• (uitleg en aanmelding hier)

    Ieder lid is co-auteur van de story en als je dus wilt dat iemand naar je hoofdstukje kijkt moet je die even in die story posten.

    [ bericht aangepast op 6 april 2013 - 14:16 ]


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    Ik had eigenlijk nog een suggestie betreft de story zelf. Ik heb geen idee of het iets is of dat je het nuttig vind, maar ik bedacht me vanmorgen dat het misschien gemakkelijker kan zijn dat je iedereen die zich aanmeldt, co-auteur maakt, zodat iedereen zelf zijn/haar deeltje kan posten... Dan hoeft niemand zo lang te wachten vooraleer er een deeltje staat in de storie, blijft het overzichtelijker voor iedereen (dan kan je ook geen aanmeldingen over het hoofd zien) en het scheelt jou ook een pak werk...
    en dan kan men in dit topic laten weten dat ze een aanvraag hebben geplaatst, al heb ik een abo op de story, dus ik wordt zoiezo op de hoogte gehouden. Daarbij scheelt het dan ook weer dat we dan van twee topics, gewoon één praat topic kunnen maken en niet continue hoeven te switchen tussen de topics.
    Het is natuurlijk maar een suggestie ^_^ Vind je het niks, is het evengoed voor mij (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    milovat schreef:
    @Zwaluws, even over jouw kritiek bij mijn hoofdstuk. Bedankt, maar sommige dingen kloppen er niet.
    Je zegt dat ik komma's moet gebruiken i.p.v. uitroeptekens en vraagtekens, maar dan klopt het niet meer.
    Voorbeeld:
    'Help!' roep ik hard.
    Als ik zou doen wat jij zegt, zou het zo zijn:
    'Help!,' roep ik hard.
    Of misschien bedoel je dat ik de uitroepteken weg moet doen, maar de persoon roept het, dus ik laat hem er gewoon staan. Ik snap wat je bedoelt, bijvoorbeeld:
    'Hoi.' zegt hij, klopt niet. Dan moet er een komma staan, maar met uitroeptekens en vraagtekens hoeft dat niet.
    Of je hebt het over iets heel anders, natuurlijk...
    ]

    Nee ik had een keer gelezen bij bètareaders dat het zo hoort:

    'Help!', roep ik hard.

    maar miss.. heb ik dat idd fout:X


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    Zwaluws schreef:
    (...)]

    Nee ik had een keer gelezen bij bètareaders dat het zo hoort:

    'Help!', roep ik hard.

    maar miss.. heb ik dat idd fout:X

    hmm oke... ik heb duizenden boeken gelezen maar zoiets heb ik nog nooit gezien, haha


    night thinking, day dreaming

    @ Itsinhis1DNA: Idd. ik zet fanfictions er wel bij maar waarschijnlijk worden ze dus niet door veel mensen gecontroleerd ofz.


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    @ Merrow: Ik vind de Q-Analisten wel een goede
    @ JeanneDArc: Gewoon op de link van de aanvraag klikken en dan je reactie plaatsen
    @ Patholoog: Vind je het goed als ik de Columns wel bovenaan dit topic zet maar niet in de story?


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    Merrow schreef:
    Ik had eigenlijk nog een suggestie betreft de story zelf. Ik heb geen idee of het iets is of dat je het nuttig vind, maar ik bedacht me vanmorgen dat het misschien gemakkelijker kan zijn dat je iedereen die zich aanmeldt, co-auteur maakt, zodat iedereen zelf zijn/haar deeltje kan posten... Dan hoeft niemand zo lang te wachten vooraleer er een deeltje staat in de storie, blijft het overzichtelijker voor iedereen (dan kan je ook geen aanmeldingen over het hoofd zien) en het scheelt jou ook een pak werk...
    en dan kan men in dit topic laten weten dat ze een aanvraag hebben geplaatst, al heb ik een abo op de story, dus ik wordt zoiezo op de hoogte gehouden. Daarbij scheelt het dan ook weer dat we dan van twee topics, gewoon één praat topic kunnen maken en niet continue hoeven te switchen tussen de topics.
    Het is natuurlijk maar een suggestie ^_^ Vind je het niks, is het evengoed voor mij (:


    Goed idee, ik voeg iedereen zo toe als co-auteur, maar ik weet niet of het nu gaat want ik heb een beetje haast...


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    Zwaluws schreef:
    (...)]

    Nee ik had een keer gelezen bij bètareaders dat het zo hoort:

    'Help!', roep ik hard.

    maar miss.. heb ik dat idd fout:X


    Het is inderdaad correct om dus binnen de aanhalingstekens af te sluiten met uitroepteken en buiten de aanhalingteksten nog een komma te zetten - Bron , helemaal onderaan.
    Het is namelijk ook gebruikelijk voor de nederlandse taal dat de komma buiten de aanhalingstekens wordt geplaatst, zoals je ook in de bron kan zien.
    Er is echter één grote MAAR. Uitgeverijen van romans en fictieboeken houden hun eigen regel in deze erop na: de ELDA-regel. Ik ben dan ook voorstander om deze laatste ten alle tijden toe te passen, aangezien hiermee de kans groter is dat je boek wordt uitgegeven. - Bron , helemaal onderaan.
    Door deze ELDA-regel vervalt de komma buiten de aanhalingstekens wanneer er dus een uitroepteken of een vraagteken staat.

    Dus beiden schrijfmanieren is goed, maar wil je dus een grotere kans maken bij uitgevers, raad ik echt wel aan om eerder de ELDA-regel (eerst leestekens, dan aanhalingstekens) aan te houden. Natuurlijk, iedereen moet doen wat hij/zij zelf het beste acht en het fijnste vind schrijven.

    'Help!' roep ik hard.
    'Help!', roep ik hard.
    zijn dus allebei goed.

    zelfs
    'Help,' roep ik hard.
    'Help', roep ik hard.
    zijn correct, aangezien je al aangeeft dat het geroepen wordt, wat het uitroepteken overbodig maakt (:

    En nu hoop ik dat er genoeg verduidelijking is, betreft interpunctie bij gesproken tekst (:
    In de bovenste gaat mijn voorkeur persoonlijk dan ook uit naar: 'Help!' roep ik hard.

    [ bericht aangepast op 5 april 2013 - 15:51 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    ok tnx, dan weet ik dat ten minste nu:X


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    ik heb naar het hoofdstukje van milovat gekeken en mijn tips en tops geplaatst!
    Ook heb ik een nieuw hoofdstukje van mezelf toegevoegd :)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    nice, ik ga geen hoofdstukje corigeren uit een verhaal waar ik aan meewerk maar ik zal later deze week ook wel 1 van mijn hoofdstukjes daaruit posten


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    People, heeft een van jullie bezwaar op de naam de Q-Analisten? Of een beter idee?


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    Nope ik vind hem helemaal prima :)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Voor mij is het ook goed, hoor ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Voor mij is het ook goed, hoor ^_^


    26 - 02 - '16

    ok dan is dat nu officieel


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"