Poseidon Zodiac Twaine ~ Water ~ privézwembad bij zijn huis, L.A.
Het water golfde langs me heen en soms leek het wel alsof het me niet eens aanraakte.
Met geen enkele moeite duwde ik mezelf door het in stilte ruisende water heen en keerde al snel door middel van een koprol om onder water om weer in een recordtempo naar de overkant te zwemmen, precies zoals ik altijd al gewend was.
Maar toch ergerde ik me eraan.
En dat kwam maar door één ding, het saffierblauwe merkteken dat op mijn voorhoofd getatoeëerd leek, ik ergerde me er dood aan sinds het moment dat ik het kreeg van die enge gozer met duidelijk geen gevoel voor smaak dat hij een paars hemd op een donkergroene broek droeg.
Laat ik maar even bij het begin beginnen.
Net zoals vandaag was ik aan het zwemmen, trainen voor de komende kwalificatie wedstrijden voor WK's en misschien al wel voor de OS.
Ik zei nog tegen mijn ouders dat ik me niet druk hoefde te maken, niemand kon me ook maar inhalen.
Zelfs Sun Yang en Michael Phelps zouden me niet in kunnen halen als ze heel hard zouden trainen.
Toch, bijna dagelijks lag ik in het water, gewoon omdat het een fijn gevoel gaf.
maar goed, die gozer was naar me toe komen lopen en had iets zitten roepen over een godin en dat de nacht me op had geëist en meer van dat soort dingen.
Ik had er niets van geloofd tot de stekende pijn me teveel werd en ik de controle over mijn lichaam leek te verliezen, waardoor ik begon te zinken.
Nog steeds had ik het beeld van de saffierblauwe lichtstralen in het water voor mijn ogen toen het merkteken op mijn voorhoofd gebrand werd.
Het was pijnlijk geweest en toen ik uit mijn verlammende toestand kwam zwom ik snel naar het oppervlakte om terug te gaan schreeuwen naar de creep.
Maar hij was in geen velden of wegen te bekennen.
Ik had hem vervloekt, maar ik wist dat ik er niet onderuit kon komen en dat er nu van me verwacht werd dat ik naar zo'n speciaal huis voor gemerkten ging om te leren hoe ik een goede vampier moest worden, bullshit.
Ik wil helemaal geen vampier worden, wat kon het mij bieden ?
Bloed drinken, 's nachts leven, alsjeblieft zeg, daar heb ik dus echt geen zin in.
En dus deed ik maar het beste als ik kwaad was.
Ik zwom en trainde het van me af.
Wat ik eigenlijk wel vaker deed, als ik verdrietig ben, als ik vrolijk ben.
Sommigen maakten grapjes over me dat ik altijd bij het water was en velen noemden me grappend "Aquaman." "Zeemeerman." of "Poseidon."
Maar ik kon er niet om lachen, al vond ik de laatste bijnaam prima, wie wilt er nou niet vernoemd worden naar de god van de zeeën en wateren ?
"Vincent Twaine! Kom toch eens met je goedgevormde lichaam het water uit !"
Maar natuurlijk, kon ik dan nooit van haar afkomen ?
Kerstin was mijn vriendin twee jaar geleden, maar nadat ik erachter was gekomen dat ze vreemdging en me alleen gebruikte om de roem en het geld had ik haar al snel gedumpt, maar ze leek me maar niet los te laten, alsof ze zelf nog niet geaccepteerd had dat het over was.
Haar geblondeerde haar zat zoals gewoonlijk in een hoge staart en haar bruine ogen gleden over mijn lichaam heen terwijl ik mezelf uit het water hees.
Eigenlijk om misselijk van te worden.
Maar er kwam een glimlach op mijn gezicht.
Kerstin wist nog niet dat ik gemerkt was, dus ik had iets waarmee ik haar eindelijk bij me vandaan kon krijgen, want ze begint al te gillen als je over een spin of een horrorverhaal begint, ze kan er absoluut niet tegen.
En het idee dat ik gemerkt was om een vampier te worden zou ze niet goed opvatten waardoor ze eindelijk de biezen bij me zou pakken en nooit meer terug zou komen.
Tenzij ze zo belust is op mijn spullen dat ze door die zure appel heen bijt, maar dan is ze nog hypocrieter dan ik dacht dat ze al was.
"Kerstin, ik moet je iets vertellen." zij ik gemaakt zenuwachtig, waardoor ik haar gegarandeerd op het puntje van haar spreekwoordelijke stoel had.
"Ik weet niet goed hoe ik dit moet vertellen maar..." ik viel even stil om een ernstige indruk te wekken. "...Er is iets gebeurd."
Voorzichtig streek ik mijn haar van mijn voorhoofd vandaan en haar ogen werden groot.
"Godallemachtig, je veranderd in een monster."
Au, fijn dat ze het zo leuk oppakt en het was hilarisch om te zien hoe ze snel een kruisje sloeg en haar vingers voor haar kruiste zoals je in van die lelijke vampierfilms ziet.
"God sta me bij in dit duistere moment."
Er schoot een wenkbrauw bij me omhoog, ik had nooit geweten dat ze zo'n kerkelijke aanhanger was.
"Denk je echt dat zo'n zielig gebaar je helpt tegen mij ?" even lachte ik schamper. "Ik ben een Olympische sporter, tien keer zo sterk als jij en ik ben nu ook nog eens een halfvampier of hoe ze dat ook maar noemen." Ik spreidde me armen en deed een stap naar haar toe. "Zie je dan niet dat ik gewoon kan doen wat ik wil ?"
Weer sloeg ze een kruisje en ik begon me er echt aan te ergeren, wat er niet beter op werd toen ze dingen begon te prevelen als. "Satan heeft al bezit van je genomen." of "God zal weten wat hij eraan moet doen."
Om haar het zwijgen op te leggen deed ik een sprong naar haar toe, waardoor ze een ijselijk hoog gilletje slaakte.
En om het af te maken kon ik het gewoon niet laten. "Boe." Fluisterde ik met een grijns en ik zag het licht dat mijn saffierblauwe halve maan teken scheen weerkaatst worden op haar hoofd.
En dat was dan eindelijk het moment waarop ze gillend wegrende en voor 90% wist ik het nu zeker, die zou gelukkig nooit meer terugkomen.
Met een perfecte duik schoot ik het water weer in, denkend over alle spullen die ik maar in zou moeten pakken om naar dat huis te gaan.
Ik had het er al met mijn ouders over gehad en ik moest het van hen proberen, zolang ik nog maar kon zwemmen vonden zij alles goed wat er ook maar in mijn leven om zou gaan.
Als ik een hersenschudding had na een botsing op de kant, zolang ik kon zwemmen was het goed.
Als ik ziek was met 39,7 graden koorst, zolang ik nog goed kon zwemmen vonden ze het prima om me erin te gooien.
En nu dus ook, zolang ik me goed kon concentreren op het zwemmen vinden ze het prima om me in een soort tehuis slash school voor aankomende vampiers te proppen alsof het één of ander trainingskamp was.
Mooi niet, ik had beloofd dat ik het zou proberen, maar zodra er ook maar iets gebeurde wat me niet aanstond of als ik het er helemaal niets vond was ik weg.
Credendo Vides