• Hey allemaal!

    Ik zal proberen om het even kort uit te leggen (:
    Ik ben 15 jaar en ben eigenlijk verschrikkelijk bang in sommige situaties zoals in het donker. Ik loop dan trillend door het donker met de zaklamp van mijn telefoon. Een jaartje geleden durfde ik niet alleen naar boven als de lichten daar nog niet allemaal aan waren, maar dan ook echt allemaal, in elke kamer. Ook kamers waar ik niet hoefde te zijn. s' Avonds in bed heb ik ongelofelijk veel moeite om in slaap te vallen, bang dat er iets 'komt' om mij weet ik veel wat aan te doen. Ook heb ik soms het idee dat er een man in de hoek van mijn kamer staat. Zonder licht kan ik al helemaal niet slapen.
    Als ik een wat engere film (of een lijk of zo in een misdaadserie) heb gezien lig ik trillend in bed daarna, deken helemaal over me heen en dan word ik 's nachts een paar keer wakker. Als mijn vader het licht op de overloop dan heeft uitgegaan flip ik hem helemaal. En als ik s' nachts naar de wc moet duurt het een half uur voordat ik mn bed uitkom omdat ik het echt niet meer kan houden, daarna vlucht ik zo snel mogelijk weer naar mijn kamer...

    Als ik s' avonds douche ben ik ook bang hahaha. Een douche zou ontspannend moeten zijn, en in de middag is dat ook zo, maar in de avond moet ik er zo snel mogelijk weer onderuit, anders flip ik hem :/ Ik vind het zo raar...

    Ik heb dit eigenlijk al sinds ik jong was, toen heb ik het met veel moeite aan mijn buurmeisje verteld die toen mijn oppas was. Die zei dat ik er op een gegeven moment vanaf zou komen, en dat de beelden in mijn hoofd levendiger waren doordat ik jong was of zo (Ik was toen bang van Cruella van 101 dalmatiërs haha). Inmiddels met mijn 15 jaar vind ik het toch echt wel genoeg. Ik wil s' avonds gewoon normaal kunnen slapen zonder dat er rare beelden door mijn hoofd rondspoken. Ik heb natuurlijk al wel geprobeerd om me er vanaf te zetten, maar het lukt me gewoon niet. Ik heb zelfs geprobeerd om juist meer 'enge' films te kijken, zodat ik er misschien aan zou wennen haha, wat een ramp :p

    Heeft iemand tips, ervaring of iets waar ik iets aan heb? :)

    thanks xx

    [ bericht aangepast op 10 maart 2013 - 21:56 ]


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Geen tips, maar ik ben altijd bang na het kijken van series met moordenaars dat ze in het donker op de overloop staan... I don't know why


    Miep

    ~ ik kan niet overweg met deze mobiel

    [ bericht aangepast op 10 maart 2013 - 22:35 ]


    i put the fun in funeral

    Cahanagh schreef:
    (...)

    een bos geeft denk ik iedereen de kriebels. Muziek heb ik al, nu beginnen mn ouders alleen te zeuren dat de straling niet goed is voor je en zo haha


    Straling? ._.


    i put the fun in funeral

    Backfire schreef:
    (...)

    Straling? ._.


    Dat is echt net wat ik dacht.


    Your make-up is terrible

    Dubbel

    [ bericht aangepast op 10 maart 2013 - 22:39 ]


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Backfire schreef:
    (...)

    Straling? ._.


    Van elektriciteit, of zo. Ik luister dan op mobiel.


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Eyes schreef:
    (...)

    Dat is jammer. Misschien een boek lezen voordat je gaat slapen(geen eng boek, natuurlijk)?


    Haha nee dat snap ik :p
    De boeken in mijn boekenkast heb ik allemaal al zo'n 2x gelezen. Nieuwe boeken zijn binnen 2 dagen uit... Q is mijn oplossing voor verhalen, maar ja.. Meestal maar 1 hoofdstuk per dag :p


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ik zou voor je gaat slapen dan juist leuke films kijken, desnoods Friends ofzo, of een of andere achterlijke comedy om juist te ontspannen. Na verloop van tijd kun je juist proberen om het in het donker te kijken zodat je leuke associaties krijgt met in het donker dingen doen in plaats van nare. Als je angst niet van uitbannen, is het 't waard om het te overriden met leuke dingen.
    Ik kijk 's avonds ook geen thrillers/horrors/andere shizzle, juist omdat ik wil ontspannen. Ik heb hier ook nog steeds in lichte mate last van. Ik kan totaal niet tegen horror en al helemaal niet 's avonds.
    En anders kun je nog een klein nachtlampje aanhouden, als dat beter werkt?


    No growth of the heart is ever a waste

    Cahanagh schreef:
    (...)

    Van elektriciteit, of zo. Ik luister dan op mobiel.


