• Ik heb een RPG idee. Oorspronkelijk komt het basis van een goede vriendin van mij, wat ze 2 jaar geleden heeft bedacht. Maar zelf heeft ze nooit wat meegedaan. Ze vindt het niet erg dat ik er wat mee ga doen.
    Het idee gaat als volgt:

Een gestoorde wetenschapper heeft na maanden lang zoeken eindelijk zijn ideeën kunnen waarmaken. Hij heeft een spiegel gemaakt waardoor je naar een andere dimensie kan. Hij wilt zijn ideeën helemaal waar maken door mensen ernaar toe te sturen, zonder dat ze er zelf van weten. Hij plaats de grote spiegel in de ondergrondse metro. Wanneer de eerste trein komt zal hij door de spiegel heengaan en uitkomen bij de andere dimensie. Zonder slag of stoot, want een trein land dan in the middel of nowhere.

Het idee lijkt niet zo origineel idee, maar het is uitgebreider in mijn hoofd :W. En het is ook even het begin in hoofdlijnen. Ik weet nog niet echt hoe die andere dimensie eruit ziet, maar daar werk ik nog aan :'D!
    Uitgebreidere versie, meer een verhaaltje:
    Mensen noemde hem gestoord. Zijn ideeën waren gestoord. Zijn kijk op wetenschap was gestoord. Hij werd gehaat, verafschuwd , verstoten van de maatschappij. Hij was anders dan de rest. Hoe gestoord mensen hem ook vonden. Hij moest en zal zijn ideeën maken, uitvoeren en de wereld versteld mee staan. Zijn idee: gaan naar een andere dimensie en deze wereld verlaten. Hij had een afschuw voor deze wereld en de wereld voor hem.
    Hij sloot zich op in een verlaten ruimte onder de grond. Niemand zou hem daar vinden en hij zou niemand nodig hebben. Hij had daar alles wat hij nodig had.
    Hij begon met het lezen van boeken, maar vond niet veel. De meeste boeken bevatten te veel fantasie. Hij kon daar niets meer. Hij begon zelf met knutselen.
    Wat hij ook deed, niets werkte. Hij kon geen port maken. Geen doos waar je insprong en ergens anders eruit kwam. Een van de weinige deuren waren ook erg nutteloos.
    Hij werkte 3 maanden aan zijn ideeën.
    Zijn houvast viel uiteen. Hij werd kwaad, kwaad om zijn eigen mislukkingen, kwaad op de mensheid. Hij gaf de mensheid de schuld van zijn mislukkingen. Hij ging weer naar boven, want zijn voedsel voorraden gingen op. Hij bleef 2 weken boven, maar zag nauwelijks mensen. Zijn ideeën bleven door zijn hoofd gaan.
    Hij werd gekker en gekker. De buren kregen door toen hij met spullen gingen gooien.
    Ze waarschuwde de politie, wat meer woede wekte bij hem. Hij moest naar een mentaal ziekenhuis. Toen hij dat hoorde, pakte hij zijn spullen en vertrok.
    Hij ging terug naar de ruimte onder de grond. Hij werd daar zo kwaad dat hij alle spullen in 1 kamer zette. Een kamer met een grote spiegel, die de muur helemaal bedekte. Hij gooide met spullen, stak de boeken in brand en gooide met flesjes chemicaliën tegen de spiegel aan. Wanneer hij een steen daar de spiegel gooide ging de spiegel niet kapot. De steen was verdwenen.
    Niet begrijpend liep hij naar de spiegel en raakte het aan. Zijn hand ging erdoor heen.
    Hij lachte vals en liep door de spiegel heen. Hij belande in een andere wereld. Hij had zijn grote idee waargemaakt.
    Weken lang heeft hij door een wereld gewandeld genaamd Olivia, vernoemd naar de eerste koningin van de wereld. Het heeft de meest prachtige natuur. Mooie hoge bergen, vlaktes vol bloemen en een blauwe lucht met een licht paarse gloed.
    Maar niet alles is zo mooi als het lijkt en daar kwam hij al snel achter. De aardige mensen, blijken kwaadaardiger dan de mensen in onze wereld. Ze voeren oorlog, ondanks dat ze onder 1 'volk' behoren. De koning geniet daarvan. De mooie planten blijken giftig te zijn De schattige dieren blijken moordlustige beesten te zijn. De mensen daar doen niets lever dan je bedriegen, te bestelen en af te persen.
    Hij keerde terug naar onze wereld. Met het idee om zijn wereld te veroveren en mensheid te laten straffen. Hij moest klein beginnen. Hij bekeek de tijden van the underground.
    Er was 1 tunnel, waar de trein maar van 1 kant kon komen en het was afgelegen. De trein ging niet vaak en zat vaak vol op een donderdag ochtend om 8 uur.
    Hij plaatse de spiegel s'ochtends vroeg. Als de trein dan doorheen was gegaan, zou hij de spiegel zo snel mogelijk weghalen en er een doek overheen doen. Als er namelijk geen licht opkomt, werkt hij niet. De koplampen van de trein zullen sterk genoeg zijn om een meters lange trein erdoorheen te laten. Mensen in onze wereld zouden zoeken naar de vermisten trein en passagiers. Dan zou hij zijn uitvinding waarmaken, maar niet tentoonstellen. Anders konden de mensen terug keren.

