Maia O'Pry
'Ellie..' kreun ik geërgerd en probeer haar van me af te duwen, maar hoe meer ik duw, hoe harder ze zich aan mij vastklampt.
'Jij zwijgt over Daniel en mij, plus al het gene je weet over Daniel,' fluistert ze in mijn oor. 'Beloofd?' Ik kijk haar verbaasd aan. Wat is zij van plan? Voorzichtig knik ik, twijfelend of ik hier wel goed aan doe. Zodra ik in heb gestemd, laat Ellie me los en begint haar verhaal. Eerst zegt ze dat Daniel liegt, dan dat Valerio echt goed voor me is en vervolgens begint ze weer over Daniel. Ze noemt daarbij het feit verslaafd is, waar, veel drinkt, waar en dat ze hoorde dat Daniel ooit iemand verkracht heeft, niet waar. Wow, Ellie, back off. Zelfs ik vind dit erg hard voor Daniel, maar toch protesteer ik niet. Hij noemt mij onterecht een psychopaat, prima, dan is hij onterecht een verkrachter.
Het verbaast me wel dat Ellie zo goed kan liegen, ik had verwacht dat ze alles zou opbiechten zodra ze in mijn ouders ogen kan kijken. Direct voel ik een steek in mijn maag, het welbekende schuldgevoel. Ik heb Ellie als shit behandeld en alsnog komt ze voor me op. Ik ben gezegend met het beste zusje ooit. Intussen is Ellie klaar met het verhaal en ik deins terug bij het zien van haar blik. Het is kil en er is geen enkele emotie op te vinden. Vervolgens schreeuwt ze Daniel's naam en rent achter hem aan, waardoor wij in stilte achterblijven. Nog altijd ondersteun ik Val.
Mijn vaders blik is tijdens het verhaal alleen maar bozer geworden, terwijl dat van mijn moeder juist zachter geworden is. Je kunt wel raden waarom; daar waar mijn moeder medelijden heeft gekregen met Val, is de woede van mijn vader ten opzichte van Daniel alleen maar gegroeid.
'Is dat waar, Maia?' vraagt mijn moeder zacht en gebroken. Ik weet niet of het haar zachte stem is, of haar gebroken gezicht, maar ik voel me vreselijk misselijk en schuldig. Er ontglipt me zelfs één enkele traan die gelijk weer wegveeg. Deze hele situatie is gewoon te veel voor me, ik ben hier nog te zwak voor. Toch knik ik, alles om het vertrouwen van mijn ouders weer terug te winnen.
'We gaan die Daniel aanklagen en zodra Ellie terug is moeten we haar duidelijk maken dat ze absoluut niet meer met hem om mag gaan.' Mijn vader klinkt vastberaden. Ik zwijg, arme Ellie, daar gaat ze het nog zwaar mee hebben.
'Dat doen we later, Joseph,' antwoord mijn moeder daarop. 'We moeten - eh, Valerio, eerst naar het ziekenhuis breng.' Ik laat glimlachend een opgeluchte zucht en druk een kus op Val's wang.
'Het komt goed,' fluister ik. 'Hou vol.'
'Goed. Jij brengt die twee naar het ziekenhuis en dan ga ik op pad om Ellie te zoeken. Ik vind het maar niks dat ze achter hem aangelopen is.' Catherine, mijn moeder, knikt en begeleidt ons naar de auto, waar ik samen met Val achterin ga zitten.
[ Ik vermeld bij deze ook even dat Fren niet zal posten vanavond, aangezien that lucky bastard naar Het Zwanenmeer gaat (de balletvoorstelling) (: ]
[ bericht aangepast op 8 maart 2013 - 8:03 ]
everything, in time