[ Haha is niet erg, niemand kon op Q. (: ]
Maia O'Pry
'Maia, niet weggaan!' O, mevrouw heeft ook nog iets te zeggen, denk ik eerst, maar als ze zich volledig aan mij vastklampt en 'het spijt me' zegt, voel ik me toch ietwat schuldig. Mijn vader lijkt niet blij te zijn met mijn beslissing. Toch krijgt hij de kans niet om iets te zeggen omdat Daniel, die het wel leuk lijkt te vinden dat mijn vader woedend is, hem voor is.
‘Wauw, je échte familie ook nog in de steek laten, volgens mij zijn jullie twee grote psychopaten bij elkaar. Ik heb me in jou vergist, Maia O’Pry, dat jij niet wat meer eigenwaarde hebt,’ fluistert hij kil en bijna onhoorbaar. Mijn blik glijdt gelijk naar mijn ouders. Waarom zeggen zij niets? Die opmerking doet mij best pijn en ze zouden het voor me moeten opnemen! Dat doen ze niet en eigenlijk begrijp ik wel waarom, ze zijn te boos om het voor me op te nemen. Ik heb trouwens genoeg eigenwaarde, het is juist deze eigenwaarde die me ertoe doet beslissen dat ik voor mezelf op wil komen. Ik geloof er heilig in dat Val kan veranderen.
Daniel stapt naar buiten en blijft naast Val even staan. ‘Je weet wat ik zei vriend, ik vermoord je,’ sist hij waardoor ik verbaasd mijn wenkbrauw optrek. Mij een psychopaat noemen en vervolgens zelf dreigen om Val te vermoorden. O, de ironie die erachter zit. Als Daniel Val vermoord, vermoord ik hem. Damn, dit gaat veel te veel de verkeerde kant op.
Zachtjes trek ik Ellie los. 'Moet je niet achter hem aangaan?' fluister ik, ik doe mijn best om boos te klinken, maar het lukt me niet meer. Daarom begin ik nu een stuk rustiger en liever tegen haar te fluisteren. 'Luister Ellie, ik zat fout, ik gun jou je geluk met Daniel als jij mij het geluk met Val gunt. Ga nu, je moet hem steunen.' Want ik ga dat niet doen, blij dat hij weg is.
'Liefje, nee... Je blijft hier... Bij je ouders, die weten wat het beste is voor je en... Ze kunnen zo'n geweldige dochter niet missen. Je moet... bij hen blijven, Ellie...' Ik snap maar de helft van wat hij zegt en schud mijn hoofd op het 'je blijft hier' - gedeelte.
'Maia, ga naar binnen, samen met Ellie en je ouders. Ik ben je niet waard, Maia. Ik verpeste je leven en ik had echt kunnen veranderen als je me had kunnen helpen, maar je ziet dat niemand daar enige behoefte aan heeft.' Ik wel! Ik heb daar behoefte aan! Het valt mij natuurlijk op dat Val steeds minder stevig op zijn benen staat. Mijn vader beveelt me binnen te komen, maar ik schud mijn hoofd.
'We kunnen Val niet zo achterlaten. Tenzij je medeplichtig wil zijn aan deze aanval, want ik zweer het je, pap, als je me niet helpt klaag ik jou én Daniel aan.' Mijn stem klinkt zo fel dat mijn vader een wenkbrauw optrekt. 'Sta je me nu te bedreigen, Maia Evelyn O'Pry?' Waarom spreekt iedereen ineens mijn hele naam uit? Ik knik en houd mijn boze blik vast. Mijn moeder probeert ons allemaal te sussen, maar om eerlijk te zijn gaat het mijn ene oor in en mijn andere oor weer uit.
everything, in time