• De wereld is twee delen opgedeeld. Zakyros is de ene kant, Veraines is de overkant. Deze twee totaal verschillende werelden zullen nooit met elkaar vergeleken kunnen worden, alleen dat ze allebei één koning kennen en zij hun heersers zijn. De koningen, Zakyr en Verain zijn grote rivalen van elkaar en leven al sinds dat de twee rijken bestaan in oorlog met elkaar.
          Munro Campbell is een zeventien jarige jongen die leeft in het Zakyren rijk. Zijn familie is erg arm en zijn moeder is overleden toen hij nog maar een kleine jongen was. Zijn vader is een agressieve man die weinig verdient met zijn jacht, waar zijn oudste en jongste zoon aan mee werken. Als op een dag er weer mensen van het bestuur van het dorp komen om belasting te vragen, die vader Campbell nooit op tijd betaald, is Munro het zat om te zien hoe zijn verdiende geld weer af wordt genomen. Hij loopt weg uit Hiddlet en besluit om gewoonweg te gaan lopen, niet denkend aan waar hij uit zal komen.
          Hij trekt diep het bos in en leidt een nomadenleven. Iedere dag jaagt hij voor zijn eten, bouwt een hut om in te slapen en trekt de volgende dag weer verder - steeds verder van zijn thuis. Hij onderschat de gevaren echter heel erg. Op een dag wordt hij aangevallen door de krijgers van Zakyros leger. Hij weet waar ze om bekend staan: geweld, geen medelijden en wreedheid. Munro wordt aangezien als een zwerver, die niet gewaardeerd worden in Zakyros, en wordt aangevallen door de krijgers. Er lijkt geen ontsnappen mogelijk, totdat de vijf krijgers om hen heen neergeschoten worden door pijlen.
          Munro wordt gered door de vijftienjarige Arabella Harrison. Munro is wel toe aan contact en besluit om Arabella te volgen wanneer ze gauw vlucht toen ze hem gered had. Ze wil niks van hem hebben en blijft rennen voor de jongen, maar uiteindelijk weet hij haar te laten stoppen. Hij overtuigt haar van zijn onschuld en wil haar vergezellen. Arabella laat hem niet echt toe, maar besluit om er niet meer tegen in te gaan. Munro ontdekt algauw dat Arabella totaal anders in elkaar zit dan hij, maar komt er ook achter dat al maanden alleen in het bos leeft.
          Hij wil haar per se helpen met haar zoektocht, ook al weigert ze om te vertellen waar ze naar op zoek is. Maar des te langer Munro met Arabella doorbrengt, des te meer hij erachter komt dat er een grootse oorlog dreigt tussen de twee rijken. Moet hij terug keren naar zijn dorpje en weer zijn oude leven oppakken? Of kan hij juist samen met Arabella een oorlog verkomen?

Een verhaal over vriendschap, oorlog, verlies, kracht en doorzettingsvermogen.

Dus, nu zoek ik een titel en ik ben echt super inspiratieloos. Dus kan iemand mij helpen? (:

[ bericht aangepast op 12 april 2013 - 19:07 ]

Big girls cry when their hearts are breaking

Peace or war?

Weet verder ook niet echt iets, maar het verhaal lijkt me erg leuk :)
    Zou je me willen waarschuwen als je begint?

Pijlenregen, vanwege de scène waarin hij gered wordt, plus de oorlog?
    Iets beters weet ik op dit moment niet.
    Wil je me waarschuwen als je met deze story begint? ^^

"No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

Parachutes schreef:
    Pijlenregen, vanwege de scène waarin hij gered wordt, plus de oorlog?
    Iets beters weet ik op dit moment niet.
    Wil je me waarschuwen als je met deze story begint? ^^

Die titel ga ik onthouden. (:

Ik zal jullie waarschuwen! :Y)

Big girls cry when their hearts are breaking