• Hey allemaal!

    Ik zal proberen om het even kort uit te leggen (:
    Ik ben 15 jaar en ben eigenlijk verschrikkelijk bang in sommige situaties zoals in het donker. Ik loop dan trillend door het donker met de zaklamp van mijn telefoon. Een jaartje geleden durfde ik niet alleen naar boven als de lichten daar nog niet allemaal aan waren, maar dan ook echt allemaal, in elke kamer. Ook kamers waar ik niet hoefde te zijn. s' Avonds in bed heb ik ongelofelijk veel moeite om in slaap te vallen, bang dat er iets 'komt' om mij weet ik veel wat aan te doen. Ook heb ik soms het idee dat er een man in de hoek van mijn kamer staat. Zonder licht kan ik al helemaal niet slapen.
    Als ik een wat engere film (of een lijk of zo in een misdaadserie) heb gezien lig ik trillend in bed daarna, deken helemaal over me heen en dan word ik 's nachts een paar keer wakker. Als mijn vader het licht op de overloop dan heeft uitgegaan flip ik hem helemaal. En als ik s' nachts naar de wc moet duurt het een half uur voordat ik mn bed uitkom omdat ik het echt niet meer kan houden, daarna vlucht ik zo snel mogelijk weer naar mijn kamer...

    Als ik s' avonds douche ben ik ook bang hahaha. Een douche zou ontspannend moeten zijn, en in de middag is dat ook zo, maar in de avond moet ik er zo snel mogelijk weer onderuit, anders flip ik hem :/ Ik vind het zo raar...

    Ik heb dit eigenlijk al sinds ik jong was, toen heb ik het met veel moeite aan mijn buurmeisje verteld die toen mijn oppas was. Die zei dat ik er op een gegeven moment vanaf zou komen, en dat de beelden in mijn hoofd levendiger waren doordat ik jong was of zo (Ik was toen bang van Cruella van 101 dalmatiërs haha). Inmiddels met mijn 15 jaar vind ik het toch echt wel genoeg. Ik wil s' avonds gewoon normaal kunnen slapen zonder dat er rare beelden door mijn hoofd rondspoken. Ik heb natuurlijk al wel geprobeerd om me er vanaf te zetten, maar het lukt me gewoon niet. Ik heb zelfs geprobeerd om juist meer 'enge' films te kijken, zodat ik er misschien aan zou wennen haha, wat een ramp :p

    Heeft iemand tips, ervaring of iets waar ik iets aan heb? :)

    thanks xx

    [ bericht aangepast op 10 maart 2013 - 21:56 ]


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ik ben nu 20 en ik ben nog altijd als de dood voor het donker. :x Het heeft niet zoveel met leeftijd te maken denk ik. Ik slaap zelfs met de deur open omdat ik te benauwd ben om met de deur dicht te slapen. Het enige wat ik doe is me er vaak gewoon overheen zetten en het alsnog doen, al doe ik het wel zo snel mogelijk. De laatste tijd ga ik vaak als laatst naar bed en dan moet ik het licht beneden uitdoen en naar boven gaan, maar dan zie je de helft van de trap niet meer. Toch doe ik het, al ren ik zo snel mogelijk naar boven haha.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    Ik ben nu 20 en ik ben nog altijd als de dood voor het donker. :x Het heeft niet zoveel met leeftijd te maken denk ik. Ik slaap zelfs met de deur open omdat ik te benauwd ben om met de deur dicht te slapen. Het enige wat ik doe is me er vaak gewoon overheen zetten en het alsnog doen, al doe ik het wel zo snel mogelijk. De laatste tijd ga ik vaak als laatst naar bed en dan moet ik het licht beneden uitdoen en naar boven gaan, maar dan zie je de helft van de trap niet meer. Toch doe ik het, al ren ik zo snel mogelijk naar boven haha.


    oke, donker hebben meer mensen wel denk ik haha :p
    Ik ben denk ik banger voor hetgeen wat er niet is.. geesten, wezens die niet bestaan, etc.
    die plaatjes op fb van 'als je dit niet liked in blabla' en dan dat zo'n meisje komt of zo jagen me zo'n angst aan. Ik negeer ze, maar de plaatjes blijven terug komen in mijn hoofd.. :/


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ik heb ervaring maar ik heb het vooral als ik een enge film heb gezien. Meestal als ik bang ben dan herinner ik mij zelf aan de keren dat ik ook bang was en dat er is dus helemaal niks gebeurd is. Dat helpt de ene keer beter dan de andere keer.


