• Straks heb ik mijn eerste gesprek met een psycholoog en ik vind het zo eng. D: Ik zit al maanden in de knoop met mezelf en hoewel ik ook echt beter wil worden, vind ik het echt heel eng om te gaan.
    Iemand die hiermee ervaring heeft en me een beetje op mijn gemak kan stellen?

    Ja, dat had ik ook. Je moet gewoon vooral rustig blijven, ze gaan niet meteen diep op je in en willen gewoon eerst je situatie weten, leren kennen en uittekenen. Voordat je aan de echte gesprekken begint ben je zo al een paar afspraken verder.


    Your make-up is terrible

    Het komt wel goed, je zult je straks veel beter voelen als je alles hebt vertelt.(:


    •*• Lululu •*•

    Ik ben er één keer geweest ja, maar dat was eigenlijk echt voor een dom iets, en die psycholoog dacht meteen al dat ik in een enorm zware depressie zat.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik moet morgen voor de eerste keer. :\ Ben wel benieuwd hoe het gaat eigenlijk..


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Mallory schreef:
    Het komt wel goed, je zult je straks veel beter voelen als je alles hebt vertelt.(:


    Bad decisions make good stories.

    Het zal vast even wennen zijn, maar het komt wel goed. Veel succes.


    You are beautiful, you are love.

    Folklore schreef:
    Het zal vast even wennen zijn, maar het komt wel goed. Veel succes.


    26 - 02 - '16

    De eerste keer bij mijn psycholoog was ik zo opstandig als wat en nu bel ik haar voor elk dingetje waarmee ik zit. :') Eerlijk gezegd vind ik het wel fijn om iemand te hebben die ook naar mijn mening luistert en me oprecht lijkt te respecteren.
    Succes.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Well, ik ben nooit naar een psycholoog geweest, maar wel naar de maatschappelijke hulp - op haar initiatief.
    Mijn ervaring was erg positief, alhoewel het best vreemd was om naar iemand toe te gaan en mezelf kwetsbaar opstellen naar mijn idee. Toen ze vroeg: 'waarom ben je niet eerder iemand gaan opzoeken?' zei ik 'heb nooit gedacht dat ik het nodig had en misschien was het ook een soort misplaatste trots. "Ik red me wel, I'll be fine".'


    No growth of the heart is ever a waste

    Ben er ooit één keer geweest toen ik heel jong was (11 ofzo), n.a.v. allerlei lichamelijke klachten,
    maar die ene keer heeft wel erg geholpen :Y) Zowel fysiek als mentaal.
    Sowieso zitten die mensen daar alleen om je te helpen en alles is vertrouwelijk (;
    Sowieso zijn dat volgens mij gewoon van die bepaalde dingen waar je niet omheen kunt,
    alleen er dwars doorheen en meestal is dat het het allemaal dubbel en dwars waard.
    Gewoon even door de zure appel heen bijten.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2013 - 19:16 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Je moet je hier niet al teveel zorgen over maken. Het is een serie gesprekken, waarin de psycholoog erachter gaat proberen te komen hoe jij tegen dingen aankijkt en waarom jij in de knoop zit met bepaalde dingen. De gesprekken zullen stap voor stap vorderen in een tempo dat jij wilt. Het gaat uiteindelijk om jou, dus het belangrijkste is te onthouden dat je eerlijk moet zijn. Als je echter meer kwijt wilt dan hij specifiek vraagt, wees dan vooral niet bang het te zeggen.

    in short:
    - niet bang zijn
    - eerlijk zijn
    - vertel wat je kwijt wilt, hoe klein je misschien ook zelf denkt dat het is.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2013 - 19:30 ]


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Ik ga donderdag voor de eerste keer naar m'n derde psycholoog. Niets engs aan.
    Hoe ging het uiteindelijk?


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Het is heel goed gegaan, ik had me gewoon veel te druk gemaakt. (: Het is een ontzettend lieve en warme vrouw.
    Ze heeft me ook haar telefoonnummer gegeven voor 'in het geval dat', ik heb haar moeten beloven om te bellen wanneer ik haar nodig had en ik hoop dat ik niet te schijterig zal zijn om dat niet te doen. ^^

    Welch schreef:
    Het is heel goed gegaan, ik had me gewoon veel te druk gemaakt. (: Het is een ontzettend lieve en warme vrouw.
    Ze heeft me ook haar telefoonnummer gegeven voor 'in het geval dat', ik heb haar moeten beloven om te bellen wanneer ik haar nodig had en ik hoop dat ik niet te schijterig zal zijn om dat niet te doen. ^^

    Ik ben blij voor je dat het zo goed ging. (: Zo te horen hoef je niet bang te zijn om haar te bellen als ze zo lief is. ^^
    Sterkte ermee verder. c;


    You are beautiful, you are love.

    Welch schreef:
    Het is heel goed gegaan, ik had me gewoon veel te druk gemaakt. (: Het is een ontzettend lieve en warme vrouw.
    Ze heeft me ook haar telefoonnummer gegeven voor 'in het geval dat', ik heb haar moeten beloven om te bellen wanneer ik haar nodig had en ik hoop dat ik niet te schijterig zal zijn om dat niet te doen. ^^

    Yay~
    Een psycholoog is er om je beter te maken, en geloof me, je wilt beter worden, wat er ook aan de hand is. Je gaat niet voor niets naar zo'n psycholoog. Dus wees vooral niet te schijterig om dan te bellen als het fout gaat. :Y)