minder betalen. Maar ons huis is groter dan dat van hun. Dus is dat volgens mij jaloersheid.

    Maar nu is de telefoon van A stuk gegaan gister en moet die gerepareerd worden. Zonet vertelde A zijn moeder tegen mijn vriend dat A in de auto was gestapt. (10 uur 's ochtends) En mijn vriend is erover heen gereden dat hij A weer thuis bracht. (half 5 's middags)

    Dus die telefoon zou daar de hele dag hebben moeten liggen, zonder verplaatst te zijn of gestolen te zijn.

    Of willen ze ons voor de reparatiekosten op laten draaien omdat het bij ons allemaal makkelijk ging en wij veel bespaard hebben?


    Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Itami schreef:
    Dus je vraagt of het kan dat je vriend over die telefoon is gereden?


    Ja. Omdat er toch wel een lange tijd tussen zat en het in die wijk best wel druk is.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Al zou jouw vriend er overheen gereden zijn, dan is het nog zijn schuld niet. Anders was het wel een andere auto geweest die er overheen was gereden.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Eigenschuld, dikke bult. Had die maar beter op zijn telefoon moeten letten.
    Vind het al attent genoeg van jouw vriend dat hij hun is gaan helpen.
    Dat zijn gewoon jaloerse mensen zeg. Wat kinderachtig. Dat ze harder werken voor hun geld dan.

    Of als je gewoon stopt met zeuren en blij bent met wat jíj hebt.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Loveless schreef:
    Eigenschuld, dikke bult. Had die maar beter op zijn telefoon moeten letten.
    Vind het al attent genoeg van jouw vriend dat hij hun is gaan helpen.
    Dat zijn gewoon jaloerse mensen zeg. Wat kinderachtig. Dat ze harder werken voor hun geld dan.


    26 - 02 - '16

    Wat een gelul, zeg! Die mensen mogen lekker blij zijn dat hij überhaupt geholpen heeft. De jaloezie.


    Tijd voor koffie.

    Kwijt schreef:
    Wat een gelul, zeg! Die mensen mogen lekker blij zijn dat hij überhaupt geholpen heeft. De jaloezie.


    Can't control my second personality

    Kwijt schreef:
    Wat een gelul, zeg! Die mensen mogen lekker blij zijn dat hij überhaupt geholpen heeft. De jaloezie.


    26 - 02 - '16

    Loveless schreef:
    Eigenschuld, dikke bult. Had die maar beter op zijn telefoon moeten letten.
    Vind het al attent genoeg van jouw vriend dat hij hun is gaan helpen.
    Dat zijn gewoon jaloerse mensen zeg. Wat kinderachtig. Dat ze harder werken voor hun geld dan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt