• [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 16:09 ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik zou hulp gaan zoeken en haar ouders komen er toch wel achter hoe dan ook. Beter dat je het nu zegt, dan dat ze er zelf op een rotte manier achter moeten komen. En dat is moeilijk, dat weet ik. Ik snap ook wel dat ze haar ouders daar niet lastig mee wil vallen, ik wilde dat ook niet toen ik problemen had, maar toen ik het vertelde waren ze wel bereid me te helpen en kwam ik er uiteindelijk wel weer uit. Hoe dan ook, veel sterkte!


    26 - 02 - '16

    .. Ja, want een test op het internet gaat je laten zien dat je een eetstoornis hebt! In mijn oren klinkt haar verhaal meer als aandachttrekkerij dan een echt probleem.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2013 - 18:24 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Niet eten is anorexia, bij boulimia eet je veel, maar kots je alles uit. Mensen weten het verschil nooit.
    Daarbij, ik denk dat ze misschien een probleem heeft, maar geen stoornis. Als je dat echt heb, geef je namelijk niet toe dat je ziek bent, zeker niet zo makkelijk. Mensen uit je omgeving kunnen vaak alleen maar lijdzaam toekijken hoe diegene wegkwijnt en zelf er niets aan wilt doen. Heel veel mensen kijken naar de calorieën voor ze iets eten en er slaan genoeg mensen maaltijden over. Dat zijn geen echte kenmerken. Je moet kijken of ze teveel afvalt, obsessief bezig is met haar gewicht en eten (vooral niet-eten) en of ze te dun wordt. Niet iedereen met anorexia is te dun, maar dan slaat het wel te ver door.


    Your make-up is terrible

    Mavis schreef:
    Ik zou hulp gaan zoeken en haar ouders komen er toch wel achter hoe dan ook. Beter dat je het nu zegt, dan dat ze er zelf op een rotte manier achter moeten komen. En dat is moeilijk, dat weet ik. Ik snap ook wel dat ze haar ouders daar niet lastig mee wil vallen, ik wilde dat ook niet toen ik problemen had, maar toen ik het vertelde waren ze wel bereid me te helpen en kwam ik er uiteindelijk wel weer uit. Hoe dan ook, veel sterkte!

    je kan er ook over praten met je eigen ouders, of een leraar gewoon iemand die je vertrouwt, die kunnen wel naar haar ouders gaan, als jij het niet durft

    Yoda schreef:
    .. Ja, want een test op het internet gaat je laten zien dat je een eetstoornis hebt! In mijn oren klinkt haar verhaal meer als aandachttrekkerij dan een echt probleem.

    Dit. Het lijkt op Q wel mensen met vrienden met een eetstoornis te regenen vandaag.

    Bovendien willen mensen met een eetstoornis het verbergen en gaan ze je niet doodleuk al die dingen vertellen hoor. ;s

    [ bericht aangepast op 15 maart 2013 - 18:53 ]


    comfort in c h a o s

    Als je een test op internet nodig hebt om erachter te komen of je al dan niet een eetstoornis hebt, lijkt me dat het nog wel meevalt.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Mensen die dit daadwerkelijk hebben die zoeken geen hulp.


    You were born original, don't die as a copy.

    Madonna schreef:
    Als je een test op internet nodig hebt om erachter te komen of je al dan niet een eetstoornis hebt, lijkt me dat het nog wel meevalt.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Het is niet dat ze het me zomaar verteld. Ze zei dat ze er al bijna een jaar me worsteld, en zij heb zelf gezien dat ze gewoon als ze al iets eet bijna niets eet.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Oh god, die anorexia verhalen lijken wel de nieuwe zwangerschap verhalen te worden '--


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Bij boulimia kots je het eten ook uit, dus dat kun je denk ik uitsluiten. Heeft ze ook intense angst om dik te worden? Het kan best zijn dat ze wat te veel met haar lichaam en uiterlijk bezig is en dus aan de lijn is gegaan. Om te zorgen dat ze hier niet al te ver in doorschiet kan ze denk ik beter naar de huisarts/diëtiste stappen om vast te stellen of er hier echt sprake is van een eetstoornis. Alsjeblieft, vertrouw niet blindelings op testjes van het internet...


    You are beautiful, you are love.

    Yoda schreef:
    .. Ja, want een test op het internet gaat je laten zien dat je een eetstoornis hebt! In mijn oren klinkt haar verhaal meer als aandachttrekkerij dan een echt probleem.


    •*• Lululu •*•

    ZiamStorason schreef:
    Het is niet dat ze het me zomaar verteld. Ze zei dat ze er al bijna een jaar me worsteld, en zij heb zelf gezien dat ze gewoon als ze al iets eet bijna niets eet.


    Mensen die Anorexia hebben beseffen dat zelf niet.
    Je kan beter eerst opzoeken wat Anorexia inhoud want blijkbaar weet je dat niet eens (cat)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mensen, dit kan uitgroeien tot een eetstoornis

    Wat zijn de mensen toch weer hyprociet hier. Een eetstoornis hoef je niet per se te verbergen, iedere vorm waarbij je moeite hebt met normaal eetgedrag is in feite een stoornis. Wat is er nou erg aan dat dat meisje dat aan haar vriendin heeft verteld?
    Het beste voor dat meisje is om naar de huisarts te gaan en doorverwezen te worden naar een diëtist.
    Een professioneel iemand kan haar zeker helpen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.