(Ik heb maar wat gedaan, aangezien mijn laatste Callie post al een hele tijd geleden is :') )
Calliope ‘Callie’ McDroozy
In vlugge vaart, schoot ik door de straten. Het was niet dat ik op een motor of in een auto zat. Nee, ik fietste gewoon heel snel. Dat deed ik de laatste tijd heel veel, terwijl ik zachtjes mee neuriede met liedjes waarvan je gewoon wel vrolijk moest worden. Muziek deed immers iets met de emoties van de mens en ik had een onverzadigbare behoefte gehad aan vrolijkheid de laatste weken. Mijn dagen waren nog net geen sleur geweest, een strak rooster dat ik iedere dag als vanzelf volgde. Zo moest ik door de weeks naar school, oefende ik het stuk van de zwarte zwaan dagelijks op standaard tijden en las ik om de zoveel dagen om ondanks alles te kunnen relaxen. Bovendien had ik mijn leven gebeterd. Ik had een vriendin van school, die in meer problemen zat dan de meeste mensen zich zouden kunnen voorstellen. Natuurlijk was het niks vergeleken bij wat mijn mede-balletters hadden meegemaakt -dat was haast onmogelijk te overtreffen- maar ik had haar geholpen en dat was een bijzonderheid in mijn geval. Daarbij kwam nog dat het góéd voelde, echt goed. Ik vond problemen van anderen altijd hoogst irritant, maar ik had nooit verwacht dat die mensen helpen goed zou voelen. Het voelde dan ook haast onwerkelijk, alsof ik mijzelf niet was. Ik was beter dan mijzelf geweest de afgelopen weken.
Mijn vrolijke gedachten werden abrupt onderbroken aan mijn herinnering aan de klap die mijn hele "ik ga mijn leven verbeteren en mensen met problemen helpen in plaats van negeren" instelling had veroorzaakt. Mijn geest had het zwaar te verduren gehad en mijn ziel had wel geteld drie dagen als gebroken aangevoeld. Het was erger dan toen Maia zo erg toegetakeld was, want ik voelde mij schuldig en ik voelde mij haast nooit schuldig. Dat paste gewoon niet bij mij. Ik was eigenlijk zeer egoïstisch ingesteld als je het zo bekeek. Behalve tegenover Jon dan, maar die kende ik ook al té lang. Voor zover je iemand te lang kan kennen dan, bedacht ik mijzelf, terwijl mijn heel kort mondhoeken iets omhoog krulden.
Ik vroeg mij wel af hoe het met hen ging, allemaal. Ik was eigenlijk toe aan het helpen van hen, de balletgroep, "de familie". De angst voor de immens grote problemen die zich binnen de muren van de dansschool hadden ontwikkeld was nog wel aanwezig, maar ik was klaar om die te overwinnen. Ik had geleerd had dat angst goed was, maar dat je je er niet door moest laten leiden. Dat zou alleen maar grotere problemen veroorzaken en was dat niet juist hetgeen wat ik zo krampachtig probeerde te voorkomen?
Ik had geen idee waarin in verzeild zou raken. Waarschijnlijk zouden mensen wel woedend worden als ik zou zeggen dat ik ze zou helpen en ze hadden gelijk ook. Ik had ze flink laten stikken toen Maia in coma lag en nu had Daniel in het ziekenhuis gelegen en was ik wéér niet langs geweest. Eigenlijk wist ik niet eens of hij alweer beter was? Ik ging er wel vanuit, hoewel hij ook nog steeds in één van die nare witte kamers kon liggen. In ieder geval moest ik mijn oprechte interesse voor deze mensen tonen en moest ik erachter komen hoe het met iedereen ging. Hoeveel problemen ik dan ook tegen zou komen.
Ik inhaleerde een grote hap lucht en duwde tegen de deuren van de balletzaal. Mijn haar zat al in een vlecht en onder de spijkerbroek en trui had ik mijn zwarte legging en shirt al aan. Het was een gewoonte van mij geworden om zwart te dragen tijdens het oefenen de laatste tijd, hoewel ik heel veel van kleur hield. Het voelde gewoon goed om de stukken die ik oefende in het zwart te dansen. Het paste en kwam als natuurlijk op mij over. Hield mijn aandacht bij de dans, de muziek, de sierlijke passen en niks anders.
Pas toen ik half de dameskleedkamer in was gelopen, mijn tas met onnodige spullen had achtergelaten en de deur van de danszaal al half open had gedaan, merkte ik Ellie op. Ze gluurde de danszaal in, alsof ze iemand aan het bespieden was. Gelukkig was ik slim om niet gelijk iets uit te roepen en was ik ook redelijk stil binnengekomen. Hierdoor verried ik haar niet, zonder te weten wie ze door de opening aan het bekijken was en wat haar bedoelingen daar mee waren. Mijn ogen volgden de haren en zag Daniel staan. Waarom keek ze zo naar hem en ging ze niet gewoon naar hem toe? Het was duidelijk dat ze zich verschool en hem vanachter de deur bekeek als een soort, tja, stalker? Een beter woord wist ik niet te verzinnen voor haar vreemde gedrag. Ik wist echter haar beweegredenen nog niet en vond dus eigenlijk dat ik er niet zo'n veroordelend woord aan vast moest koppelen.
Uiteindelijk besloot ik het hele Ellie geval maar gewoon te negeren en duwde de deur verder open, zodat een stap de danszaal in kon zetten. Wat ik tegen de jongen daar moest zeggen, wist ik echter niet en meer dan die ene stap, zette ik dus ook niet. Ik wilde hem niet negeren, zoals ik eerst zou hebben gedaan. Ik wist echter ook niet wat hij ervan vond dat ik hier was en de laatste keer dat hij iets tegen mij had gezegd, was hij boos geweest en had mij verweten dat ik niet te vertrouwen was. Ik keek dus behoedzaam naar hem voor een zachte 'hoi' mijn lippen verliet.
[ bericht aangepast op 5 april 2013 - 20:53 ]
Happy Birthday my Potter!