Nou hoor, ik zag het gisteren al, in het dorp waar ik woon waren allemaal camera's en de laatste weken ook al, vond ik nogal apart, aangezien ik echt in een klein rotdorp woon. Komt me ma net aan dat ons dorp bij Omroep Brabant is geweest en ook bij Pow shit, omfg. Dit gaat echt te ver hoor.
DORP MOET NEUKEN VOOR VOORTBESTAAN
Het Brabantse gehucht De Heen dreigt een spookstad te worden. Er is een grote leegloop onder de bevolking, er zijn te weinig kinderen en de vergrijzing helpt ook niet echt mee. De gemeente Steenbergen wil dat de bewoners met plannen komen om het dorp leefbaar te houden. Het meeste simpele antwoord ligt voor de hand: vaak rampetampen.
De nijpende situatie wordt duidelijk als je naar de voorzieningen in De Heen kijkt. Wegens een gebrek aan jonge spelers kan voetbalclub Val Aan geen jeugdelftallen meer op de been krijgen. Ook de enige winkel in het dorp zal op termijn sneuvelen, evenals de kerk. Het dorpshuis, de ontmoetingsplaats voor jong en (voornamelijk) oud, is de enige voorziening die wel open blijft.
Wethouder Cor van Geel weet wel wat het probleem is. "Er zijn te weinig kinderen om het dorp leefbaar te houden", dat schrijft Omroep Brabant. De bewoners aansporen om veelvuldig te ketsen, zou een oplossing kunnen zijn. Dat gaat de wethouder echter te ver. 'Dat is aan de koppels om te beslissen."
bron
Jaja, dat is me wel weer wat. Gelukkig is onze oplossing ook geheel duidelijk.
[ bericht aangepast op 22 maart 2013 - 9:34 ]
Her heart was a secret garden and the walls were very high.