• Dit is een beginpost als geen andere

    [ bericht aangepast op 24 feb 2013 - 14:56 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Walker schreef:
    (...)
    Het is zeg maar gewoon een dienst en er staat altijd een band op het podium om de liedjes te spelen en ik zing zeg maar in die band. Twaalf liedjes zingen. xd Gelukkig zing ik niet alleen. (:
    @ Lieke: Me! (;


    Alaskdfjsldkf, yes. Wat vind je van Evert en Fenna samen? Ze moeten echt een stelletje worden, zo leeeeeuk! :9~


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    IK MAG POPULAR ZINGEN :3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    ^ Wat is dat?(:


    •*• Lululu •*•

    Het meest leuke musicalliedje ooit!
    Gezongen door Galinda in Wicked :3



    Het liedje, maar live is het grappiger :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    I don't like Galinda, actually. :/ Ze is zo gemeen tegen Elphaba.

    Heb dat boek nog altijd niet uitgelezen. :')


    help

    Hoi.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Graymark schreef:
    I don't like Galinda, actually. :/ Ze is zo gemeen tegen Elphaba.

    Heb dat boek nog altijd niet uitgelezen. :')


    In het begin wel, daarna niet meer.
    Ergens heeft Galinda gewoon schrik om zelf de buitenstaander te zelf, ook zoals met de Wizard, ze durft zich er niet tegen te verzetten, en ik denk dat ze op dat vlak jaloers is op Elphaba.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    I tought so. Ik ga verder lezen als ik klaar ben met TMI.


    help

    ik vind Elphaba ook leuker, omdat ik me in haar karakter herken, maar ergens heb ik ook wel medelijden met Galinda.
    Haar looks en social-skills zijn het enige wat ze heeft, erg bijster slim is ze niet, maar ze beseft dat wel ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik dacht net dat ze zichzelf supermegaslim vond en dat ze dat ook was. XD

    Mja, ik zit nog maar in de helft van het verhaal.


    help

    Is er nog iets bijzonders gebeurd met de mensies hier?


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Das niet echt de indruk die ik kreeg uit de musical..
    Maar ik moet nu ook dat liedje helemaal gaan ontleden enzo :')
    Enfin, ik denk toch dat ze gewoon probeert te benadrukken waarin ze goed is, wat eigenlijk vrij oppervlakkig is.
    Want bijvoorbeeld in What Is This Feeling zingt ze eigenlijk een 'brief' naar haar ouders, en zegt ze dat ze zich erboven zet, omdat dat van haar verwacht wordt.
    En dat is net haar probleem.
    Elphaba is 'anders', omdat ze groen, slim en koppig is, terwijl Galinda het echt moet hebben van haar looks en populariteit, en dus wil ze Elphaba helpen ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik vind Elphaba echt een mooie naam. *-*

    Gergory Maguire - de schrijver van Wicked - heeft de initialen van L. Frank Baum - de schrijver van The Wizard of Oz - gebruikt om die naam te maken. (:

    Ik vind het echt geniaal. :')


    help

    Galinda schreef:
    Das niet echt de indruk die ik kreeg uit de musical..
    Maar ik moet nu ook dat liedje helemaal gaan ontleden enzo :')
    Enfin, ik denk toch dat ze gewoon probeert te benadrukken waarin ze goed is, wat eigenlijk vrij oppervlakkig is.
    Want bijvoorbeeld in What Is This Feeling zingt ze eigenlijk een 'brief' naar haar ouders, en zegt ze dat ze zich erboven zet, omdat dat van haar verwacht wordt.
    En dat is net haar probleem.
    Elphaba is 'anders', omdat ze groen, slim en koppig is, terwijl Galinda het echt moet hebben van haar looks en populariteit, en dus wil ze Elphaba helpen ^^


    In het boek komt het echt anders over. :') Daar is Galinda zo'n beetje het intelligente, knappe meisje dat overal goed in is. Maar dat kan ook gewoon een indruk zijn die ik tot nu toe van haar heb. Er wordt ook gezegd dat ze anders nooit aan de universiteit van Sjiz/Shiz zou zijn geraakt. xd


    help

    Graymark schreef:
    (...)

    In het boek komt het echt anders over. :') Daar is Galinda zo'n beetje het intelligente, knappe meisje dat overal goed in is. Maar dat kan ook gewoon een indruk zijn die ik tot nu toe van haar heb. Er wordt ook gezegd dat ze anders nooit aan de universiteit van Sjiz/Shiz zou zijn geraakt. xd


    Shiz :')
    Haar ouders zijn rijk, dus het was zo'n beetje vanzelfsprekend dat ze daarheen zou gaan.
    In de musical is ze het lievelingetje van de meeste leerkrachten, enkel omdat ze zo populair is.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.