• Oké, ik wil heel graag een verhaal schrijven, en ik heb ook al helemaal bedacht hoe ik het ga doen en wat er gebeurt etc. Maar ik weet niet hoe ik moet beginnen, en ik kan er niet tegen want ik vindt het echt een heel vet idee. Heeft iemand een idee hoe ik mijn verhaal kan beginnen?


    "Let's say I meet an alien, who, lucky enough, could speak English" - Vsauce, Youtube

    Ik heb ook altijd moeite met het begin. Vaak schrijf ik gewoon vast de dingen die later in het verhaal gaan gebeuren. Het begin komt vanzelf wel een keer.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Een terugblik?(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    thnx, allebei... Misschien moet ik het maar gewoon eens gaan proberen, maar tips zijn nog altijd welkom :)


    "Let's say I meet an alien, who, lucky enough, could speak English" - Vsauce, Youtube

    Ik begin meestal met een vooruitblik op het verhaal vanuit de derde persoon zonder namen te noemen, zo houdt ik het mysterieuzer en kom ik zelf makkelijker uit. ;p


    Reading a good book is like taking a journey.

    Madonna schreef:
    Ik heb ook altijd moeite met het begin. Vaak schrijf ik gewoon vast de dingen die later in het verhaal gaan gebeuren. Het begin komt vanzelf wel een keer.


    Ik begin vaak gewoon middenin te schrijven en dan brei ik er later een begin aan. (:


    Bad decisions make good stories.