    Physics is awesome

    Michonne schreef:
    Ik ben nu 20 en ik ben nog altijd als de dood voor het donker. :x Het heeft niet zoveel met leeftijd te maken denk ik. Ik slaap zelfs met de deur open omdat ik te benauwd ben om met de deur dicht te slapen. Het enige wat ik doe is me er vaak gewoon overheen zetten en het alsnog doen, al doe ik het wel zo snel mogelijk. De laatste tijd ga ik vaak als laatst naar bed en dan moet ik het licht beneden uitdoen en naar boven gaan, maar dan zie je de helft van de trap niet meer. Toch doe ik het, al ren ik zo snel mogelijk naar boven haha.

    Ik vind het juist somehow supereng om met de deur open te slapen xd. Ik heb dan altijd het idee dat enge dingen dan nog makkelijker naar binnen kunnen.
    Maare, ik ben 19 en ook nog steeds bang in het donker. Gelukkig wel wat minder extreem als jij het hebt. Ik probeer mijn angst een beetje te onderdrukken door rationeel naar de situatie te kijken. 'Oké, hoe groot is de kans dat er nu een man met een bijl in de wc verstopt staat? Nul, want dat past niet... Dan zal het wel veilig zijn.' Het werkt voor mij wel een beetje... Soms xd.


    I am an idiot, I move.

    Unvernunft schreef:
    (...)
    Ik vind het juist somehow supereng om met de deur open te slapen xd. Ik heb dan altijd het idee dat enge dingen dan nog makkelijker naar binnen kunnen.
    Maare, ik ben 19 en ook nog steeds bang in het donker. Gelukkig wel wat minder extreem als jij het hebt. Ik probeer mijn angst een beetje te onderdrukken door rationeel naar de situatie te kijken. 'Oké, hoe groot is de kans dat er nu een man met een bijl in de wc verstopt staat? Nul, want dat past niet... Dan zal het wel veilig zijn.' Het werkt voor mij wel een beetje... Soms xd.


    hahha, ja klopt. Moest eigenlijk wel lachen zoals je het zei. Muziek helpt me ook goed (:


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Unvernunft schreef:
    (...)
    Ik vind het juist somehow supereng om met de deur open te slapen xd. Ik heb dan altijd het idee dat enge dingen dan nog makkelijker naar binnen kunnen.
    Maare, ik ben 19 en ook nog steeds bang in het donker. Gelukkig wel wat minder extreem als jij het hebt. Ik probeer mijn angst een beetje te onderdrukken door rationeel naar de situatie te kijken. 'Oké, hoe groot is de kans dat er nu een man met een bijl in de wc verstopt staat? Nul, want dat past niet... Dan zal het wel veilig zijn.' Het werkt voor mij wel een beetje... Soms xd.


    Voor mij was het juist beter, want toen ging ik nog niet als laatste naar bed en kon ik de geluiden van beneden horen, mijn ouders en de tv enzo waardoor ik gemakkelijker in slaap viel. Nadat dat eindigde, sliep ik vaak met het licht aan omdat ik niet meer die geluiden van beneden had. Mijn ouders werden er altijd kwaad om, helaas, dus nu heb ik wel geleerd om met het licht uit te slapen. Nu ben ik er zo aan gewend, dat ik de deur niet meer dicht wil. Dan voelt het zo opgesloten, als er al iemand in mijn kamer zit, zit mijn deur dicht en dat gevoel lijkt me 100x erger dan de deur open laten.
    @Cahanagh, ik heb precies hetzelfde hoor. Die dingen die door je hoofd blijven spoken in het donker, zodra het licht uitgaat. Je moet gewoon langzaamaan alles veranderen en eraan wennen.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Voor mij was het juist beter, want toen ging ik nog niet als laatste naar bed en kon ik de geluiden van beneden horen, mijn ouders en de tv enzo waardoor ik gemakkelijker in slaap viel. Nadat dat eindigde, sliep ik vaak met het licht aan omdat ik niet meer die geluiden van beneden had. Mijn ouders werden er altijd kwaad om, helaas, dus nu heb ik wel geleerd om met het licht uit te slapen. Nu ben ik er zo aan gewend, dat ik de deur niet meer dicht wil. Dan voelt het zo opgesloten, als er al iemand in mijn kamer zit, zit mijn deur dicht en dat gevoel lijkt me 100x erger dan de deur open laten.
    @Cahanagh, ik heb precies hetzelfde hoor. Die dingen die door je hoofd blijven spoken in het donker, zodra het licht uitgaat. Je moet gewoon langzaamaan alles veranderen en eraan wennen.


