• [ bericht aangepast op 17 maart 2013 - 14:50 ]

help

Maron schreef:
    (...)Ik heb nu 3 dagen, volgend jaar 4 en daarna een stu of 5

Bij ons is het bijna altijd een week en het begint bijna altijd op woensdag. Dan heb je twee examens per dag. Allee, twee examenperiodes. Soms is het maar één examen, maar die is dan verdeeld over twee periodes.

Periodes is het verkeerde woord. Uur ook, want de eerste 'periode' duurt twee uur. ><

help

Raziel schreef:
    (...)

Niet echt. Niet alle Belgische scholen hebben paasexamens.

Bij ons zit het zo:

In het eerste en het tweede jaar heb je in oktober een examenperiode van drie dagen met de hoofdvakken [Frans, Nederlands en wiskunde], dan heb je de kerstexamens met alle vakken die je hebt [behalve muzische, techniek en plastische opvoeding in het eerste jaar] daarna zijn er paasexamens, zelfde als de kerstexamens en dan zijn er nog eindexamens in juni, zelfde als Pasen en Kerst.

In de tweede graad [derde en vierde] heb je geen herfstexamens meer maar dan wel weer kerstexamens en paasexamens, maar Pasen is alleen de hoofdvakken en eindexamens is dan ook weer hetzelfde als kerstexamens.

Snappie? Ik denk dat de derde graad hetzelfde is als de tweede graad.

Bij ons is het zo:

In het eerste en tweede krijg je met Kerst, Pasen en op het einde van het jaar al je vakken, uitgezonder LO, TO, PO en MO.

In het derde en vierde krijg je examens met Kerst, Pasen en op het einde van het jaar, alleen zijn het bij de Paasexamens alleen de hoofdvakken (in mijn geval: Grieks, Latijn, NL, Frans, Engels en wiskunde en dat op 4 dagen).

In het vijfde en zesde krijg je bij Kerst en op het einde van het jaar examen van al je vakken.

Voila. (:

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Raziel schreef:
    (...)

That kinda really sucks.

Jep, al valt het bij de woorden die beginnen op S en zo nog wel mee. (:

Morissette schreef:
    (...)

Bij ons is het zo:

In het eerste en tweede krijg je met Kerst, Pasen en op het einde van het jaar al je vakken, uitgezonder LO, TO, PO en MO.

In het derde en vierde krijg je examens met Kerst, Pasen en op het einde van het jaar, alleen zijn het bij de Paasexamens alleen de hoofdvakken (in mijn geval: Grieks, Latijn, NL, Frans, Engels en wiskunde en dat op 4 dagen).

In het vijfde en zesde krijg je bij Kerst en op het einde van het jaar examen van al je vakken.

Voila. (:

Ohja, LO ook niet. xd

Bij ons kan je geen Grieks volgen. D: Ik wil Grieks doen, maar daarvoor ga ik niet van school veranderen. >< Ik wil het risico niet lopen dat ik het dan niet leuk vind en dan zit ik daar. :/

help

Maron schreef:
    (...)Ik heb nu 3 dagen, volgend jaar 4 en daarna een stu of 5

Ik heb nu 2 weken examens (iig bij deze examens niet, maar bij Kerst en op het einde wel). Met jou 3 dagen zou ik 2 examens kunnen doen, Grieks en Latijn, waarvoor ik beide 6 uur nodig heb.

[ bericht aangepast op 17 maart 2013 - 15:44 ]

Ik leer voor mijn woordjes alleen al zes uur. ><

help

Raziel schreef:
    (...)

Ohja, LO ook niet. xd

Bij ons kan je geen Grieks volgen. D: Ik wil Grieks doen, maar daarvoor ga ik niet van school veranderen. >< Ik wil het risico niet lopen dat ik het dan niet leuk vind en dan zit ik daar. :/

Grieks is leuker dan Latijn. :Y)
    Zeker de teksten. Caesar VS Herodotos. Ik kies Herodotos, ook al zijn Caesars teksten interessanter. Ze zijn ook veel moeilijker + ze komen echt m'n strot uit. Leve Plinius en zijn uitbarsting van de Vesuvius!

Raziel schreef:
    Ik leer voor mijn woordjes alleen al zes uur. ><

Me too. D:

Morissette schreef:
    (...)

Bij ons is het zo:

Voila. (:
    Bij ons hebben we alleen van Wiskunde, Nederlands, Frans, Geschiedenis, Natuurwetenschappen, Aardrijkskunde, degene die het gekozen hebben Latijn en in het tweede jaar ook nog van TW of WW en SEI(MW)

Mijn username is een kopje, geen plaat

Maron schreef:
    (...)Bij ons hebben we alleen van Wiskunde, Nederlands, Frans, Geschiedenis, Natuurwetenschappen, Aardrijkskunde, degene die het gekozen hebben Latijn en in het tweede jaar ook nog van TW of WW en SEI(MW)

Wat zijn TW, WW en SEI(MW)? (:

Yay, ik ken 1/3 pagina's.

Nog 2 te gaan.

Morissette schreef:
    (...)

Wat zijn TW, WW en SEI(MW)? (:
    TW is techniek wetenschappen, MW is Moderne Wetenschappen dat bestaat uit Socio-economische initiatie en Wetenschappelijk werk.

Maron schreef:
    (...)TW is techniek wetenschappen, MW is Moderne Wetenschappen dat bestaat uit Socio-economische initiatie en Wetenschappelijk werk.

Oh. ;o

En nu ga ik wat volgens sommige bij de engste aflveringen van Doctor Who hoort:
    Blink