• Zijn er hier op Q mensen die paardrijden?
    En ook op wedstrijdniveau? Zo ja, dressuur, springen, en welke klasse?
    Sorry maar ik ben gewoon heel nieuwschierig haha.

    Ikzelf heb 3 pony's :x ook op wedstrijdniveau
    Ik heb een nieuwe schimmel wat eigenlijk een zomerprojectje zou moeten zijn. Hij is er alleen nog steeds en binnenkort ga ik weer DB met heb springen vanwege een blessure.
    Een andere is een grote donkerbruine ruin, daar spring ik Z mee, maar op het moment M.
    De 3e pony is een pony die ik voor iemand anders rijd, het is een goedgekeurde hengst en die springt M en loopt over een paar weekjes z'n 1e M2 proef (:


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ik rijd wel paard (: Maar geen wedstrijden.
    Toen ik nog op een manege reed, deed ik wel mee met onderlinge wedstrijden.. Maar ik ben bij een vriendin van mij gaan rijden, want zij had eigen paarden en dan kreeg ik daar privéles of samen met haar les en uiteindelijk had ik mijn eigen pony van hun gekregen ;x (deze pony was eerst van hun, maar wegens het vele werk en de vele tijd die ik in haar had gestoken, kreeg ik haar). Zij was heel hectisch en niet een paard om mee op wedstrijd te gaan, maar ik heb wel veel met haar getraind, grondwerk gedaan en op het laatste, voor ik haar verkocht, was ze wel een paard om wedstrijden mee te gaan rijden (: Helaas moest ik haar verkopen wegens tijdgebrek en nu rijd ik regelmatig op één van de paarden van diezelfde vriendin, want ze heeft er toch twee ;p.
    Overigens rijdt die vriendin wel wedstrijden en dan ga ik soms mee als groom (: haha. Ik vind het wel leuk om mee te gaan, maar ik hoef zelf niet zo nodig wedstrijden te rijden.

    [ bericht aangepast op 6 maart 2013 - 21:18 ]


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Propitiation schreef:
    Ik rijd wel paard (: Maar geen wedstrijden.
    Toen ik nog op een manege reed, deed ik wel mee met onderlinge wedstrijden.. Maar ik ben bij een vriendin van mij gaan rijden, want zij had eigen paarden en dan kreeg ik daar privéles of samen met haar les en uiteindelijk had ik mijn eigen pony van hun gekregen ;x (deze pony was eerst van hun, maar wegens het vele werk en de vele tijd die ik in haar had gestoken, kreeg ik haar). Zij was heel hectisch en niet een paard om mee op wedstrijd te gaan, maar ik heb wel veel met haar getraind, grondwerk gedaan en op het laatste, voor ik haar verkocht, was ze wel een paard om wedstrijden mee te gaan rijden (: Helaas moest ik haar verkopen wegens tijdgebrek en nu rijd ik regelmatig op één van de paarden van diezelfde vriendin, want ze heeft er toch twee ;p.
    Overigens rijdt die vriendin wel wedstrijden en dan ga ik soms mee als groom (: haha. Ik vind het wel leuk om mee te gaan, maar ik hoef zelf niet zo nodig wedstrijden te rijden.


    Jammer dat je geen tijd meer had :p
    Maar idd, als groom meegaan is leuk :)


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ik rij paard. Ik heb een vrij jonge verzorg pony, ik doe wel eens een L1 proefje maar geen officiele wedstrijden. Het is fijn omdat ik geen verantwoordelijkheid heb over de pony, ik bedoel het is niet erg als ze een tijdje stilstaat. Maar het is leuk om als het lekker weer is een keer een buitenrit te maken, en het is een vrij leergierige pony dus een beetje dressuur aankakken kan ook nog wel. Ik had in het verleden wel volledig voor paardrijden willen gaan alleen daar is het nu een beetje laat voor.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik heb vier jaar lang paardgereden, het laatste jaar op een vrij jong paard, maar daar ben ik toen vanaf gevallen. Sindsdien ben ik bang (zowel om van een paard te vallen als om te vallen in het algemeen, het is echt een soort fobie geworden), maar inmiddels ben ik het weer beetje bij beetje aan het opbouwen. Wel nog heel 'beginnerig' allemaal (ben nu net bij het punt waarop ik los durf te draven en wat aan de longeerlijn durf te galopperen), maar over ongeveer een jaar hoop ik wel weer op het niveau te zitten waar ik eerst op zat. (:

    Overigens; mijn username komt van het paard waar ik eerst vaak op reed, op mijn eerste manege. (krul)