En hij plaatste de spiegel. En om precies 8 uur ging er een trein door heen. Zijn plan was in werking gegaan. Hij wist dat niet iedereen het zou overleven, want de trein zou in een grasveld, midden in een bos komen. Hij vond dat idee niet erg.

Nu is mijn vraag, lijkt het een leuk idee? En zijn er nog toevoegingen?

[ topic verplaatst door een moderator ]

[ bericht aangepast op 26 maart 2013 - 17:41 ]

“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

Het lijkt me wel leuk, maar eerst: het is dimensie, niet dementie...

To the stars who listen — and the dreams that are answered

Alyssum schreef:
    Het lijkt me wel leuk, maar eerst: het is dimensie, niet dementie...

Oeps, dat is spelling controle. Pas ik gelijk aan.

“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

Hmm.. Het lijkt een beetje op een RPG van mij, maar die had helaas niet veel succes.

26 - 02 - '16

Het lijkt me eigenlijk wel een leuk idee, sommige dingen zijn nog een beetje vaag, maar zoals je zelf al zegt ga je die nog verder uitwerken. :Y)

Lijkt leuk, maar ik zou er persoonlijk niet aan meedoen.

Thank you for the tragedy, I need it for my art.

Dicapri schreef:
    Lijkt leuk, maar ik zou er persoonlijk niet aan meedoen.

Same here, sorry. Maar als je er een story van zou maken, zou ik hem wel lezen. :Y)

"Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

Hmm. Ik twijfel een beetje. De laatste tijd zie ik wel wat meer rpg's voorbij komen die er wat weg van heeft, maar ik zal der overna denken. Hoe gaat 't trouwens verder als ze in die andere dimensie zijn? What's supposed to happen, etc?

† Love? I want to sleep.

Nebthet schreef:
    Hmm. Ik twijfel een beetje. De laatste tijd zie ik wel wat meer rpg's voorbij komen die er wat weg van heeft, maar ik zal der overna denken. Hoe gaat 't trouwens verder als ze in die andere dimensie zijn? What's supposed to happen, etc?

Ik heb wel een idee in mijn hoofd.
    Maar er zijn inderdaad veel van zulke rpg. Ik zit te denken om gewoon een story te maken, misschien is dat een beter idee c:

Scabbia schreef:
    (...)
    Ik heb wel een idee in mijn hoofd.
    Maar er zijn inderdaad veel van zulke rpg. Ik zit te denken om gewoon een story te maken, misschien is dat een beter idee c:

Als je dat doet, let me know! :Y)

"Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov