Dus met andere woorden kom ik uit een zwakbegaafde familie als ik het dus zo allemaal lees.
Mijn moeder wist ook niet wat ze met me aan moest..
Ik ben opgegroeid bij mijn oma tot ik 4 jaar oud was, ik heb ook een taalachterstand.
Mijn oma zie ik als mijn moeder.
Ik zal niet me hele levens verhaal vertellen maar ik kan wel 1 ding zeggen,
kinderen uit verschillende gezinnen die niet altijd de goede opvoeding hebben gekregen zijn vaak wel een van de mensen die goede carrière maken.
Ze weten wat ze willen en zijn vaak meer op hun hoedde.
Tevens wel wat meer, maar toch..
Ieder mens is anders ik weet dat je het niet zo bedoelt maar toch weet ik deels uit ervaring hoe het voor mensen is als hun kinderen van hun worden weggenomen of je gezond bent of zwak ziek en misselijk ect..
De realiteit is zeer zeker ik heb een vriendin die zwakbegaafd is zij heeft ook een kindje gekregen ze doet het heel erg goed.
Er is tegenwoordig zoveel hulp dat je gewoon jezelf niet kan voorstellen dat veel al voor je gedaan wordt.
Tevens krijgt iedereen kraamhulp, de kraamhulp blijft net zolang tot dat je alles onder die knie hebt.
Normaal blijft de kraamhulp maar 6 tot 8 weken bij sommige gevallen zal dat langer wezen, andere korter.
Ik snap dat het moeilijk is om dan uit die kring te treden.
Maar niet altijd waar, want zwakbegaafde mensen kunnen ook hele slimme kids krijgen.
Dat meisje heeft 3 dagen in de week haar dochtertje en de andere 4 dagen is het dochtertje bij haar exvriend, bijde zijn ze zwakbegaafd om het maar zo even makkelijker uit te leggen, als je de term NOorderhaven kent, weet je wat ik bedoel en wat voor mensen daar zitten.
Ze krijgen heel erg veel hulp 24/7 per dag is er begeleiding aanwezig.
Tevens licht het inderdaad aan de opvoeding, maar tevens wat veel mensen nu vergeten de buitenwereld is ook een deel van je opvoeding ook al wordt het niet zo gezien, heb op school over verschillende onderwerpen jaren geleden moeten debatteren, werkstukken maken ect..
Veel mensen die gezond zijn kunnen ook niet altijd goed voor hun kinderen zorgen.
Tegen woordig is de wereld zo veranderd dat alles mogelijk is.
Ik ben geen voorstander van verbieden, tevens wel een voorstander voor kinderen te beschermen.
Ik vind dat mensen het lekker zelf moeten beslissen het is hun leven tevens kiezen ze der dan voor om het geen wat 16+ is te doen en weten dat daar consequenties aan verbonden zijn, je kiest ervoor om dat te doen dan kies je ook voor de consequenties die kunnen gebeuren.
Je kan een mens zijn lust en ect niet afpakken alleen maar omdat er gedacht wordt van dat kan hij/zij niet kan.
Ieder mens kan wat, je moet er vaak zelf alleen in geloven dat je het kan en dan volhouden.
Tegen mij hebben ze gezegd de aanhouder vind, ook al heb ik me strijd verloren.
Tevens ben ik dan ook een persoon die vind dat veel kinderen ook geadopteerd kunnen worden.
Veel meisjes/vrouwen kunnen geen kinderen krijgen, hoe gezond slim ect ze ook zijn.
Ik kijk altijd naar de programmas van 16 en zwanger teen mom ect..
Daar zie ik dat jonge meisjes vaak een stomme zet hebben gemaakt, maar toch hun leven weer terug oppakken omdat ze de consequenties willen dragen voor hun kind wat ze hebben gekregen, door 16+.
Als je het juist gaan verbieden gaan ze het vaak doen.
Kijk maar naar ouders die bijvoorbeeld tegen hun kind zeggen je mag niet roken.
Wat gaat het kind dan juist doen, roken.
Je kan het niet tegen houden het is de natuur.
Mensen nemen beslissingen en daaraan zitten consequenties.
Ik denk dat iedereen daar het zelfde over denkt.
Verbieden is tevens geen optie.
Waarschuwen kan altijd maar een gewaarschuwd mens geld voor 2.
hoop dat ik me argument een beetje beduidelijkt hebt.
Ik snap precies wat je bedoelt, maar begrijp ook dat veel mensen dit zien als een straf.
Ze voelen zich anders zijn anders en voelen zich daardoor al gestraft.
Als ze dan hun droom wordt afgepakt krijgen ze er nog een klap bij.
Veel mensen zien dat zo, ook weer niet maar toch ergens zal het blijven knagen..
Enjoy the little things in life, because one day you wi