    [ bericht aangepast op 6 maart 2013 - 21:26 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik rij op mijn eigen merrie. We doen geen wedstrijden, mede omdat ik daar geen tijd voor heb en omdat zij echt angst heeft voor drukte, en ik doe het haar niet aan om een hele dag op een druk terrein te moeten lopen. Ze is wel een springtalentje, met dressuur weigert ze meestal gewoon om aan de teugel te lopen.
    En ik had een pony, een schimmel om precies te zijn. Ze was echt héél snel, maar wel een kei in dressuur. Springen deed ze wel, maar dat durfde ik niet meer omdat ik bang was dat ze de hindernis niet zou overzien met die achterlijke snelheid van haar. Helaas moest ik haar verkopen omdat ik geen tijd meer had voor twee beestjes, en ik daarbij ietsjes te groot ging worden voor haar.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Cahanagh schreef:
    (...)

    Jammer dat je geen tijd meer had :p
    Maar idd, als groom meegaan is leuk :)


    Klopt (: En ik heb het stiekem wel een tijdje volgehouden om haar te houden, maar ik kreeg er schuldgevoelens door. Ik wilde haar niet kwijt, maar ik wist ook heel goed dat dit niet was wat ze verdiende, dus heb ik het beste voor mijn paard gedaan. Ze staat nu ergens waar ze veel aandacht krijgt, bijna iedere dag gereden wordt etc (: Dus dat is wel een fijn idee.
    En dat klopt! Ik heb daar veel plezier aan, want ik mag altijd vlechten en voorlezen etc ;p. Ik vind dat echt leuk, haha.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Ik rij al negen/tien jaar paard. Ik doe eigenlijk geen wedstrijden enz. heb het wel 1 keer gedaan. Miss wil ik het wel eens gaan doen. Ik rij op een manage alleen de laatste tijd worden de lessen minder terwijl ik paardrijden heel leuk vind.

    Ik rij paard. Heb zelf 3 paarden. Ik heb altijd recreatie gereden tot iemand me 2 jaar geleden vroeg of ik zijn merrie niet in de wedstrijden wou rijden. Ik reed toen nog maar in de B1 aangezien ik nog nooit wedstrijden had gedaan, en heb zo mijn weg naar de L1 gewerkt. Maar die merrie was helaas niet goed bij d'r hoofd, ging er steeds met me vandoor. Eén keer was het zelfs zo erg dat twee andere ruiters me hebben moeten omsingelen om haar stil te krijgen, en op m'n laatste wedstrijd met haar is ze over de omheining van het springparcours gesprongen. Sindsdien ben ik gestopt met haar, en ook omdat het niet meer klikte met de eigenaar van de merrie. Hij eiste te veel van me op korte tijd.
    Vorige zomer hebben we dus een 3-jarige ruin gekocht, en die is sinds augustus zadelmak, het is echt een schatje. In de zomer ga ik met hem wedstrijden beginnen, maar dat moet dan wel terug vanaf de B aangezien hij nog geen wedstrijden heeft gelopen :').
    Met mijn andere ruin rij ik af en toe eens een springparcoursje (aangezien ik met de 3-jarige alleen maar dressuur wil doen), maar ik ga vooral veel wandelen en op trektochten etc. In de paasvakantie gaan we een week naar Frankrijk met hem :').


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Yeah, did that for about 6/7 years,


    No growth of the heart is ever a waste

    ik rij paard sinds mn 4e ! =D
    dressuur , springen , voltige , lichaamstaal :3
    ik rij altijd bij mn opa&oma's vakantiehuisje , & dus niet op wedstrijdklasse ofzo , gewoon voor de lol , met vriendinnen !

    aawh , superleuk dat je zelf paarden (ponys) hebt ! (A)(H)