    okay (: thanks!
    en inderdaad, met deur open vind ik fijner dan dicht haha. Ik moet weg kunnen wanneer ik dat wil :p


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Heb je toevallig huisdieren? Ik vind het namelijk fijn als mijn ene kat boven ligt, maakt niet uit of hij al slaapt of niet. Misschien kan je ook een klein nachtlampje naast je bed zetten zodat je altijd een lampje hebt wat je snel aan kan zetten. Ik heb ook een lamp vlakbij mijn bed, soms is dat heel fijn.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    Heb je toevallig huisdieren? Ik vind het namelijk fijn als mijn ene kat boven ligt, maakt niet uit of hij al slaapt of niet. Misschien kan je ook een klein nachtlampje naast je bed zetten zodat je altijd een lampje hebt wat je snel aan kan zetten. Ik heb ook een lamp vlakbij mijn bed, soms is dat heel fijn.


    Ik dwing altijd mijn kat in mijn bed te slapen 's nachts. :x


    Your make-up is terrible

    Vroeger durfde ik nooit in het donker naar boven, bang dat er in elke hoek een man stond die me wou vermoorden. Op gegeven moment was ik eroverheen maar toen kwam het weer terug. Toen kwam er zo'n leuk topic over clowns op Q en sindsdien ben ik ook doodsbang in het donker. Nu is dat ook ineens weer minder geworden maar vind het nog altijd eng. Als ik in bed lig en ik denk aan zo'n clown dan durf ik me niet eens meer te bewegen. Weet ook niet wat je ertegen kan doen ._.


    -

    Michonne schreef:
    (...)

    Ik dwing altijd mijn kat in mijn bed te slapen 's nachts. :x


    Daar kan ik dus niet tegen of ik wil mijn benen bewegen en dat kan niet omdat hij aan mijn voeteneind ligt of hij gaat liggen knorren en dat vind ik heel irritant.


    Physics is awesome

    Lijkt me erg vervelend... Zelf had ik er kind zijnde al nauwelijks last van, nu nog maar zeer zelden. Na een horrorfilm te hebben gezien vermijd ik ramen en spiegels en als ik in mijn eentje door een donker bos loop, tja, dan krijg ik ook nog wel de kriebels, maar daar stopt het voor mij ook. Ik zou niet weten wat je eraan kan doen eigenlijk. Misschien iets van afleiding? Muziek luisteren oid? Ik hoop voor je dat je snel over je angst heenkomt.


    i put the fun in funeral

    Eyes schreef:
    Heb je toevallig huisdieren? Ik vind het namelijk fijn als mijn ene kat boven ligt, maakt niet uit of hij al slaapt of niet. Misschien kan je ook een klein nachtlampje naast je bed zetten zodat je altijd een lampje hebt wat je snel aan kan zetten. Ik heb ook een lamp vlakbij mijn bed, soms is dat heel fijn.


    Ik heb geprobeerd om mijn jack russel boven neer te leggen, aan het voeteneinde van mijn bed. Jammer genoeg snurkt dat beest net zo hard als een volwassen man haha :p. Een kat mag niet van mijn ouders, die mogen niet boven komen ;(


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Backfire schreef:
    Lijkt me erg vervelend... Zelf had ik er kind zijnde al nauwelijks last van, nu nog maar zeer zelden. Na een horrorfilm te hebben gezien vermijd ik ramen en spiegels en als ik in mijn eentje door een donker bos loop, tja, dan krijg ik ook nog wel de kriebels, maar daar stopt het voor mij ook. Ik zou niet weten wat je eraan kan doen eigenlijk. Misschien iets van afleiding? Muziek luisteren oid? Ik hoop voor je dat je snel over je angst heenkomt.


    een bos geeft denk ik iedereen de kriebels. Muziek heb ik al, nu beginnen mn ouders alleen te zeuren dat de straling niet goed is voor je en zo haha


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Cahanagh schreef:
    (...)

    Ik heb geprobeerd om mijn jack russel boven neer te leggen, aan het voeteneinde van mijn bed. Jammer genoeg snurkt dat beest net zo hard als een volwassen man haha :p. Een kat mag niet van mijn ouders, die mogen niet boven komen ;(


    Dat is jammer. Misschien een boek lezen voordat je gaat slapen(geen eng boek, natuurlijk)?


    Physics is awesome