Het is niet zo dat ik direct geloof in het bovennatuurlijke als het gaat om geesten en dat soort dingen, maar ik geloof best dat er mensen zijn die meer kunnen dan een ander. Mijn ouders gaan voor bepaalde lichamelijke klachten namelijk regelmatig naar een magnetiseur en ik ben er zelf ook al eens langs geweest. Die man voelt waar je pijn heeft en 'haalt het weg'. En nu hoor ik iedereen denken: "Als je dat wilt geloven, gebeurd dat inderdaad."
Nu kan ik je vertellen dat het daar niets mee te maken heeft. Mijn vader en ik zijn heel sceptisch tegenover zulk soort dingen, maar het werkt gewoon. Wanneer iemand een hand legt op de plek waar je pijn hebt en het vervolgens gaat gloeien alsof je tegen een warme kachel aan staat, kun je simpelweg niet zeggen dat dat nep is. Die man heeft dan ook een officieel certificaat waarin staat dat hij een erkende "paranormale heler" is. En daar wil ik ook nog even aan toevoegen dat mijn oma bij deze man terecht is gekomen via haar huisarts, dus ja, ik geloof erin dat er mensen zijn met bepaalde "gaven" die anderen niet hebben... Maar in mensen die met geesten communiceren en zogenaamd in de toekomst kunnen kijken, geloof ik niet.
[ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 16:43 ]
If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.