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Drie paarden, toe maar (cat).
    Ik rij nu een jaar of zeven/acht op manege de Steenenkamer. Ik doe geen wedstrijden meer, vind er weinig aan, die F'jes. M'n moppie is een voskleurige merrie genaamd Nirvana waar ik min of meer vast op ingedeeld ben. Ze is poeslief, nog nooit gebokt, gesteigerd of gebeten. Ze is echter wel een rasechte stresskip en ontzettend druk. Zo zonde, want ze kan kei mooi lopen, maar ze gaat of tien keer te hard, of ze maakt haar passen niet af omdat ik 'r te strak houd.
    Had vroeger een verzorgpony, een driejarige hackneypony genaamd William. Was echt een superleuk beest, maar ik was veel te onervaren voor zo'n pittig ding. Die eigenaar had zelf totaal geen verstand van paarden (hij kocht 'm alleen zodat hij ermee op kon scheppen), dus er werd van mij (ik was een jaar of elf) verwacht dat ik dat ding zadelmak kon maken .__. Nou ja, ging niet altijd goed, heb m'n tanden gebroken en zat regelmatig onder de blauwe plekken. We zijn zelfs eens de sloot ingereden, met kar en al x'D. Uiteindelijk mocht ik hem niet meer verzorgen van m'n ouders.
    Ook ga ik ieder jaar op paardenkamp bij manege de Ripse Ruiters, samen met mijn nichtje en Ancore. Dit jaar wordt ons zesde en laatste jaar :C. 't Is altijd geweldig, vooral op de renbaan in het Amsterdamse bos, in volle rengalop op het strand en natuurlijk al het gekloot naast de paardenrug. Ik heb er nu al zin in ^^.


    i put the fun in funeral

    Ik rijd geen paard. Ik ben er allergisch voor. Toen ik vroeger voor het eerst en het laatst paard reed moest ik alleen maar niezen en ik vond het dood eng.


    I still think of the guitar bible.

    Backfire schreef:
    Drie paarden, toe maar (cat).
    Ik rij nu een jaar of zeven/acht op manege de Steenenkamer. Ik doe geen wedstrijden meer, vind er weinig aan, die F'jes. M'n moppie is een voskleurige merrie genaamd Nirvana waar ik min of meer vast op ingedeeld ben. Ze is poeslief, nog nooit gebokt, gesteigerd of gebeten. Ze is echter wel een rasechte stresskip en ontzettend druk. Zo zonde, want ze kan kei mooi lopen, maar ze gaat of tien keer te hard, of ze maakt haar passen niet af omdat ik 'r te strak houd.
    Had vroeger een verzorgpony, een driejarige hackneypony genaamd William. Was echt een superleuk beest, maar ik was veel te onervaren voor zo'n pittig ding. Die eigenaar had zelf totaal geen verstand van paarden (hij kocht 'm alleen zodat hij ermee op kon scheppen), dus er werd van mij (ik was een jaar of elf) verwacht dat ik dat ding zadelmak kon maken .__. Nou ja, ging niet altijd goed, heb m'n tanden gebroken en zat regelmatig onder de blauwe plekken. We zijn zelfs eens de sloot ingereden, met kar en al x'D. Uiteindelijk mocht ik hem niet meer verzorgen van m'n ouders.
    Ook ga ik ieder jaar op paardenkamp bij manege de Ripse Ruiters, samen met mijn nichtje en Ancore. Dit jaar wordt ons zesde en laatste jaar :C. 't Is altijd geweldig, vooral op de renbaan in het Amsterdamse bos, in volle rengalop op het strand en natuurlijk al het gekloot naast de paardenrug. Ik heb er nu al zin in ^^.


    Renbanen zijn... :9~ gewoon geweldig haha. Ik wil na mijn havo naar Engeland naar de "British Racing School" :)


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ik heb heel lang paardgereden. Maar ik vind bij een manege rijden gewoon niet leuk. Toen ik klein was wel natuurlijk. Maar ik houd niet van in een bak rondjes lopen. Doe mij maar lekker buiten. Ik had ook 2 verzorg paarden. Maar daar kon ik helaas niet veel mee naar buiten omdat die fries er met mij vandoor ging. Ik heb moeten stoppen vanwege mijn school. dus nu rijd ik eigenlijk bijna niet meer. Ook heeft mijn beste vriendin haar rug gebroken en is verlamd geraakt met paardrijden. Dus nu is iedereen in mijn omgeving doodsbang dat mij dit ook overkomt.

    Wel is het zo dat zodra ik in het buitenland ben ik lange ritten maak door de bossen, jungle, en over het strand. Daar geniet ik echt van!


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Ik rijd nu 8 jaar paard, maar het paard dat ik een half jaar vast heb gereden was verkocht door de manege. Geen geld en tijd voor een eigen pony, of überhaupt een verzorgpony, dus ik houd het bij de ponykampen met Backfire en haar nichtje in de zomer. Geen druk maken of je paard moet wijken, schouder voor of aan de teugel, gewoon heerlijk crossen door de duinen, het bos en het strand. En natuurlijk de paarden als een paar kleine kindjes helemaal verkleden voor de poetswedstrijd :]
    Vorig jaar waren we indiaantjes :3


    From these ashes, I will rise