Yoda schreef:
.. Ja, want een test op het internet gaat je laten zien dat je een eetstoornis hebt! In mijn oren klinkt haar verhaal meer als aandachttrekkerij dan een echt probleem.
Hoewel ik het hier roerend mee eens ben zijn er 2 opties.
1) Aandachttrekkerij. In welk geval je het beste meteen haar in het diepste gat kan dumpen en verder gaan met een leuk leven hebben. Hierover liegen is dieptreurig
2) Het is echt. In dat geval:
- Blijf weg van online testen en lijsten. Waarom moet ik dit blijven typen? DIE DINGEN WERKEN NIET! Ze zijn altijd zodanig opgesteld dat er altijd wel een kans is dat jij het hebt. Ga naar een arts of psychiater die medisch bekwaam is om dit soort dingen te diagnosticeren. Hoezeer ik ook een fan ben van Q, de meeste van ons hier zijn dat toch echt niet.
- Mensen met Anorexia/boulimia proberen dit
meestal geheim te houden. Er zijn echter genoeg mensen die door hebben dat ze een probleem hebben maar niet zelf kunnen stoppen. Sleep haar naar haar ouders en heb het er met ze over. Zorg ervoor dat je weet wat zij wilt, maar hou in je achterhoofd dat het, als ze het zelf niet kan, toch echt van jou moet komen. Het is voor haar eigen bestwil en zo kan ze het niet meer geheim houden waardoor het beter te behandelen is (en als het aandachtsrekken is krabbelt ze sowieso wel terug.)
Voor de mensen in dit topic die meteen roepen: 'hurdur ze praat erover, dus heeft ze niks durrrr' of 'Het is geen stoornis, het is een probleem *lees dit in Hermelien haar stem voor extra plezier*': ga in een hoekje zitten. Jij kent de persoon niet, de situatie niet en hebt hoe dan ook geen idee waar jij het over hebt. Probeer raad te geven waar mensen iets mee kunnen in plaats van meteen jouw eigen mening op het onderwerp te verkondigen.
[ bericht aangepast op 16 maart 2013 - 23:41 ]
If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!