• Hooi, ik vroeg me af of er anime fans waren die de anime Btooom! hebben gezien.
    Ik heb namelijk van verschillende kanten wat dingen gehoord en ook gehoord dat deze anime voor al lijkt op Mirai Nikki en op Deadman Wonderland ...

    Nu zit het zo dat ik die twee beide heb gekeken en ik Mirai Nikki ge-wel-dig vond, ik vond het niet echt eng of zo maar meer.. mja gewoon awesome. Door de sfeer en wat er gebeurde etc.
    But Deadman Wonderland vond ik vreselijk. Van Deadman Wonderland werd ook gezegd dat het op Mirai Nikki leek, maar dat vond ik niet. Sowieso vond ik die anime meer twisted.

    (De spoiler dingetjes die je kan aanklikken zijn allemaal over deadman wonderland, btw)
    Het blijken alle drie een soort survival-game animes te zijn, maar ik vroeg me af of iemand me Btooom zou aanraden als ik Deadman Wonderland dus niet leuk vind?
    En of het dan meer op Mirai Nikki lijkt of Deadman Wonderland.
    Wat ik niet leuk vond aan Deadman Wonderland was sowieso de plaats waar het zich afspeelde

    ( Dus zeg maar in een gevangenis dingetje)
    , de karakters, en gewoon het hele feit hoe de anime in elkaar zat
    ( dus dat het een beetje een twisted.. storyline had.. qua het idee en wat ze moesten doen )
    .. qua wat ze moesten doen, en bij Mirai Nikki was het meer spannend en leuk en bij Deadman Wonderland was het eig gwn... niet zo...
    Sowieso kan ik niet echt tegen martel dingetjes etc. zoals bij Deadman Wonderland gebeurden


    Ik heb de openings songs( Mirai Nikki Opening) ( Deadman Wonderland Opening) ( Btooom! opening) ook met elkaar vergeleken maar ik was er nog steeds niet echt uit of het nou een goed idee is of niet o_o
    ( Btw, misschien wat vaag... maar ik kijk altijd alle animes uit waar ik aan begin, omdat ik vind dat ik het anders eigenlijk niet echt kan judge... plus ergens is dat niet eerlijk toe naar de makers vind ik ;D maar omdat ik hem dan verplicht moet uitkijken ben ik wat voorzichtiger geworden met... aan welke ik dan dus begin xD )

    So als iemand me kan helpen? o_o


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Sorry, ik kan je niet helpen, want ik heb Btooom! ook niet gezien.
    Mirai Nikki ben ik trouwens nu aan het kijken en ik vind het echt geweldig, het is zo eng, zo spannend en zooooo sick af en toe. I love it. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb Mirai Nikki, Deadman Wonderland en Btooom! alle drie gezien.
    Je hebt gelijk dat Mirai Nikki en Deadman Wonderland niet op elkaar lijken, ik heb echt geen idee waar mensen dat vandaan halen.
    Ik vond Mirai Nikki geweldig, het is een van de beste anime die ik ooit gezien heb.
    Deadman Wonderland vond ik ook goed, maar het kon helemaal niet op tegen Mirai Nikki.
    En Btooom! zit, vind ik, tussen die twee in. Ik vond het beter dan Deadman Wonderland maar niet zo goed als Mirai Nikki.
    Zelf heb ik de gelijkenis tussen Btooom!, Mirai Nikki en Deadman Wonderland niet echt gemerkt, dus ik kan je niet zeggen op welk van de twee Btooom! meer lijkt.
    Er zijn veel survival-game anime/manga maar vaak zijn ze toch nog verschillend, en ik vind dat dat met deze drie ook echt zo is.
    En als je even gaat kijken op MAL, staan halverwege de pagina twee reviews die beide goede punten geven.
    Ik kan natuurlijk niet voor jou beslissen of jij Btooom! leuk gaat vinden of niet, maar ik vond het in ieder geval de moeite waard om naar te kijken.

    [ bericht aangepast op 10 april 2013 - 23:07 ]


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Ehm ik ben met diegene boven mij eens ;d.

    Naar mijn mening vind ik Btooom! Wel een aanrader. Ik ben slecht in dingen vergelijken dus dat doe ik ook niet.
    Ik heb al de drie de animes gezien & ik heb die drie ook aan een vriend aangeraken en die vond ze ook leuk ;d -Behalve Deadman Wonderland, maar dat kwam alleen omdat een dude in zijn armen sneed ;d-

    Ehm in de spoiler staat een beetje beschreven over Btooom!

    In Btooom! Zitten ze met een aantal op een eiland -Ik leg niet uit hoe en waarom..-
    Ze hebben een dingetje op hun hand.. Ze moeten daar 7 van verzamelen -exclusief hun eigen als ik me niet vergis-
    Zo'n dingetje krijgen ze door iemand anders te vermoorden..

    ik vertel dit omdat jij aan Deadman Wonderland niet leuk vond dat ze andere moesten martelen..
    Dat zit ook in Btooom! Nja, niet martelen maar wel moorden... Maar dat zit ook in Mirai Nikki... Hmmm....