    Hmm, daar verschillen de meningen over, maar het is nooit wetenscappelijk bewezen dat gps straling schadelijk is :]. Daarbij luister je gewoon muziek en ontvang of verzend je dus niets, dus ik denk niet dat het kwaad ken hoor. Maar hee, ik ben geen bèta dude.


    i put the fun in funeral

    Hashirama schreef:
    Ik zou voor je gaat slapen dan juist leuke films kijken, desnoods Friends ofzo, of een of andere achterlijke comedy om juist te ontspannen. Na verloop van tijd kun je juist proberen om het in het donker te kijken zodat je leuke associaties krijgt met in het donker dingen doen in plaats van nare. Als je angst niet van uitbannen, is het 't waard om het te overriden met leuke dingen.
    Ik kijk 's avonds ook geen thrillers/horrors/andere shizzle, juist omdat ik wil ontspannen. Ik heb hier ook nog steeds in lichte mate last van. Ik kan totaal niet tegen horror en al helemaal niet 's avonds.
    En anders kun je nog een klein nachtlampje aanhouden, als dat beter werkt?


    Dit lijkt me een goed idee :]


    i put the fun in funeral

    Backfire schreef:
    (...)

    Hmm, daar verschillen de meningen over, maar het is nooit wetenscappelijk bewezen dat gps straling schadelijk is :]. Daarbij luister je gewoon muziek en ontvang of verzend je dus niets, dus ik denk niet dat het kwaad ken hoor. Maar hee, ik ben geen bèta dude.


    Het kan ook geen kwaad. Ze hebben er onderzoek naar gedaan omdat iedereen die dingen in hun broekzak had en ze bang waren dat je onvruchtbaar kan worden, maar dan moet je hem zo'n 80 jaar lang achter elkaar in je broekzak dragen voordat er ook maar iets veranderd.


    Your make-up is terrible

    Ah, dit probleem herken ik helemaal. Vroeger durfde ik nooit te gaan slapen als ik alleen boven was, dan had ik ook alle lichten aan in andere kamers omdat ik doodsbang was dat er iets of iemand zat die me achterna wilde zitten. Vreselijk. :C
    Ik kan je alleen niet helpen, want ik ben er vanzelf overheen gegroeid. Al zou ik later wel heel graag in een gebied met veel zon willen wonen, dat lijkt me erg prettig. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik moest vroeger -toen was ik heel jong, een jaar of vijf ofzo- van mezelf altijd met mijn polsen, enkels, nek en andere delen waar iemand mijn aderen door kon snijden, onder de dekens slapen, en mijn handen vasthouden aan mijn matras. Over gekte gesproken. ^^
    Voor donker ben ik niet echt bang meer. Natuurlijk vind ik het soms wel naar, of denk ik dat ik wat zie of hoor, het is een kwestie van je er over heen zetten denk ik zo.


    Bad decisions make good stories.

    Anarose schreef:
    Ik moest vroeger -toen was ik heel jong, een jaar of vijf ofzo- van mezelf altijd met mijn polsen, enkels, nek en andere delen waar iemand mijn aderen door kon snijden, onder de dekens slapen, en mijn handen vasthouden aan mijn matras. Over gekte gesproken. ^^
    Voor donker ben ik niet echt bang meer. Natuurlijk vind ik het soms wel naar, of denk ik dat ik wat zie of hoor, het is een kwestie van je er over heen zetten denk ik zo.


    hahaha dat eerste had ik ook vroeger, nadat ik een aflevering van Baantjer had gezien ofzo :') Maar toen wilde ik altijd met mn polsen op mijn kussen slapen omdat ik bang was dat een moordenaar van onder mijn matras met een mes zou snijden en zo ook mijn aderen zou kunnen doorsnijden. Heel erg lol
    Daarnaast vind ik het ook nog steeds eng om van mn deur naar mn bed te lopen als ik het licht uit heb gedaan (bang dat er iets van onder mijn bed vandaan komt lol)
    Maar hmmm ik heb eigenlijk geen idee wat je er tegen kunt doen, al helpt het bij mij wel om te bedenken dat t toch nog nooit gebeurd is en dat bijv geesten heel onwerkelijk zijn.


    As travars

    Ik heb hier een lichtere versie van. Ik heb altijd een raar gevoel als ik door onze hal heen loop. Ik durf daar niet zonder licht te lopen en ik ren altijd als een gekde trap op naar mijn kamer toe. Ik slaap ook ng met kier open en in de overloop moet een lamp aan. Ik ben totaal niet bang voor horror films behalve geesten films. Ik weet van mezelf dat ik die film niet moet gaan kijken. Als ik het niet kan laten en toch die film kijk dan merk ik dag wel in het donker als ik alleen ben.
    Het is erg vervelend. Ik denk eigenlijk niet dat er heel veel aan te doen is en toch moet afzakken op een moment. Vooral niet de films kijken waar je bang van wordt. Een boek lezen helpt ook altijd wel vaak. Jezelf niet gek gaan maken.


    I still think of the guitar bible.