• "J.R.R. Tolkien dacht voor de klassieker "In de ban van de ring" een complete wereld uit, met een eigen geschiedenis, geografie, taal en mythologie. Deze achtergronden verenigde hij het eerst in De Silmarillion. Hoewel het tijdens zijn leven nooit is gepubliceerd, beschouwde Tolkien dit boek als zijn eigenlijke levenswerk. In 1977 werd De Silmarillion postuum uitgegeven. Waar "In de ban van de ring" de geschiedenis van de Derde Era beschreef, voert De Silmarillion de lezer mee naar het begin van de oudste tijden: de Eerste Era van Midden-aarde. Het is de mythe van de schepping van de wereld en de grote oorlogen die werden gevoerd tussen de Elfen en de duistere Morgoth. Ook wordt verhaald van de Silmarillen, drie edelstenen waarin Fëanor, een geniale Elf, het goddelijke licht weet te vangen."

    Ik vroeg me af of iemand hier de Silmarillion gelezen heeft? Ik vind het zelf een heel mooi boek, maar ik hoor zo vaak dat mensen het te ingewikkeld en droog vinden, áls mensen er al ooit van gehoord hebben :c Voor wie Lord of the Rings heeft gelezen raad ik hem zeker aan, het werpt ook een heel nieuw licht op de afkomst van elfen als Elrond en Galadriel en heel veel dingen uit LOTR zijn veel beter te begrijpen (en een stuk verdrietiger) als je het hele verhaal erachter kent.


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Nah, ik kwam er niet doorheen. Idbvdr was al lastig genoeg


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb het gelezen en FKSJFHSJFKJ ik moet echt weer opnieuw beginnen :'l Ik ben sowieso een mega-fan van alles Tolkien en ik heb al zijn boeken, maar aan een paar ben ik jammer genoeg nog niet toegekomen door school... :/


    Caution first, always.

    Helaas heb ik nog niet het genoegen gehad om dat boek te lezen ):


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hij staat tussen mijn boeken.


    "I shut my eyes in order to see.'

    *steekt hand op* Ik heb m gelezen ^^
    Het verhaal van Beren en Luthien greep me erg aan.
    Maar je moet je er wel doorheen werken, ja.


    Stenenlikker

    Fauxlivia schreef:
    Hij staat tussen mijn boeken.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Nog nooit van gehoort...
    Eigenlijk heb ik nog nooit een boek van hem gelezen *oeps*


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik heb hem wel, maar heb hem nog niet gelezen. En daar ga ik ook nog even mee wachtend, want momenteel ben ik een stuk of zes boeken tegelijk aan het lezen.


    Ex astris, sciencia