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    I need to watch 'em all before I can judge.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Airashii schreef:
    Ik heb Mirai Nikki, Deadman Wonderland en Btooom! alle drie gezien.
    Je hebt gelijk dat Mirai Nikki en Deadman Wonderland niet op elkaar lijken, ik heb echt geen idee waar mensen dat vandaan halen.
    Ik vond Mirai Nikki geweldig, het is een van de beste anime die ik ooit gezien heb.
    Deadman Wonderland vond ik ook goed, maar het kon helemaal niet op tegen Mirai Nikki.
    En Btooom! zit, vind ik, tussen die twee in. Ik vond het beter dan Deadman Wonderland maar niet zo goed als Mirai Nikki.
    Zelf heb ik de gelijkenis tussen Btooom!, Mirai Nikki en Deadman Wonderland niet echt gemerkt, dus ik kan je niet zeggen op welk van de twee Btooom! meer lijkt.
    Er zijn veel survival-game anime/manga maar vaak zijn ze toch nog verschillend, en ik vind dat dat met deze drie ook echt zo is.
    En als je even gaat kijken op MAL, staan halverwege de pagina twee reviews die beide goede punten geven.
    Ik kan natuurlijk niet voor jou beslissen of jij Btooom! leuk gaat vinden of niet, maar ik vond het in ieder geval de moeite waard om naar te kijken.



    Hmm, maar is Btooom! een anime met ranzige dingen?
    Waar ik bijvoorbeeld niet echt tegen kan is ... mja ,... als er iets gebeurd met iemand ( zoals bijvoorbeeld... onthoofding... ) ... en dus .. ja dat dus.. en dan dat het heel gedetailleerd is ofzo. I dunno, ik kan het 'ranzige' niet goed hebben of zo?
    Maar Mirai Nikki en bijv. Higurashi no Naku Koro ni en Umineko no Naku Koro ni kon ik wel kijken o_o( al had ik een trauma aan ep. 11 van umineko XD)
    maar ik hoorde ergens dat btooom nog wel goor kan zijn ? o_o


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    NarutoPerv schreef:
    (...)


    Hmm, maar is Btooom! een anime met ranzige dingen?
    Waar ik bijvoorbeeld niet echt tegen kan is ... mja ,... als er iets gebeurd met iemand ( zoals bijvoorbeeld... onthoofding... ) ... en dus .. ja dat dus.. en dan dat het heel gedetailleerd is ofzo. I dunno, ik kan het 'ranzige' niet goed hebben of zo?
    Maar Mirai Nikki en bijv. Higurashi no Naku Koro ni en Umineko no Naku Koro ni kon ik wel kijken o_o( al had ik een trauma aan ep. 11 van umineko XD)
    maar ik hoorde ergens dat btooom nog wel goor kan zijn ? o_o

    Ik vond Btooom! eigenlijk nog goed meevallen, zeker in vergelijking met Higurashi no Naku Koro ni.


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Btooom: heb ik zelf een aflevering van gekeken. Ik vond hem erg tegen vallen ik dacht eerst dat het zo iets als SAO zal worden, maar ik vond het echt een afknapper van het 2012 herfst sezoen.

    [ bericht aangepast op 12 april 2013 - 16:44 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Mhm, lastig. Btoom! is wel leuk maar ik denk niet dat het is waar je naar opzoek bent. Persoonlijk vond ik het een beetje soft...

    Ik ken Btoom niet, maar ik vind persoonlijk wel van DW en Mirai Nikki op elkaar lijken, al is het maar de verdeling over personages.
    Protagonist, crybaby - Ganta en Yukiteru
    Meisje wat de hele tijd de hoofdpersoon redt - Shiro en Yuno
    Eerst vijand, daarna vriend - Seiji en Ninth
    Baas van heel het spel - Tamaki en Deus ex Machina
    Also vind ik Deadman Wonderland juist geweldig omdat het zo gore is. :Y)

    xSlagroomx schreef:
    Btooom: heb ik zelf een aflevering van gekeken. Ik vond hem erg tegen vallen ik dacht eerst dat het zo iets als SAO zal worden, maar ik vond het echt een afknapper van het 2012 herfst sezoen.

    Dat er zo'n verschil is tussen Btooom! en SAO komt doordat Btooom! een seinen-anime is en SAO een shounen-anime.
    Dat is eigenlijk een van de redenen dat ik Btooom! beter vond, de andere reden is dat er in Btooom! minder romantiek komt.


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Ik probeer het nog steeds goed uit te spreken. Ik kom niet verder dan Buh-toem. Of 'Betoem'


    Tijd voor koffie.

    Kwijt schreef:
    Ik probeer het nog steeds goed uit te spreken. Ik kom niet verder dan Buh-toem. Of 'Betoem'


    Hahaha, mooi, dan ben ik niet de enige. x'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tortura schreef:
    I need to watch 'em all before I can judge.


    Don't walk. Run, you sheep, run.