• [ bericht aangepast op 25 feb 2013 - 18:27 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    IanOshea schreef:
    hoi hoi naar de kapper geweest :D


    foto!


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    IanOshea schreef:
    hoi hoi naar de kapper geweest :D

    En? Is er veel veranderd aan je kapsel??


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Graymark schreef:
    Wat vinden jullie hier van?

    Verbranding:
    Biomassa kan als dood plantmateriaal verbrand worden.
    Biomassa in de vorm van brandhout wordt over de hele wereld en vooral in ontwikkelingslanden, landen met grote armoede in vergelijking met de rijkere landen, gebruikt om vuur te maken waarop bijvoorbeeld gekookt kan worden. In sommige landen, zoals de landen van de Sahel, een gebied dicht bij de Sahara waar het droog is en waar weinig regen valt, is dit een probleem omdat het kappen van hout leidt tot verwoestijning. Verwoestijning houdt in dat er een nieuw woestijngebied ontstaat.
    In Nederland wordt verbranding het op kleine schaal toegepast in de opwekking van groene stroom. In Cuijk staat een kleine centrale waar houtsnippers verbrand worden.
    Ook wordt in afvalverbrandingsinstallaties niet gescheiden ingezameld papier verbrand. gft-afval, dat als een vorm van natte biomassa beschouwd mag worden heeft bij verbranding een lage energiewaarde.
    Bij verbranding kan er dus simpelweg verstaan worden dat oude afvalstoffen zoals droog hout bijvoorbeeld verbrand worden om warmte op te wekken, of een vuur waarboven wordt gekookt, het verwarmen van water,… Verbranding kan natuurlijk ook verder gaan dan alleen dat, omdat er ook energie vrijkomt bij het verbranden van bepaalde materialen.

    Verestering:

    Verestering is een chemisch proces dat op gang wordt gebracht door bepaalde reacties bij bepaalde stoffen. Bij dit chemisch proces worden esters gevormd. Een ester is een organische verbinding die ontstaat door reactie van een zuur met een alcohol of koolhydraat – ook wel suikers genoemd - en vormt een klasse van organische verbindingen.
    Er bestaan verschillende manieren om een ester te vormen.
    Bij biomassa is dit dus het omzetten van dierlijke en plantaardige afvalstoffen naar bijvoorbeeld biodiesel. Biodiesel is een verbinding van verschillende esters.
    Biodiesel kan gebruikt worden als brandstof voor auto’s, landbouwvoertuigen, …


    Ik versta er alles van en ik zit zelfs niet eens in een wetenschappelijke richting soo.. (ik doe humane)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Glitterjurk schreef:
    (...)
    Ik las je vader in plaats van je vanger. Ik dacht al: 'Huh?!'
    Ik ben hartstikke verkouden en morgen begint mijn laatste SE-week. Ik ben wel een beetje gespannen.
    Hoe is 't met jou?


    ik bedoelde trouwens vinger xd

    met mij gaat het wel (:


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Glitterjurk schreef:
    (...)
    En? Is er veel veranderd aan je kapsel??
    niet echt eig


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    LadyCeliac schreef:
    (...)

    ik bedoelde trouwens vinger xd

    met mij gaat het wel (:

    Haha.
    Mooi dat het goed gaat. =)


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    IanOshea schreef:
    (...)niet echt eig

    Herkenbaar...


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    IanOshea schreef:

    Oeh. Je ziet er mooi uit! Kapsel en de rest van je uiterlijk. :)

    Btw: Leuke kamer.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2013 - 20:44 ]


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik verveel mij


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    Frodo schreef:
    (...)

    Ik versta er alles van en ik zit zelfs niet eens in een wetenschappelijke richting soo.. (ik doe humane)


    Thanks, Bes. (:


    help

    Bamskaboem


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Grrr, Q gaf net een foutmelding..


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Glitterjurk schreef:
    (...)
    Oeh. Je ziet er mooi uit! Kapsel en de rest van je uiterlijk. :)

    Btw: Leuke kamer.
    thanx


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    en dat waren mijn 50 sit-ups van de dag


    Sidera nostra contrahent solem lunamque